Semenjak pulang dari sekolah hannah hanya mendiamkan diri sahaja. Puan hani hanya memandang sendu anaknya itu. Hannah hanya memandang kearah luar tingkap sambil memerhatikan jalan sekeliling.
"Hannah nak makan dekat rumah ke atau nak makan di luar?" Tanya puan hani memecahkan kesunyian di dalam kereta.
"Hannah tak kisah umi , tapi kan kita nak ke pekan nak beli tudung kan? " tanya Hannah sambil memandang ibunya.
"Iya kita ke pekan tapi alang-alang tu boleh la kita makan di luar saja" jawab ibunya sambil tersenyum, puan hani masih focus memandang ke jalan. Hannah hanya mengangguk tanpa suara.-*setibanya di pekan*
Mereka berdua sudah siap membeli belah serta mereka memutuskan untuk makan dikedai nasi ayam yang berada di dalam pusat membeli belah itu.
Sementara menunggu makanan sampai Hannah masih menunduk dah tidak berkata apa-apa setelah mereka keluar dari kedai peralatan sekolah tersebut. Puan hani hanya menggelengkan kepalanya lalu berkata "hannah jangan terus mogok macam ni nak, hannah tak seronok ke dah berjumpa dengan umi?" Tanya puan hani sambil mengusap kepala anak nya itu.
Hannah mendongak lalu menjawab "seronok la umi, hannah happy sebab dapat duduk dengan umi lagi lepas 8 bulan hannah duduk di kuala Lumpur dan umi datang ke Terengganu" jawab hannah sambil tersenyum hannah tidak mahu melukakan hati ibunya. Sungguh Hannah rindu akan ibunya. Tetapi hannah masih tidak dapat menerima untuk duduk di kampung.
"Kalau macam tu jangan la terus berdiam diri saja, umi tahu hannah rindu dengan kawan-kawan di kl tu tapi terimalah yang hannah dah berpindah ye nak?" Puan hani masih memujuk anaknya itu. Hannah hanya tersenyum dah mengganguk.•skip•
Hannah berkurung di dalam bilik nya setelah selesai makan malam. Hannah juga menyiapkan keperluan untuknya ke sekolah pada hari esok.
"Hannah, hannah" panggil puan hani sambil mengetuk pintu bilik hannah.
"Iya umi, masuklah pintu bilik hannah tak kunci" jawab hannah sedikit menjerit agar ibunya itu mendengar."Hannah besok pagi, kita hantar adik-adik kamu sekolah dulu ya? Setelah tu baru kita ke sekolah kamu" kata puan hani sambil duduk di pinggir katil anaknya.
"Okey umi" balas hannah.
Puan
YOU ARE READING
I'M NOT GIVE UP FOR LOVING YOU💔
Romancemengisahkan tentang seorang remaja perempuan yang baru berpindah ke sekolah baru dah telah jatuh hati kepada seorang lelaki yang sangat popular dia sekolah tersebut dah telah mencuba pelbagai cara untuk memilikinya✨ terdapat banyak pahit dan tangisa...