part 3

166 2 0
                                    

Aidil:mak rasa dah cukup ke barang yg idil nak bawak ni..

Mak:tuala dah bawak?...

Aidil:haah lahhh...huuuuu nasip mak cakap...kalau x habis idil xde tuala kat sana...

Mak:dah g cari biar mak kemas ni...




ABAH:mana anak aku ni...lambat betul..dah lah naik moto je,kang lambat pulak sampai sana...

MAK:ada tu tengah mandi...berejam dalam bilik air...

ABAH:haihhh...berat hati nak biar dia kat sana..tapi tulah,untuk dia hidup berdikari...selalu berkepit je dengan mak abah dia ni....

MAK:ni semua untuk dia bang...kita sebagai org tua kena didik dia...biar lah dia hidup berenggang dengan kita untuk 2 tahun ni...

ABAH: yelah...macam mana nanti dia kat sana sorang ii,mintak ii dia dapat lah kawan yg baik ...selalu ingatkan dia solat...

MAK: INSHAALLAH bang.. kita doa yg baik untuk dia...

P.o.v Aidil

Berat hati nak tinggalkan nmak abah berdua,jarang berenggang dengan 2 insan ni...YA ALLAH kau jaga lah mereka untuk ku...


ABAH:AIDIL!!!!!!!

AIDIL:idil dah siap lah abah....tinggal pakai minyak wangi Jee....

MAK: bersiap macam anak dara lah kamu ni...

AIDIL:HEHEHEHEHEHE....

ABAH:haaaa semua dah ada ehhh...jangan ada yg tertinggal...

AIDIL:Haaaa semua dah ada....

Terus berjalan ke arah sang ibu

AIDIL:mak idil pergi dulu ye... doakan idil tau... asalamualaikum...

MAK: doa seorang mak takkan putus buat anaknya.... waalaikumussalam...

Terus naik moto bersama abah ,dan terus ke sekolah untuk sesi berdaftar masuk asrama...

ABAH:idil.....perjalan yg jauh akan terasa dekat dengan usaha kita,jika kita terus melayang tanpa arah,perjalan itu akan terasa jauh untuk kita sampai...usaha yg tanpa henti akan memberi jalan untuk kita...abah nak kamu sampai pada jalan yang senang ...belajar elok ii tau,solat jangan sesekali tinggal..jangan cari musuh,tapi cari kawan yg ada time susah senang....

AIDIL:idil akan cuba berlari dengan pantas untuk sampai ke satu arah yg pasti abah ...doa abah dan mak sentiasa memberi jalan untuk idil...

Sampai ke bilik

AIDIL:kirim salam pada mak tau abah... kalau mak dengan abah sakit bagi tahu idil...mak dengan abah adalah syurga dan nyawa idil...

ABAH:yelah idil....dah abah nak kena gerak ni...jalan tu jauh...nanti sampai kat sana dah malam...tak elok....bye assalamualaikum ....

AIDIL: waalaikumussalam abah.....
























Bersambung✨

Kepercayaan Yang Engkau SiakanWhere stories live. Discover now