OS🎵🎤4

26 4 59
                                    

Jihye dengan malasnya berjalan ke bangunan SM Entertainment. Mood dia tengah tak baik sebab tadi tiba-tiba Jongin a.k.a EXO Kai suruh dia datang SM sebaik sahaja dia menjejakkan kaki dalam rumah mereka. Jihye nak je sumpah seranah cousinnya tapi dia tahan juga sebab kalau bukan Kai yang tawarkan dia jadi housemate, dah merempat budak ni kat sauna.

"Tadi tak nak cakap suruh datang sini eish. Aku dah sampai rumah baru nak bagitahu," Jihye membebel dalam perjalanannya untuk ke dance studio Kai.

Dengan jelingan yang diberi oleh staf perempuan, maka Jihye membuka pintu ke dance studio SM dimana Kai tengah practice lagu solonya.

"Woi terkejut aku, ingatkan toyol tadi buka pintu," kata Kai, saja nak bergurau. Namun, Jihye yang bad mood tadi lagi bad mood. Mukanya merah kemarahan tapi dia diam je.

"Pahal panggil aku?? Aku tengah penat tau jangan buat aku marah," kata Jihye. Kai terkejut kerana Jihye menggunakan bahasa informal.

"Dah pandai menjawab eh ssaeng??"

"Ni bukan menjawab, ni pertanyaan faham tak??," Jihye duduk bersila di lantai depan Kai. Dancer perempuan disitu menjeling Jihye. Salah seorang daripada mereka datang kepada Jihye.

"Hey!! You siapa nak berkasar-kasar dengan oppa kitorang hah!!?? I panggil security karang angkut you keluar baru tahu!!" katanya. Jihye menjeling perempuan itu dan memandang tepat pada mata Kai.

"Staf baru ke??" tanya Jihye. Kai cuma angguk

"Dah dah, kita practice sampai sini je. Hyung!! Belikan kitorang dinner please!! Agaknya Jihye tengah lapar tu yang dia bad mood," kata Kai kepada managernya.

Dancer perempuan itu terkejut lalu cuba untuk melawan tapi, of course la kena tarik keluar oleh dancer lain. Jangan main-main woi, sejak lepak dengan Seolji ni Jihye berani lawan sesiapa jika perlu.

"Penat sangat eh harini?? Sorry oppa tak bagitahu awal-awal. Oppa busy sangat harini, tak sempat nak order apa-apa kat rumah,"

"Tu lah!! Eii dah la lecturer harini asyik target Jie je. Menyampah tahu tak menyampah. Kalau handsome tak apa ni yang dah tua kerepot hish," Jihye meluahkan perasaannya. Kalau tak sebab deskmate dia tadi, rasanya dia dah blah dari kelas tadi.

"Alah kesiannya ssaeng. Tak apa kejap lagi hyung beli donkatsu ayam okay??" Kai mengusap kepala Jihye. Dia tahu, Jihye marah sekejap je. Kau bagi makanan nanti dia elok lah.

"Ouh ya oppa baru teringat, kawan-kawan kau cakap apa??"

"Diorang kata diorang suka, boleh buat album kalau nak. Siapa je nak ambil kitorang yang amatur ni kan??"

"Company abang Haeun?? Tak nak ke??"

"Kitorang tak bincang lagi. Kitorang sewa studio dia je, tu pon paling kecil. Ouh sedih," kata Jihye sambil mengelap air mata.

Dia terfikir betapa kejamnya Daniel yang sanggup charge mereka, kawan Haeun dan Haeun sendiri, untuk bayar sewa studio tu. Melayang duit masing-masing.

"Oppa rasa kan, kalau self-produced tu meletop nanti confirm ada company yang ambil korang. Macam underground singers yang lain,"

"Ada ke penyanyi yang macam tu??"

"Eh ada lah!! Macam Heize, or kalau kau kenal la, Bibi. Dua-dua tu release lagu kat SoundWind je sebenarnya tapi sebab meletup, ada company ambil diorang,"

Jihye melopong. Heize????? Heize????????? Ouh dia tak boleh bayang. Rasanya semua fikir yang dia trainee bawah company.

"Ya ke!!?? Wei sumpah tak tahu!!"

Our Story | 우리 이야기Where stories live. Discover now