● Özüm ●

205 6 2
                                    

Hikaye Adı: Özüm

Kullanıcı Adı: esmaVEVO

Hikayenin ismi, çok farklı olmasada ilgi çekici sayılabilir.

Tanıtım kısmı hikaye hakkında pek bir bilgi vermiyor, ki bu hikayeyi ilgi çekici yapan şey. İnsan tanıtımı okuduktan sonra, "Acaba ne oluyor?" diye düşünmeden edemiyor.

Hikayene gelirsek, aşırı fazla bölüm olmadığı için, söyleyecek pek fazla şey yok. Heyecanlı kısımları oldukça fazla. Bu kitaptan sıkılmamayı sağlayan bir unsur.

Betimlemelerin az olması beni rahatsız etti. Bir kitabı okurken, insan, o kitabın içinde kaybolmak, kitabı hissetmek ister. Eğer sen bir yeri tanımlarken, "Bir oda." dersen, kimsenin gözünde canlanmaz o oda. Amma velakin, "Odanın boyutu fazla büyük sayılmazdı, duvarları açık mavi rengindeydi. Odayı görür görmez aklıma bir gökyüzü gelmişti.." tarzı bir cümle yazarsan, elbet insanın gözünde bir şeyler canlanır.

Dikkatımı çeken ve okurken beni oldukça rahatsız eden şey ise; noktalama işaretlerinden sonra boşluk bırakmaman. Yani, "Eve geldim.Sonra banyo yaptım." değilde, "Eve geldim. Sonra banyo yaptım." şeklinde yazarsan çok daha olur. Öbür türlü yazılar birbirine karışıyor.

Bazı yerlerde virgül koymayı unutmuşsun. Öylesine okusam pek farketmeyrbilirdim, ama dikkatli okuyunca çok belli oluyor. Cümlenin akışını bozuyor.

Her hikayede olduğu gibi yazım hataları mevcut. Örneğin, "Şöför" değil, "Şoför". Veya, "Şuan" değil, "Şu an". Bazı yerlerde "Şey"i birleşik yazmışsın, fakat ayrı yazılması lazım.

Diğer bir konu ise, karakterler konuştuktan sonra, cümlelerinin sonuna nokta koymaman.

Sayıları harf ile yazsan daha hoş durabilir. "4" değil de, "Dört" yazsan çok daha iyi.

Genel olarak gözüme çarpan başka bir şey yok. Kendini birazcık daha geliştirirsen, başarılı olabileceğine inanıyorum.

Kimse kusursuz değil, ben de değilim. Sadece yardımcı olmak için buradayız. Yazarlık yolunda başarılar dilerim...

Bir sonraki eleştiri bugün içerisinde gelecektir.

● Hikaye Eleştirileri ●Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin