Ce e dragostea?

334 22 11
                                    

               Dragostea este esenta vietii: este de ordin divin, desi, sa recunoastem: o practica si pacatosii. Cine iubeste pana moare, traieste mult. Cea mai mare bucurie in viata este dragostea; munca vine pe planul doi pentru ca este obligatorie, vorba proverbului romanesc: “Dragostea e treaba celor fara treaba”.

          Mai cred ca dragostea nu a existat inaintea prieteniei. Prietenia precedeaza dragostei, dar nu o urmeaza niciodata.

          De cum se naste, omul se bucura de o afectiune din partea zamislitorilor sai. Prima preocupare pentru tata va fi cum sa il cheme pe copil; pentru mama, cum o sa-l alinte. Ceva mai tarziu, tatal o sa-l invete cum sa iubeasca; mama, cum sa se faca iubit.

          Nu toti care te conving au dreptate, nu toti care au dreptate te conving; dreptate au doar cei care te iubesc.

          Dragostea impune respect; nu poate exista dragoste fara respect, dar poate exista respect fara dragoste (in special fata de sefii care nu te apreciaza).

          Pe cel care iti spune ca te iubeste, nu-l intreba de ce. Stie el. Cine iubeste cu adevarat, nu pretinde cat da.

          Omul poate fi invins prin forta, dar nu poate fi cucerit decat prin dragoste. Si daca el nu poate avea dragostea tuturor, macar sa nu aiba ura nimanui.

          Nu poti iubi pe toti oamenii pe care ii cunosti si nici nu-i poti cunoaste pe toti oamenii  care te iubesc.

          Dragostea nu are varsta; apogeul ei il atinge insa in tinerete. Daca in filmele sexy protagonistii ar fi octogenari, tinerii s-ar culca mult mai devreme.

          Unii fac dragoste o data pe saptamana, altii (nici) o data pe zi. Dar nu exista domeniu de viata in care oamenii sa nu (se) insele mai mult decat (culmea ironiei) in dragoste.

          Dragostea incepe cu zeci de motive si poate sfarsi cu un singur pretext. Cel care jura dragoste pe veci este ca meteorologul care ar anunta timp frumos pentru totdeauna.

          Indragostitul nu alunga, schimba.

          Prima dragoste nu se uita din cauza celor care urmeaza. Daca iubirea de acum n-ar fi considerate ca cea din urma, ar avea soarte celor precedente.

          Sfatul, atat de necesar pentru actiuni, este uneori, in societate, vatamator pentru acela care il da si inutil celui care i se da.

          Nu cumpara dragostea; te va vinde.

          Nu te face ca iubesti; o sa (te) tradezi.

          Nu iubi pe jumatate, fiindca s-ar putea ca altul sa completeze restul.

          Cine iubeste in general, nu mangaie in particular.

          Despre ultima dragoste nu se poate vorbi decat la ultima suflare, iar ultima femeie este aceea care iti scrie testamentul.

Ce e dragostea?Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum