Bab 4

1.4K 51 2
                                    


Pehal kau ni..kena sampuk apa sampai gagap2 mcm tu tadi? " tanya ku kepada hafi.

Sekarang kitorang dah sampai kat depan bilik dorm aku. Dia masih tersengih2 mcm kerang busuk. Aku mcm dapat tangkap apa jadi tadi tapi aku nak dia keluar sendiri dari mulut hafi.

"Oii.." kata ku lagi sambil menyendol bahu hafi. Budak ni angau ke apa.

"Hah..tak de pape" jawab hafi. Dia pandang tepat mata aku. Matanya mcm hendak mencerita kan perkara yg di sembunyi nya.

Aku balas pandangan nya..mencari apa hint yg dia ingin tunjukkan. Aku faham hafi mcm aku dah kenal dgn dia lama padahal baru berapa minggu aku lekat dgn dia.

Aku tak kata apa2 cuma membiarkan pandangan ku dgn nya saling berbalas.

Hafi yg mcm dah tahu aku tangkap hint yg dia bagi terus senyum kat aku.

Sepanjang hari aku tak kata apa2..sentuh topik tu pun tak..biar rahsia tu stay dgn kitorang je.

▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎

Arel POV

Aku ngan Hafi baru balik dari outing tadi...mcm2 tempat kitorang pergi. Aku pernah mention kan hafi ni energetic so terpaksa la aku ikut je.

Klau aku sendiri...aku beli je pape yg patut pastu balik. Kitorang balik lewat2 sikit..setengah jam sebelum habis masa outing.

Aku tengah bawak plastik2 jajan yg aku beli ke bilik dorm aku. Masa outing ni la kau stock balik makanan kat loker.

Tak bnyak pun aku beli..tak lah over mcm si hafi..cuma yg buat berat tu maggi ngan vitagen.

Aku letak semua dalam loker aku elok2..plastik vitagen aku bukak pastu susun kat dlm loker mcm aku susun kat dlm peti sejuk.

Hahaha..gila bnyak aku beli..cukup stok untuk sebulan ni. Baru je kata tak beli bnyak tadi..ckp tak boleh pakai.

Aku tak suka orng sentuh2 barang aku..so semua nya selamat masuk kat loker. Aku ambil dlm 5 vitagen and masuk kat dlm poket.. Ni untuk Ari..lima je lah aku bagi..tak nak bnyak2. Aku ambil satu lagi untuk aku minum.

Masa keluar dari bilik dorm aku nmpk hafi dah bertenggek depan bilik dia tunggu aku. Bilik kitorang selang satu bilik. Aku nmpk dia bawak plastik besar full ngan jajan.

"Jom..kau nak jumpa Ari dulu ke atau kita cari kakak aku dulu?"tanya hafi.

"Kakak kau lah dulu" kata aku.

Dah berapa minit dah kitorang round asrama and sekolah tak jumpa pun batang hidung kak aisyah. Kitorang decide nak jumpa ari dulu.

Masa nak naik dorm ari kena lalu depan bilik council. Tiba2 aku rasa neves semacam. Aikk pehal ni..Aku hiraukan perasaan tu dan terus berjalan.

Masa lalu tu..

"Oii lambat balik..dari mana je?" Tanya kak aisyah dari dlm bilik council.

Bila toleh je..aku terkejut dgn orng2 yg ada kat dlm bilik tu.

Ada 6 senior hotsetap and geng kak aisyah. Dorang semua tengah pandang kitorang kat depan pintu. Geng kak aisyah buat apa kat dlm bilik council ni?

Aku nmpk ada bnyak kfc kat depan meja. Mcm nak kenduri pun ada. Apa lah akak2 ni..klau makan tutup la pintu..ni tak terbuka luas je. Bagi orng kebulur ke apa.

Kak aisyah dah bagi sign suruh kitorang masuk. Masa tu mata aku tepat memandang mata kak farisya.

Knapa setiap kali kitorang jumpa..dia mesti akan pandang aku mcm tu. Dia tak suka nampak aku ke?

TANYA HATIWhere stories live. Discover now