4.00 am.
Midnight ni berpunca apabila seseorang insan itu terlalu banyak memikirkan hal duniawi pada waktu malam, ended up malam itu bertemu midnight.
And then tak tidur sampai pagi. Sakit.
Sakit sebab penat and you want to sleep and rest, tapi mata tak boleh lelap.
Nak, nak lepas dapat call daripada ayah tadi, tak tahu la nak marah ke apa I have mixed feelings. Aku tak tahu kalau ayah pernah sekali pun terfikir pasal perasaan aku.
Ayah kata Dr Lilia stated that, my condition is worse. Much worse than before. Itu apa yang aku paling ingat sekali.
Okey, this one, which aku rasa tak masuk akal langsung, I was confirmed as a patient yang menghidapi halusinasi. Aku rasa....sedih? A little bit when my dad sendiri yang cakap macam tu.
You know macam semalam was my glorious day, have fun segala, this camera that camera, all attention towards me tapi the very next day, tiba-tiba kau diagnose sakit mental.
Halusinasi ni ada banyak, chromatopsia. Yang ni ialah gangguan di mana otak meletakkan warna di tempat yang tak sepatutnya.
Contohnya, air laut. Tapi your brain process air laut as colour hijau. So, apa yang pesakit nampak bukanlah air laut biru tapi hijau.
Semua warna yang produced oleh otak kita based on pesakit sendiri. It could be any colour. Each colour yang pesakit nampak itu pun ada nama dia sendiri.
Second ialah gustatory. Ini pula, patient bayangkan sendiri flavour makanan yang mereka makan. Biasanya, mengikut pengalaman pesakit yang hadapi halusinasi ini biasanya alami flavour yang tak sedap. Rasa besi. Rokok. Epal busuk and much more.
Banyak lagi sebenarnya.
Alibi Dr Lilia was, she said that I was acting weird during her session, dia nampak aku bercakap dengan orang lain masa dia sedang membuat benda lain, sekarang baru aku nampak game play dia.
Also, dia mention aku pernah suruh dia cek keadaan bilik dia sebab aku pernah kata "anything weird" happen to be in her office. Sebenarnya aku nampak Dutch sedang berjalan di dalam office Dr. Lilia.
Bro, I saw an entity. I saw Dutch mesti la aku suruh dia cek kan. And then, bukan salah aku kalau dia tak nampak keberadaan Dutch. Lagipun sepanjang sesi aku dengan Dr Lilia, Dutch sedia ada teman aku duduk bersama di atas sofa.
I would say sepanjang sesi aku dengan Dr. Lilia, which sesi tu almost come to an end dah pun, Dutch sentiasa ada. Untuk teman aku. Believe it or not.
Kadang tu Dutch buat lawak, sampai tergeleng kepala nak layan Dutch ni, for sure I would say 90% out of my session aku tak boleh focus, sebab aku rasa Dutch catch more my attention than Dr Lilia? I guess.
"Kau fikir apa ni? Almost 5 am dah ni? Tak nak tidur ke?"
Dutch bersandar pada tingkap sliding door beranda bilikku. Tu dia Dutch. Baru cakap dia dah sampai."Nothing."
"Really? Memang aku baru kenal kau semalam pun."
Dia rolling eyes. Dutch memeluk tubuh, Dutch muncul di mana-mana sejak kewujudan dia dekat gallery haritu.
YOU ARE READING
Meet You There
Teen FictionIni kisah dua dunia, Apa yang berlaku tak siapa tahu. "Wait, where are you going?" - Dutch "I need to go." - Jay "Where to? Wait, I said wait." - Dutch "Sorry Dutch, I'll meet you there." - Jay