Bir süre o izmarite baktı, kafası geçen gece cidden çok güzeldi ve o da bunların hepsinin rüya olduğunu düşünmüştü, ama böyle değildi o kadını cidden görmüştü. Kadının o parlak esmer teni, ordan ayrıldıktan sonra bile burnunda dolaşan parfümün kokusu... Adam kadını tam olarak görememişti ama kadın onu etkilemeyi karanlıkta oturup sigara içtiği küçük banktan başarmıştı. Adam bunların hepsinin bir rüya olduğunu düşündüğü için aptal gibi hissetti. Bir haftadır neredeyse her gün yaptığı gibi eski sayılabilecek bir deri ceket giydi, botlarını ayağına geçirdi ve evden çıkıp her seferinde gittiği bara gitti. Farkında olmadan gözleri o kadını arıyordu Aslında onu göreceğini düşünmüyordu, görmedide zaten. Barmen o kadar meşgul değildi adama bir kadeh Chivas Regal doldurdu, adam viskisini alıp gıcırdayan deri koltuğa oturdu. Havaya karışan kokuların -ter, sigara, parfüm, içki- kendi çapında güzel olduğu söylenebilirdi. Adam alkol, müzik ve düşünceleri ile farklı bir yerde gibiydi, sonra burnuna o koku çarptı, kadının parfümü. O buradaydı, adam heyecanlandı kadını aramaya devam etti gözleriyle. Kısa bir sürede onu fark etmişti. '' Gördüğüm en güzel şeyin bu olduğuna yemin edebilirim'' dedi kendi kendine, titreyen sesiyle. Kadına doğru ilerledi, ne yapacağını bilmiyordu. Aralarında bir metre kadar vardı. Adam kadına baktı, diğer kadınlar gibi olmadığı belliydi, yenmiş tırnakları, dağınık saçı, pek pahalı olmayan parfümünün büyüleyici kokusu. Kadın kısa bir siyah elbise, üstüne ise uzun siyah bir palto giymişti. Adam kadının yanına gitmek için cesaretini toplamaya çalıştı ama yapamadı bir kadeh daha viski aldı ve mekandan çıktı. Karşıda ki markete girip bir sigara ve çakmak aldı. Sigara içmeyeli bir süre olmuştu ve şuan içmekten pek emin değildi, ama sigarada anlam veremedi bir şekilde onu daha iyi yapan bir şeyler vardı. Adam paketten bir sigara çikarttı ve yaktı dumanın kanına karıştığını hissedebiliyordu. Adam tüm kararsızlıklarını, geçmişini ve acılarını o tek dal sigarayla yakmıştı sanki. Duvara yaslandı, soluna baktığında o kadını gördü, öylece onu izliyordu, adam ona baktığında utanarak başını eğdi. Adam ona baktı ve gülümsedi, kadın da gülümsedi. Adam duraksadı ellerini saçlarında gezdirme dürtüsüne karşı koydu ve ''Merhaba'' dedi.