SUR;22.00pm
"So,Reverelle~Apa plan untuk elak 'mereka' jejak kita?I'm hoping to hear a decent one." Gill berkata sebaik sahaja ketiga-tiga ahli S Group masuk ke SUR.Badan dihempukkan ke atas sofa.
SUR;satu-satunya bilik yang tidak mempunyai cctv,dimana dijadikan oleh Alys sebagai bilik study ataupun lebih kepada bilik 'meeting' apabila ada sesuatu yang perlu mereka bincangkan tanpa interference 'mereka'.'Mereka' tidak tahu kewujudan bilik ini memandangkan tiada sebarang amaran yang dikeluarkan setiap kali mereka menggunakan bilik ini.
"Geez,getting impatient I see."Senyuman sinis yang ditunjukkan terus ditukar kepada muka serius."Never.call me Reverelle."Senyuman sinis muncul semula ke muka Rise.
"Anyways,Alys!"Tangan ditepuk,mengalihkan perhatian gadis itu dari telefon bimbitnya.
"Awak rasa di mana mereka akan letakkan tracker?Something we always~ have with us.""If it's something kita kena selalu bawa....our ID..?Considering most of the gates and doors needs to be accessed using IDs-"Mata Alys secara tiba-tiba memandang ke arah Rise,yang sedang tersenyum seperti ingin menunjukkan bahawa apa yang dikatakan oleh gadis itu benar.
"And the reason why they never found SUR is because?~" Rise mengalihkan pandangan ke arah Gill yang kelihatan seperti dia telah memahami apa yang cuba dikatakan Rise.
"We dont use IDs untuk masuk ke SUR!Dan SUR tak ada CCTV jadi mereka tak pernah jumpa bilik ni-" Gill berkata sedikit teruja dengan penemuan terbaru mereka.
".....But still..even tho kita dah jumpa cara untuk elak dijejaki,how do we get out without using our ID?And macam mana pula kita nak elak dilihat CCTV di sekeliling LumiAca?They have tons of it,and..and..-"
"Alys!Alys...calm down,okay?About the CCTV,saya dah secure laluan paling selamat based on the outline of the Academy.Regarding the ID,we can just make fake one's using other student's identities.By that,kita akan kelihatan seperti kita tak pernah keluar dari kawasan Academy." Gill berkata,tangan diletakkan dibahu Alys bagi menenangkan gadis dihadapannya.Rise hanya mengeluh melihatkan situasi mereka.
"Thanks Gill.Sekarang,kita cuma perlu secure waktu yang sesuai untuk keluar,dan pastikan kita letak fake recording untuk CCTV dalam dorm supaya it doesnt look that suspicious on why the dorm is so quiet."Rise berkata.
"So,kita perlu sediakan semua ni,sebelum hari sabtu.Since saturday is a free day,and we also have to secure our way back in,we cant risk a grand escape without anyone noticing if kita tak muncul balik"Alys mencatat segala yang dibincangkan kedalam buku nota miliknya.
"...cant we just escape and never come back..?"
"I wish it was that easy..But even a brief escape can be counted as paradise for us...the gifted children..."
YOU ARE READING
Swing With You [S.U]
Teen FictionAlystria ialah seorang gadis dengan IQ setinggi 398.Bersekolah di Luminous Academy,dia berkawan dengan dua orang jejaka yang mempunyai IQ yang juga tinggi.Dimasukkan ke kelas yang sama,diberi apartment sendiri,mempunyai test setiap hari dan terpaksa...