بارت2

9 3 0
                                    

بعد ما كنا واقفين على ان كرم عرف ان زين هيجى يشتغل عندوا طبعاً انتوا كنتوا عايزين انة عرف ازاى. قبل صحيان زين من نومة.
كرم:انا عايزيك يا احمد دلوقتى تروح بيت زين وميحسش باى حركة وتحط سماعة مسجل الصوت دى فى جراب تليفونة انتا سمعتنى.
احمد:حاضر يا باشا اعتبر العملية تمت.
وكدا طبعاً انتواعرفتوا هوا بسمعوا منين برايكوا بقا زين هيحس ان فية حاجة ورا جراب تليفونة ولا لا على العموم يلا نشوف.
زين وهوا قاعد فى المكتب.
زين:اية دا هوا التلفون تنفخ وانا معرفش ولا التلفون حامل ولا اية النظام.
زين وهوا بيشيل الجراب فجاة تليفونة رن.
زين:اية مين الرقم الغريب دا وقفل.
زين بعد ما شال الجراب فجاة لقا سماعة ومسكها وبعدين رمها فى الارض وقال يبقا المراقبة شغالة حاضر.
فى مكان اخر.
كرم:وبتقولى العملية اتنفزت وطلع المسدس من جيبة وضربة بلنار وقعد على الكرسى وهوا بيقول للرجالة ادفنوة فى اى دا هية تليق بية يلا انجزم عشان متحصلهوش.
فى مكان اخر.
تقى:بعد ما رجعم من الكليات هى واخواتها كلهم.
تقى:الدنيا كانت حر النهاردة اوى يا ماما صحيح احنا امتحانتا الشهر الجاى والوزير طلع اتكلم طارق شوقي.
اليا الام:هما مش ناوين يمتحنوكوا ولا اية.
تقى:ايون ما انتى قاعدتى تقرى لغايط اما الامتحانات الشهر الجاي اهى ارتاحى انتى بس.
اليا الام:وهى واقفة فى المطبخ وبتقول بتقولى حاجة يا تقى.
تقى:لا ولا اى حاجة يا ماما يا روحى.
قمر:وهى راجعة البيت وبتقول يا ماما مش الوزير طلع قال الامتحان الشهر الجاي.
اليا الام:ماهى اختك قالتلى.
قمر:لا بس انا الشهر الجاي بس بعدها ب10ايام بس.
ليل:وهى راجعة البيت وبتقول اليوم كان مرهق اوى ياماما.
اليا الام:طب يلا ادخلى غيرى عشان تيجى تتغدى انتى واخواتك.
فى مكان اخر.
زين:مش انتا عرفت خطتى يا كرم انا بقا هبعت واحد يشتغل تحت ايدك فى كل جرايمك وانا عامل حسابى عشان لو خانى امة ومراتوا وعيالوا معايا انا هوريك ايام سودة يا كرومة اصبر بس.
وكدانكون خلصنا البارت2.
وطبعاً بقا كرم هيقع فى ايد زين ولا اية توقعاتكم فى الكومنتات.
   ...........🙏...........بقلم. abdohatem.

غموض الاسدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن