Sysipentu, pienikokoinen pikimusta naaraspentu, istui aukion reunalla katsomassa nimitysmenoja. "Suomutassu, Kukkatassu, Heinätassu ja Havutassu, astukaa esiin", Vititähti, Sysipennun ottoisä ja Kinosklaanin päällikkö sanoi. Neljä oppilasta astuivat jännittyneinä keskelle aukiota. "Minä, Vititähti, Kinosklaanin päällikkö, pyydän esi-isiäni kääntämään katseensa näihin neljään oppilaaseen. He ovat opiskelleet ahkerasti jalot lakinne, ja on heidän vuoronsa tulla sotureiksi", Vititähti jatkoi ja käänsi sitten katseensa taivaasta neljään edessään seisovaan kissaan. "Lupaatteko noudattaa soturilakia ja puolustaa tätä klaania jopa henkenne uhalla?" Vititähti kysyi. "Lupaan", kaikki neljä vastasivat samaan aikaan. "Siinä tapauksessa, Tähtiklaanin voimien kautta, annan teille soturinimenne, Suomutassu, tästä päivästä lähtien sinut tunnetaan Suomukuonona, Tähtiklaani kunnioittaa rohkeuttasi ja fiksuuttasi. Kukkatassu, tästä päivästä lähtien sinut tunnetaan Kukkamahana, Tähtiklaani kunnioittaa kuuliaisuuttasi ja elämänhaluasi. Heinätassu, tästä lähtien sinut tunnetaan Heinähohteena, ja kunnioitamme fiksuuttasi ja auttavaisuuttasi. Havutassu, tästä lähtien sinut tunnetaan Havuviiksenä, ja kunnioitamme rohkeuttasi ja auttavaisuuttasi, ja hyväksymme teidät täysiksi Saniaisklaanin sotureiksi", päällikkö luetteli uusien sotureiden nimet. "Suomukuono! Kukkamaha! Heinähohde! Havuviiksi!" Koko klaani huusi nimiä. "Lisäksi nimitämme kaksi uutta oppilasta, Kuupentu ja Kiurupentu, astukaa esiin!" Päällikkö huudahti. Kaksi kuun Sysipentua vanhempaa pentua asteli karvat innosta pörhistyneinä keskelle. "Kiurupentu ja Kuupentu, olette saavuttaneet kuuden kuun iän, ja on teidän vuoronne tulla oppilaiksi", päällikkö aloitti. "Kiurupentu, tästä päivästä lähtien aina siihen päivään asti, jona saat soturinimesi, kutsuttakoon sinua Kiurutassuksi. Arpikorva, edellinen oppilaasi Suomukuono pääsi juuri soturiksi, ja uskon että koulutat Kiurutassun yhtä hyvin kuin hänet. Kuupentu, tästä päivästä lähtien aina siihen päivään asti kun saat soturinimesi, sinut tunnetaan Kuutassuna. Varjopurema, sinulla ei ole aiemmin ollut oppilasta, mutta Tuhkanenä koulutti sinut hyvin, ja uskon että siirrät kaikki taitosi uudelle oppilaallesi", päällikkö lateli uudet oppilaat ja heidän mestarinsa. Sysipentu katsoi uusia oppilaita myrkynvihreillä silmillään ja toivoi että olisi itse siinä.
<Skip 1,5kk>
Sysipentu heräsi koleaan aamuun, ja pörhisti karvansa lämmittääkseen itseään. Hän lähti ulos pentutarhasta, ja katseli ympärilleen kylmällä aukiolla. Siellä olivat vain aamupartioon lähtevät kissat, sekä Vititähti ja Ruistuuli. Hän kuuli jostain kauempaa töminää, muttei kiinnittänyt siihen huomiota. Naaras asteli tuoresaaliskasalle ja nosti siitä pienen myyrän. Hän asettui makuulle syömään riistaa, eikä vieläkään kiinnittänyt huomiota kokoajan lähestyvään töminään. "Kuuletko sinäkin tuon töminän?" hän kuuli yhtäkkiä äänen takaansa. Naaras kääntyi ympäri ja näki parhaan ystävänsä Nevapennun, joka oli myös hänen ottosiskonsa. "Kuulen", naaras vastasi huomattuaan äänen. Hän haisteli ilmaa, ja haistoi tutun tuoksun.
Ehkä vähän liiankin tutun.Pieni musta naaras juoksi kaukana perheestään. Kaukana entisestä elämästään. Pian hän törmäsi aikuiseen suurikokoiseen kolliin ja kaatui maahan. "Mitä teet Liejuklaanin reviirillä?" kolli kysyi vihaisen kuuloisella äänellä. Naaraan ympärillä jokapuolella tuntui omituinen haju, joka sai pennun melkein yökkäämään. Mitään ajattelematta hän vastasi kissalle. "Ta- tahtoisin l- liittyä klaaniinne!" Kissa vilkaisi viereensä tullutta naarasta, ja käänsi sitten katseensa pentuun. "Häivy reviiriltämme", kolli sanoi ja kääntyi ympäri lähtien poispäin pennusta.
"Se on Liejuklaani", Sysipentu murahti hiljaa. "Liejuklaani hyökkää!" Kaksi pentua huusivat yhteen ääneen ja samalla hetkellä Liejuklaanin kissat rynnistivät sisään Kinosklaanin leiriin. Soturit ja oppilaat alkoivat tulla ulos pesistään ja taistelu alkoi heti. Pentujen eteen asteli ehkä yhdentoista kuun ikäinen kissa. "Onko Kinosklaanilla niin vähän kissoja, että pentujenkin pitää taistella?" Kissa kysyi ivallisesti. Pennut vilkaisivat toisiaan. "Ei, olimme vain syömässä kun te hyökkäsitte leiriimme", Sysipentu sähähti. Sen jälkeen kaksikko juoksi pentutarhan suojaan.
Taistelu oli päättynyt Kinosklaanin tappioon. Sysipentu, ja hänen ottosisaruksensa makasivat kyyneleet silmissään verisen, turkiltaan valkoisen kissa vieressä. Nuori naaras kosketti kuonollaan punertavaksi muuttunutta turkkia, ja tunsi kylmyyden ja elottomuuden. Naaras alkoi varovasti nuolla ruumista puhtaaksi, eikä kukaan yrittänyt estää häntä. Kaikki surivat menetettyjä klaanitovereitaan. Turkin puhtaaksi nuoltuaan pentu nyyhkäisi, ja painoi viimeisen kerran naamansa rakkaan ottoisänsä turkkiin. Vitithäti oli ollut hänelle läheisempi kuin hänen oikeat vanhempansa, tai ottoemonsa. Nyt Vititähti, Kinosklaanin kunnioitettu ja vahva päällikkö oli kuollut. Sysipentu alkoi itkeä, ja sanat kaikuivat nuoren pennun päässä.
Tulee petturi, joka koko klaanin vaarantaa, mutta myrkkysilmäinen kissa voi kaikki pelastaa.
"Saapukoon jokainen linnun siivelle loikkaamaan kykenevä tänne Tähtikannon luokse klaanikokoukseen!" huudahti Ruistuuli Tähtikannon vierestä. ^Miksei hän ole kannon päällä?^ Klaanin kissat kokoontuivat Ruistuulen ympärille. "Kuulkaa, tiedän, että minusta pitäisi tulla päällikkö, mutta en tahdo sitä", naaras huokaisi. "Sitäpaitsi, minä odotan Liejuhännän pentuja", Ruistuuli kertoi. Oli hiljaista. Pian hiljaisuuden rikkoi Liejuhännän kehräys. Klaani alkoi hurrata, mutta hurraus hiljeni nopeasti. "Kuka sitten on päällikkömme?" Kuului huudahdus klaanilaisten joukosta. "Tähtiklaani päättäköön sen, siihen asti lupaan toimia väliaikaisena päällikkönänne", Ruistuuli päätti, ja klaanista kuului hyväksyvää muminaa. "Se on sitten päätetty", Ruistuuli tokaisi, ja katosi ulos leiristä Liejuhäntä perässään. Sysipentu katseli mietteliäänä kohti taivasta, ja hätkähti nähdessään pilven, joka oli kuin suomu, mutta sen ympärillä oli pehmoista hahtuvapilveä. Naaras mietti hetken, mutta tajusi sitten ^Suomuhahtuva!^ Hän livahti kiireesti ulos leiristä Ruistuulen ja tämän kumppanin perään. Hän lähti seuraamaan heidän tuoksujälkiään. Pian pentu näki edessää aukion, jonka keskellä kaksi soturia supattivat jotain. "Öhh.. Ruistuuli?" Sysipentu sanoi hiljaa. Soturit käänsivät katseensa häneen. "Sysipentu? Mitä sinä täällä teet?" "Näin enteen, taivaalla oli suomun muotoinen pilvi jonka ympärillä oli hahtuvapilveä", naaras kertoi ujosti laskien katseensa. "Suomuhahtuva.." Ruistuuli sihahti. Hän nosti nopeasti Sysipennun selkäänsä, ja lähti juoksemaan kohti leiriä. Pian tuttu aukio oli jo edessä, ja Sysipentu hyppäsi alas soturin selästä. "Saapukoon jokainen linnun siivelle hyppäämään kykenevä tänne Tähtikannon luokse klaanikokoukseen!" Ruistuuli ulvaisi. "Olemme saaneet enteen, Suomuhahtuva, tästä päivästä lähtien sinä olet Kinosklaanin päällikkö!" Naaras kertoi rauhallisesti. "Millainen enne?" Kukkamaha kysyi. Ruistuuli osoitti taivaalle hännällään, ja kaikki näkivät saman asian. Suomun muotoisen pilven ympärillään hahtuvapilveä. Ruistuuli kuiskasi Suomuhahtuvalle jotain, ja kolli nyökkäsi. Tämä hyppäsi Tähtikannon päälle. "Otan vastaan paikan Kinosklaanin päällikkönä. Nyt on aika suorittaa ensimmäiset menoni päällikkönä", kolli sanoi. "Vasapentu, Kotilopentu, Nevapentu, Utupentu, Ohdakepentu ja Sysipentu, astukaa eteen", tämä jatkoi. Kastanjalumi juoksi äkkiä pentujensä luokse ja suki vastusteluista huolimatta jokaisen turkin pikaisesti. Sen jälkeen pennut astelivat yhdessä silmät loistaen Tähtikannon eteen. "Olette saavuttaneet kuuden kuun iän ja on teidän vuoronne tulla oppilaiksi, Vasapentu, tästä päivästä lähtien aina siihen asti kunnes saat soturinimesi kutsuttakoon sinua Vasatassuksi, mestarisi on Neilikkatuuli!" Suomutähti ilmoitti. Neilikkatuuli asteli uuden oppilaansa luokse ja kosketti tämän kanssa kuonoja. "Kotilopentu, tästä päivästä lähtien aina siihen päivään asti kun saat soturinimesi kutsumme sinua Kotilotassuksi.."
Pian Kotilotassu oli saanut mestarikseen Liejuhännän, Nevatassu Minttupistoksen, Ututassu Pompputöyhdön, ja Ohdaketassu Vititöyhdön. "Sysipentu, tästä päivästä aina siihen päivään asti kun saat soturinimesi, kutsuttakoon sinua Sysitassuksi. Mestarisi on Pajuraita!" Suomutähti vielä ilmoitti. "Vasatassu! Kotilotassu! Nevatassu! Ututassu! Ohdaketassu! Sysitassu!" Koko klaani huusi. Sysitassu kosketti kuonollaan uuden mestarinsa kuonoa ja iloitsi itsensä ja ottosisarustensa puolesta. Vihdoin hän oli oppilas!Oon pahoillani jos on kirjotusvirheitä!
Tässä on kestäny nyt, kun mulla ei oo ollu kauheesti motii tähän!
~Kuu
YOU ARE READING
Soturikissat~Vihreä liekki
Fanfiction"Tulee petturi, joka kaikki klaanit vaarantaa, mutta myrkkysilmäinen kissa voi kaikki pelastaa" Sysipentu on Kinosklaanin pentu, jonka menneisyydessä on tapahtunut paljon pahoja asioita. Päästessään oppilaaksi hän huomaa erään klaanin kissan kummall...