"Boşanmayı kabul edeceğim."
Solonu dolduran kalın ve öfkeli sesin bu sözleri ile dudaklarımda hafif bir gülümseme belirdi.
Sesin sahibi Tae Hyung, bana yarı rahatlamış, yarı pişman bir ifadeyle bakarken kaşlarımı çatarak artık benim için bir şey ifade etmeyen yakışıklı suratında gezdirdim bakışlarımı.
Yaptığı once vukuattan sonra bu masum hali samimi gelmiyordu bana.
Bugüne kadar ben, ona iyi bir eş ve Doğu Krallığı'na da iyi bir imparatoriçe olmuştum. Tae Hyung ile büyümüştüm ve- buna yemin edebilirim ki- hiç kavga etmemiştik - ta ki o kızı benim sarayıma getirene kadar.
Ucuz bir köleyi sevgilim diye getirdiği yetmiyormuş gibi üstüne üstlük o kız için beni bir kenara fırlatmıştı. Halbuki son anına kadar iyi bir eş, iyi bir adam ve iyi bir imparator olmak için yeminler etmişti.
O zamanlar, evliliğimizi onaylayan ve imparatoriçe pozisyonudan geri adım atmamam için ısrar eden bir ailem ve ulu kilise vardı. Bu iki gruba karşı can sıkıcı bir boşanma davası açma fikri Tae Hyung'un kesinlikle hoşuna gitmemişti.
O böyle bir insan ve böyle bir imparatordu. Bulunduğu konumu hak etmiyordu.
"Majesteleri! Bu olamaz!"
Markiz Leo'nun bağırması ile dik duruşumdan ödün vermeyerek döndüm ona. Bunu fırsat bilerek bana doğru koşmaya çalıştı fakat Imparator Tae Hyung'un korumaları tarafından omuzundan tutularak yakalandı ve bir adım daha atamadı.
Markiz Leo ve Kontes Maria, benim tarafımdaydılar ve bugün bu salonda beni savunuyorlardı. İkisine de müteşekkirdim.
Onlara son kez minnet dolu bir bakış atıp hakime döndüm kararlılıkla."İmparatoriçe Roseanne, gerçekten herhangi bir itirazınız olmadan İmparator Tae Hyung'un boşanma talebini kabul ediyor musunuz?"
Hakimin sesi biraz sinirliydi. Boşanmamak için mücadele etmemi istiyordu, tıpkı diğer kadınlar gibi eşimin önünde diz çöküp ondan af dilememi ve bu boşanma davasını düşürmemi istiyordu.
Ama af dilemesi gereken taraf ben değildim. Salondaki herkes bunun farkındaydı.
Davayı kazanma ihtimali olmasa bile, halkın bu haberi duyması İmparator ve cariyesi için bir skandala yol açacaktı. Hakimin, ailemin ve arkadaşlarımın istemediğ de buydu.
Başımı salladım. Boşanma davası Tae Hyung'un itibarını zedeleyecekti, fakat benim de adım zarar görecekti bundan. Ahlaksız bir davranışım olduğundan değil, eğer işler daha karışık bir hal alırsa bu durumdan çıkarım olmayacaktı.
"Boşanmayı kabul ediyorum."
Mırıltılar odayı sardığı anda hakim gözlerini sert bir şekilde kapadı. Hiç kimse umrumda değildi artık.
"Ve tekrar evlenebilmek için izin istiyorum."
Konuşmamı bitirdiğim anda ortamın havası tamamen değişti. Şokun verdiği sessizlik hala sürerken hakim birdenbire gözlerini açtı. Herkes duyduklarından emin olmak için birbirine bakıyordu.
Tae Hyung kaşlarını çatarak şaşkınlıkla bana baktı. Hakim de afallamıştı.
"İmparatoriçe Roseanne... tekrar mı evlenmek istiyorsunuz?"
Cevap vermek yerine elimi uzatıp kalabalık salonun kapısını işaret ettim. Tam o anda, yüzünü örten, siyah işlemeli bir peçe giyen adamın keyifli kahkahası doldurdu salonu.
"Şimdi mi gelmeliyim?" diye sordu memnuniyetle. Bu gergin ortama rağmen gülme isteğimi bastıramadım.
Sessizlik, kalabalığın mırıldanmaya başlamasıyla tekrar kırıldı. Adam salon boyunca yürüyüp yanımda durdu.
Yüzündeki örtüyü çıkardığında, Tae Hyung sinir ve biraz da şaşkınlıkla ayağa fırladı."Roseanne! Bu adam-"
"Evleneceğim kişi." bakışlarım eski donuk halini alırken sözünü kestiğim Doğu Krallığı'nın 5. İmparatoru Tae Hyung'a baktım büyük bir ifadesizlikle. Bugünden sonra o benim eşim değildi.
Hakimin yüzünde boş bir ifade vardı. Gülümseyip yanımdaki adama döndüm. Bana, "Bu tepkiyi beklediğini biliyorum." dermişçesine baktı. Biraz daha suratına bakmaya devam edersem gözlerinin içinde kaybolacaktım.
Neden bilmiyorum; istediğim intikamın bu olmadığını bilmeme rağmen mutlu ve rahatlamış hissediyordum.
*****
Herkese merhaba!
Yeni bir kurguyla geldim, fakat bu kurgumu diğerlerinden farklı kılan sevdiğim bir novel-webtoon'dan vrosekook'a uyarlamış olmam. Zaman zaman kendimden bir şeyler katacak olsam bile gidişatı orijinal haliyle birebir olacak.
Sorularınız ya da aklınıza takılan herhangi bir detay varsa eğer çekinmeden yazın lütfen 💗💗
Sizi seviyorum, kendinize iyi bakın!!!
ig: andrellashi takipte kalın 💌
Bu fic Roseanneismine e ithaf edilmiştir. Umarım severek okursun hayatım 🌺💖
ŞİMDİ OKUDUĞUN
remarried empress, rsk
FanfictionOnun karşısında durdum fakat ben bir şey söyleyemeden Prens Jungkook bir dizinin üstüne çöktü ve sadakat yemini eden bir şövalye gibi elini uzattı. Şaşkınlığımı gizleyemeyerek ona elimi verince üzerine nazik bir öpücük kondurdu. Sövalyeler ile arası...