"Put your middle fingers up
Take a shot, throw it up and don't stop
I'm, I'm, I'm living that life on the dark side..."ALEKSI
Tommin auto kulkee hieman liian nopeasti rajoitteisin nähden, mutta mökkitiellä kukaan ei ole näkemässä. Eikä kukaan meistä huomaa nopeusmittarin lukemia kun etupenkillä istuva Niko kääntää volumea kovemmalle kun 'Dark Side' alkaa soida radiosta.
Tavallisissa henkilöautoissa on normaalisti tilaa vain viidelle ja niin on myös Tommin autossa, mutta kukapa näkee takakontissa kyhjöttävää Joelia ja sitäpaitsi se oli itse Joelin idea.
Olli on laskenut päänsä olkapäälleni ja hän näyttää hiukan kuolleelta nukkuessaan. Tekee mieli herättää hänet, mutta mitäpä tuosta kai hän on elossa. Ollin tapa paeta kuumuutta on ilmeisesti nukkua päiväunet. Tai no Ollin tapa paeta mitä tahansa on nukkua päiväunet.
Kuumina kesäpäivinä kuten tälläisinä tulee nopeasti kuuma ja ahtaassa autossa istuminen viiden ylikasvaneen teinin kanssa on pelkkää tuskaa. Joten on helpotus kun Tommi vihdoin pysäköi auton mökin pihaan ja pääsen ulos autosta.
JOEL
Pääsen ulos kuumasta takakontista vihdoin kun Joonas avaa sen minulle ulkoapäin. Vierähdän kaikkien tavaroiden keskeltä tomuiselle tielle. Tavaroita on paljon vaikka tulimmekin vain viikonlopuksi ja kitaroitakin ainakin kaksi.
Hiki valuu ohimoiltani pitkin poskille ja hyttyset purevat paukamia pitkin pohkeitani. En kestä enää ja pinkaisen vauhtiin kohti rantaa.
"Olisit kyllä voinu auttaa tavaroiden kanssa!" Kuulen Joonaksen huudon auton luota, mutta jos en pian pääse veteen kuolen varmaan lämpöhalvaukseen.
Kuumuuden sokaisemana sentään muistan ottaa puhelimen pois taskustani ja lasken sen laiturille. Hyppään pää edellä viileään veteen ja tuskanhiki poistuu iholtani.
TOMMI
Naurahdan itsekseni Joelille ja nostan oman kassini olalleni. Hassusti se sattuu olemaan kaikkein pienin kaikista kasseista ja repuista. Odotan, että muut ottavat tavaransa ja laitan autonovet lukkoon. Aivaimet laitan taskuuni. Niitä en luottaisi kenekään muun käsiin. Emme pääsisi koskaan takaisin kotiin jos sen tekisin.
"Tommi, laitatko saunan lämpeneen?" Niko kysyy yllättäin. Ei siitä haittaakaan olisi ja joku muu varmaan sytyttäisi sen tuleen. Nyökkään Nikolle lyhyesti ja jätettyäni kassini mökkiin lähden pilkkomaan puita. Olisin kysynyt Ollin mukaan, mutta hän ja Aleksi katosivat heti auton pysäköityäni.
*hetkeä myöhemmin*
Kävelen saunalle pinollinen puita sylissäni ja ryhdyn sytyttämään sitä. Katson saunan ikkunasta ulos ja laiturilla näen vaatteet märkinä istuvan Joelin kaljapullo kädessä ja hänen vieressään Joonaksen jolla on myös oma pullonsa. Tietenkin kaljan kittaaminen alkaa heti kun päästään mökin pihaan.
OLLI
Lukitsen yhden mökkihuoneen oven ja ojennan viinilasin sängyllä makaavalle Aleksille. Suukotan nopeasti hänen tummaa hiuspehkoaan ja kaivan laukustani punaviini pullon.
"Punaviiniä?" Kysyn kohteliaasti kumppaniltani, joka nyökkää lähes yhtä arvokkaasti kuin Englannin kuningatar. Kaadan Aleksin lasiin hiukan viiniä ja sitten etsin itselleni lasin. Sitä läikähtää valkoisille lakanoille, kun Aleksi vetää minut vierelleen sängylle. Minua ei kiinnosta ensinnäkään lakanat eivät ole minun ja Aleksi on tällähetkellä tärkein kaikista.
YOU ARE READING
Blind Channel & jokseenkin epäonnistunut mökkireissu
FanfictionOlli, Tommi, Aleksi, Joonas, Joel ja Niko lähtevät viettämään rauhallista mökkiviikonloppua Tommin vanhempien omistamalle mökille kiertueen jälkeen, mutta kaikki ei sujukkaan niinkuin pitäisi. Mitä tapahtuu kun Joonas karkaa mökkitielle samaan tapaa...