Tajemná dvojice

27 2 3
                                    

Poklidné, zcela neškodné město. Město, které ještě před maličkým okamžikem zářilo radostí z místních každoročně konaných trhů. Vůně teplých, na místě připravovaných jídel, barvy cukrovinek všech tvarů a chutí, nebo dokonce stánky s ručně vyřezávanými dekoracemi pro ty nejstarší. Nejstarší? Kdepak, spíše nejmoudřejší. Ti lidé, kteří tu před námi byli, vychovali nás a zabezpečili život dalších generací tak, jak to jednou uděláme i my.
Přesně takový moudrý pán se každý rok na toto nádherné místo přijel podívat se svým synem. Lidé zde jej znali a věděli, kdy přesně přijede a odjede, přičemž si vždy ve stejném stánku koupil dvě ručně vyřezávané figurky zvířat. Pokaždé to byla maličká špatně opracovaná sovička bez očí a větší, lehce narůžovělá srnečka s ulomeným ouškem. Nikdo nevěděl proč, ani jak je možné dostat stejné dva kusy do prodeje každý rok. Mnoho lidí se ptalo, proč nekoupí jiné, hezčí, neponičené... Starý muž však vždy odpověděl to stejné. Neměl dost peněz aby si mohl dovolit větší, neponičené kusy.

                                  °°°

Bloudím tu po lese, nemám zdání kam mne to odnese. Dlouhé kroky vpřed, vznesu se. Nad strání sova naslouchá, a u potůčku přenádherném srnečka bolestně sténá. Ach, panečku! Jaká je to rána. Není ji pomoci, nemůže dýchat, i já zanedlouho přestanu vzlykat. Nad překrásnou srnečkou, slzy mi kapaly, les je tu nelítostný a zlé má nápady. Otče.. tatínku.. Pomoz mi z té mlhy, však já se zblázním z té němoty.

°°°


Po koupi figurek otec se synem zmizeli v lese. Chodívalo to tak rok co rok a nikdy to nikomu nepřišlo divné. Netrvalo dlouho - snad jen několik málo minut- a vždy se vrátili zpět. Teď už s úsměvem na tváři a vtípky na jazyku se bavili s místními. Samozřejmě, že se hodně zvědavců pokusilo navázat konverzaci k tajuplnému "rituálu", který podivná dvojice skrývala, ale nikdy se nedostalo odpovědi.
~~~
...Všemožně měníc témata, se vyčerpaný starý muž přátelsky rozloučil, popřál všem krásný večer a odjel se svým synem domů. Nikdo však nemohl tušit, kde se jejich domov skutečně nachází...

Dívka z lesa Kde žijí příběhy. Začni objevovat