Kapitel 2 : Öga mot öga

422 6 0
                                    




Jag började att packa upp mina saker och sedan kollade jag ut ur mitt fönster. Jag såg Draco han satt och spelade gitarr en bit utanför mitt rum. Jag tog och öppnade fönstret för att höra. När jag lyssande så satte jag mig på fönster brädan och tog huvudet mot fönstret sida. Jag slappnade så mycket av så att efter en stund så ramlade jag ner. Draco sprang snabbt för att fånga mig. Han fångade mig och bär mig till trädet där han satt och spelade gitarr.

- Gick det bra Y/n? Frågade han.
- Ja det gick bra.. , svarar jag.
- Förresten tack för att du fångade mig, börjar jag.
-Asså det var så lite, svarar han.

Jag fick fjärilar i magen när han hållde mig. Han setter ner mig där han satt och spelade gitarr. Det kändes som om jag blev alldeles röd i ansiktet.

- Vad är det? Frågar han koncentrerat .
- InGeT vAd TäNkEr Du På? Säger jag misstänksamt.
- Inget du är bara världigt röd i ansiktet, säger han med ett flin.
-  VAAAA!!! Skriker jag och gömmer mitt ansikte.

Han tog bort händerna från mitt ansikte och tog mitt hår bakom örat på mig. Jag börjar att rodna och få fjärilar i magen. Vi var öga mot öga. Jag kunde bara inte låta bli att le så jag kollade bort men när jag gjorde det så tog han sin han vid min haka och vände mitt huvud mot honom. Vi kom närmare varandra och närmare våra läppar var nära varandra. Men när dem nästan nuddade varandra så kom Bella och vi åkte snabbt ifrån varandra.

-  Oj förlåt, förstörde jag någonting, sa hon
- Nej då, det gjorde du inte, sa Draco medans jag satt bredvid honom och rodnade för fullt.
- okej bra, men det är nog bäst för er att ni ska gå in för det regnar snart och jag vet ju att du inte gillar regn Y/n, säger hon
- Ehm... Ja så är det ju, säger jag generad

Precis när Bella har lämnat så reser Draco sig hastigt upp.

- Vad gör du?, Frågar jag honom.
- Vill du ha hjälp upp min sköna?, Frågar han mig medans han sträcker fram sin hand.
- Ehm.. Ja hemskt gärna, säger jag.

Han tar tag i min hand och jag känner hur hela jag ryser till av när han rör på mig. Han hjälper mig upp och vi kommer nära varandra. I några minuter så står vi helt stilla ock kollar varandra djupt inne i ögonen.

- Ehm..., Säger Bella när hon kommer ut ur huset för att säga till så att vi kommer in.
- Oj.... Ehm.., Säger jag och Draco och snabbt åker ifrån varandra.
- Vi kommer nu, säger jag och vi går in.
Vi går in och sätter oss i soffan. Bella kommer och sätter på en film på tv. När filmen är slut så är klockan 22:05. Och då kommer det ut ett ord från Bella.
- Oj är klockan så mycket, säger hon förvånat.
- Vad tiden går snabbt, fortsätter hon.
- Vad menar du Bella vi har ju sommarlov, säger Draco misstänksam.
- Jag och dina föräldrar ska bort tidigt imorgon, säger hon.
- Vid vilken tid.. Och när kommer ni tillbaka?, Säger Draco.
- Vi åker vid klockan 05:00 och kommer hem vid 02:00, svarar Bella.

Draco sitter i soffan och nickar till det som Bella säger.

- Så gå och lägg er nu, säger Bella trött.

Jag och Draco går upp för trappan och in i våra rum. Det är lite konstigt för jag har inte sätt Dracos föräldrar på hela dagen undrar om dem bara har varit någon annan stans eller bra inte varit hemma. Jag skiter i tanken och byter om. Efter att jag har bytt om så går jag i min säg och bäddar ner mig under täcket och tänker på vad som händer imorgon.

Love story between Y/n and DracoWhere stories live. Discover now