What is a mother?
__________________What If, Pipi Zola tak kenal Mama Zila means, yang sejak dia lahir, dia tak pernah jumpa ibunya.
(*Peringatan, segala situasi yang jadi di sini tiada kaitan dengan cerita sebenar, sama ada Ejen Ali dan Boboiboy atau buku Ejen Elemental. Ini hanya Oneshots atau senang kata ini adalah idea-idea random dari Nana ataupun orang lain. Harap maklum*🙂)
.
.
.
^___^___^___^___^___^___^___^___^___^___^__^*|¦At TAPOPS Cafeteria ¦|*
.
.
.
Terlihat Boboiboy dan kawan-kawan nya bersama dengan Ciciko, Papa Zola, Tarung dan Amato sedang menikmati masa rehat mereka. Selepas beberapa minit Boboiboy keluar dari Cafeteria tersebut buat sementara, katanya ada sesuatu yang dia tertinggal.
Tanpa mereka sedari Pipi Zola yang berada di sebelah Yaya masih berfikir tentang sesuatu dengan sangat kusyuk.(Nana : Apa yang aku merepek ni? 😃)
Ciciko: hmm? Pipi kamu diam saja. Fikir pasal apa tu?
Pipi : oh? tak ada apalah Komander. Pipi hanya tertanya tentang sesuatu.
Amato : Apa yang kamu tertanya tu?
Semua orang kini memandang Pipi dengan pertanyaan yang sama.
Pipi : Pipi tertanya, apa itu ibu?
Keaadan agak sunyi untuk seketika. Jarang orang akan tanya soalan macam tu tapi wajarlah kalau pipi yang tanya sebab dia tak tahu akan perasaan mempunyai seorang ibu.
Amato : Ibu? emmm well... Ibu tu ialah seseorang yang... selalu bersama dengan kita.
Yaya: Ibu sangat menyayangi anak-anak nya.
Ying : Ibu ialah orang yang selalu menyokong kita.
Gopal : emm ibu selalu ceriakan kita masa kita sangat sedih dan akan peluk kita supaya kita rasa lebih baik.
Fang : Ibu.. dia ialah orang yang sangat hebat. Mereka kuat dan sangat perihatin pada kita.
Laksamana Tarung : Seorang ibu akan selalu menjaga anak-anak nya dan lindungi mereka tak kira masa atau di mana-mana.
Gopal : Seorang ibu juga mesti tahu memasak makanan yang sedap juga. Hehehe
All-Gopal and Pipi : (Sweatdrop) aishhh kau ni.
Pipi : (dalam hati : Baik? penyayang? Hebat dan kuat? hmmm... )
Keaadan kembali sunyi buat seketika.
Ciciko : (Cough2) Kenapa kamu tanya Pipi? ada seseorang yang kamu rasa dia adalah ibu kamu ke?
Pipi : err... mungkin..? eh tapi kan kita perlu panggil mereka dengan gelaran ibu ke macam mak atau mommy.
Yaya : hehhee.. mestilah kita kena panggil mereka dengan panggilan ibu atau nama-nama lain. Mana-mana pun boleh Pipi, janji ia tak biadap.
Pipi : Ohhh Ok! (Smile Happily) 😄
.
.
.
*|¦ Keesokan Harinya ¦|*
(*|¦ Di Control Room¦|*)
⬆️
(Nana tak tahu betul ke tak..).
.
.
Kini Boboiboy dan kawan-kawan nya sedang menuju ke kapal angkasa Papa Zola sebab mereka akan pergi misi.Pipi : alaaa Papa! Kenapa Pipi tak boleh ikut! (merajuk)
Papa Zola : hehehe maaf lah Pipi tapi misi kali ni mungkin berbahaya sebab tu lah Papa tak boleh bawak.
Boboiboy : Betul tu. Pipi jangan risau, kami akan balik secepat yang mungkin. ( Usap kepala Pipi) Nanti kami bawa Pipi ke misi yang lain ok? (smile) Komander dan Laksamana ada dekat sini jadi mereka akan jaga Pipi,jangan susahkan mereka ye.
Pipi : (sparkling eyes) hmmm ok! Bye Semua! jaga diri!
All- Pipi and The Laksamana's : Bye Pipi!
Pipi : Bye Papa! Bye Kakak Yaya dan Kakak Ying.! Bye Abang Gopal, Abang Fang dan Abang ehhh..
(teringat sesuatu) ha! Bye Ibu! (lambai pada Boboiboy)All-Pipi : ....... Ehh?!!?!
Semua orang - Yaya, Ying, Boboiboy, Pipi and Papa Zola : Pfttt... HAHAHAHAH APAKAH!
Boboiboy : a-apa Pipi cakap tadi?
Yaya : pftt....hahahha ohhhh patutlah.. hehhehehe baru aku faham.
Boboiboy : apa maksud kau Yaya?
Ying : heheheh apa la lu ni. Kau lupa ka? kau yang selalu jaga Pipi macam adik ehhh bukan! macam anak kau! Hehehe tak hairan lah kalau Pipi panggil kau Ibu.. hehhehehe 😂.
Ciciko : hmmm betul la tu. Boboiboy pun kadang-kadang ada perwatakan seorang ibu dalam diri dia. Betul kan?
All - Boboiboy and Ciciko : Hahaha Betul!
Boboiboy : Ah.. (Blush) heheheheh
.
.
.
The End.~^___^___^___^___^___^___^___^___^___^___^__^
Hi Guys!!! Lama nya tak update, mesti korang nak cekik Nana kan? hehehehhehe. Sorry lah Nana sibuk sebab Nana ada Exam. Maaf ye kalau pendek sangat and don't worry Nana akan update lagi di Oneshots sebab Nana tak ada idea lagi For Ejen Elemental. But once again Thanks For Reading this Chapter and Nana minta maaf banyak-banyak sebab dah lama sangat Nana tak update.
.
.
.
Thanks For Reading This Book. 👍💙✨
Please Vote and Comment. ✨
See You Soon ~ ❤️✨
-Nana🌟
YOU ARE READING
Boboiboy and Ejen Ali (°Oneshots°)
RandomJust oneshot about our Favourite characters 😄 ¬ ° ¬ ° ¬ ° ¬ ° ¬ ° Bye~~~~🙃🙃