بارت 2

2.3K 83 0
                                    

نور _ الجاسم 🖤💫   
  بقلم: نيللي ياسر

" البارت التاني"

....

جاسم: حاضر..حاضر انا جي.

  " نور دخلت أوضتها وقعدت تعيط علي حظها الوحش ومعامله ابوها القاسيه جدا وبعدين مسحت دموعها وقامت تصلي وبعدين بدأت تكلم ربنا..معندهاش حد غير 💔"

نور ببكاء: يارب انا والله مش مستحمله اي حاجه بتحصلي انا مستاهلش.. عارفه أنه اختبار ليا بس ليه مش بيخلص..

  " وقعدت تفتكر أمها واهانه أبوها ليها و لأمها"

« فلاش بااك»

الاب: انتي يا زفته..تعالي يا روح امك مش هنادي كتير.

الأم بخوف وهي بتقرب: و  والله انا مكنتش اقصد.

الأب: بتشتكيني لأختي..ههههه..اهي خدت علي دماغها وانتي هتتربي من اول وجديد..مش كفايه مستحملك انتي والمقرفه بنتك..داهيه تاخدكو.

  " كل ده و نور واقفه ماسكه العروسه بتاعتها وبتعيط وكان عندها7 سنين بس"

الأم: انا ذنبي ااااااااااايه..مش بايدي اجيب ولد او بنت.

الأب: وانتي مش لزماني بس لولا أن عمي وصاني عليكي قبل ما يموت كان زماني طلقتك من بدري.

الأم: وانت كده بتعمل بوصيه عمك..كل يوم اهانه وبتقولي وصيه عمي.. حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا اخي.

الأب: يا بنت ال*** يا و*** بتدعي عليا انا يا واطيه.

  " ونزل فيها ضرب ونور بتعيط جامد"

« باااك».

نور ببكاء: طول عمره بيكرهني...بس خلاص انا لازم اهرب واتصرف بس يارب يطلع طيب زي ما شوفته في الحلم.

.... " عند جاسم"

ملك ( اخته): جاسم..انت رايح فين.

جاسم بسربعه: معلشي يا كوكي لما اجي هفهمك.

ملك بغمزه: مقابله من بتوع نص الليل.

جاسم ضحك: اخرسي انتي يا ام نص لسان..خلي بالك من نفسك ومتفتحيش لحد تمام .

ملك: ماشي..

  " جاسم راح العنوان بتاع نور وطلع خبط علي الشقه ومعاه المأذون"

جاسم: تك..تك.

نور برعب: م  مين.

جاسم: انا جاسم.

 
  " نور فتحت وكان باين علي وشها الدموع والحزن وكانت لابسه فستان لونه لبني بكم وكوتشي أبيض ورافعه شعرها على هيئة كحكه نازل منها خصل"

جاسم: نور...انتي كويسه.

نور بدموع: ممكن تدخل وانا هفهمك...اتفضل يا سيدنا الشيخ.

نور الجاسم بقلم نيللى ياسر حيث تعيش القصص. اكتشف الآن