Keloğlan ile cin

10 4 0
                                    

Keloğlan, omuzunda tırpan ot biçmekten dönmektedir. Yolda yürürken çalıların arasından bir cin çıkıp önüne dikilir. Niyeti aptal zannettiği Keloğlan'la dalga geçmektir.
Cin: Nereden geliyorsun Keloğlan?
Keloğlan: Görmüyor musun, ot biçmekten geliyorum.
-Ne haber oralardan?
-Mühim bir haber yok. Dokuz tırpancı tırpan salladık, bir sivrisinek öldürdük.
-Herhalde minik bir sivrisinektir.
-Ufak-büyük, her her neyse. Ondan çıkan etin yarısını dokuz köpek bitiremedi.
-Onlar köpek yavrusuydu herhalde?
-Yavru-mavru her neyse, o köpeklerden herhangi biri, gökte uçan kartalı kanadından yakalayıp yere indirebiliyordu. Cin sinirlenmeye adım atmıştır.
Cin: O olsa olsa bir kartal yavrusu olabilir.
Keloğlan: Yavru-mavru her neyse, bu şekilde kartalın tek kanadı, dokuz evi örtebilirdi. Öfkeden deliye dönmüştür artık cin.
-Onlar, minik evler olabilir.
-Ufak-büyük her neyse, her ev dokuz deveyi alıyordu. Hem de serbestçe kuyruklarını sallayıp sinek kovacak kadar aralık kalıyordu.
-Onlar erken doğan noksan develer olmalı Keloğlan.
-Erken-merken her neyse, develer geviş getirmeden bi kuyudan sürekli su içiyorlardı. Keloğlan cini kızdırmak için alaylı bir halde konuşmaktadır.
Cin: O kuyu söylediğin, evlatların oynarken değnekle kazdıkları minik bir çukur olabilir. Cin hırsından çatlayacakmış gibidir.
Keloğlan: Çukursa da değilse de, sabahleyin kuyuya saldıkları su güğümlerinin dibe dokunuşunun sesi sadece akşam duyuluyordu.
-O kısa bir kuyudur ne olursa olsun.
-Kısaysa de uzunsa da, sabahleyin yanında boğa ile yola çıkan inek, akşam üstü yanında doğurduğu danası ile beraber geri dönüyormuş.
-Dana erken doğan olabilir.
-Orasını bilmiyorum, fakat sabana koşsan tüm toprağı sürebilirdi. Cin daha çok dayanamayarak bir off çeker, söyleyecek pek de sözü kalmamıştır.
Cin: Senin aç karnın dokuz delik, Keloğlan.
Keloğlan: Dokuz diş düştü de ondan. Keloğlan gülmeye adım atmıştır.
-Senin ayakkabılarının arkası basık.
-Olsun, beni istediğim tarafa götürüyor ya.
Keloğlan bu tarz şeyleri söylerken kahkahalarla gülmektedir. Cin de oluşturmak istediği tuzağa düşmüş olduğu için, hırsından oracıkta çatlamış, yok olmuştur.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 05, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

çocuk HikayeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin