NOT AN IDEA

634 11 5
                                    

Actually.. Skrg ni sis ada aktif produce idea utk 4 fantasy story.. Tp 3 jer sis cadang nk publish since msing2 dh tulis 2-3 chapters.. Sis share dkt sini sinopsis dia, so korg pilih nk sis publish citer apa dulu...


THE VILLAINESS WAS REBORN
GENRE: FANTASY, HISTORICAL, ROMANCE, MAGICAL

Dituduh sebagai pembunuh ibu tirinya, Myra Kate Mcwilliam dijatuhkan hukuman pancung.

Tapi, sebelum itu, dia didatangani oleh seorang lelaki bernama Ayden yang menggelar dirinya sebagai 'saviour'. Tindakan Ayden yang menawarkan pertolongan kepada Myra membuatkan dia berasa sedikit sangsi tetapi selepas berjaya dipujuk, sangkaan Myra yang Ayden ingin membawanya melarikan diri meleset apabila lelaki tersebut menyuruhnya supaya mengikuti sahaja hukuman yang bakal diterimanya.

Pada mulanya Myra menolak dan sekali lagi Ayden berjaya memujuknya.

Apabila dia akur dengan hukuman, Myra mendapati yang dia telah kembali ke masa lepas, iaitu 5 tahun sebelum hari dia dipancung.


I'M A CHEERFUL MAID OF THE GLOOMY PRINCESS
GENRE: FRIENDSHIP, HISTORICAL, FANTASY, ISEKAI, ROMANCE

Aku tak tahu apa yang jadi tapi apa yang aku ingat, nama aku Isabella dan aku mati lepas jatuh daripada tangga.

Lepas tu, bila aku buka mata, aku tahu yang aku tak mati tetapi masuk dalam manga favourite aku time aku sekolah menengah dulu.

'The Beauty Lady and The Cold-Hearted Duke'

Manga ni mengisahkan seorang gadis commoner yang telah jatuh cinta dengan Duke yang berhati beku.

And jujur aku cakap, aku tak sangka yang aku akan hidup balik as personal maid kepada Gloomy Princess yang merupakan bekas tunang kepada Duke hati beku tu.



I'M A YOUNG MOTHER OF A CUTE DAUGHTER
GENRE: FANTASY, HISTORICAL, ISEKAI, ROMANCE

Alissa Sophia ialah seorang gadis normal yang suka membaca novel. Oleh itu, selepas dia tamat SPM, dia terus mengambil keputusan untuk mengambil kerja sambilan dia sebuah cafe buku yang terletak tidak jauh dari rumahnya.

Pada suatu hari, Alissa mengambil keputusan untuk pulang awal kerana dia merasakan yang dirinya tidak berapa sihat. Setibanya di rumah, ibu saudaranya, Auntie Mia memberikannya sebiji novel sebagai hadiah semperna tamat persekolahan dan Alissa hanya sempat membaca sinopsis novel tersebut sebelum dia terlelap di dalam biliknya.

Tapi, tanpa dia sangka, sebaik sahaja dia bangun daripada tidur, identitinya telah berubah daripada remaja lepasan SPM kepada gadis dewasa yang merupakan pengurus bisnes batu permata yang terkenal.

Yang lebih mengejutkan lagi apabila dia mendapati yang dia mempunyai seorang anak perempuan yang comel seperti anak patung.

After 2 weeks.. I'll back to see citer mana yg akan dpt vote yg pling bnyk.. Then, i'll publish it..

STORY IDEASWhere stories live. Discover now