berapa kali membernya memanggil jimin tapi jimin tetap tak menyaut
tae:"oi min ! min!"
jimin masih tersenyum dan tak menyaut
jungkook:"jimin hyung !"
jimin:"......"
felix:"PARK JIMIN !"
jimin:"......"
tae:"dia ni dah kenapa ?"
jisung:"hyung sorang jer tak panggil jimin lagi cu buat"
lee know:"halah senang jer ni"
lee know mendekatkan bibirnya di telinga jimin
lee know:"ANAK PARKING !!!!!"
jimin yang terkejut dengan jeritan lee know di telinga nya terus terpukul kepala tae di hadapan nya
tae:"kau pahal ? pukul aku lak dah"
tae menggosok kepala nya yang sakit itu
jimin:"tak aku terkejut jer yang lee know ni dah lama hidup ke acane"
lee know:"diorang yang suruh lee know buat jer lah"
jimin memgguling matanya ke atas
jungkook:"hyung nak kook cungkil mata ke sampai gitu"
jimin:"sukati lah bukan masalah kau"*flip hair*
semua naik menyampah bila jimin berkata begitu dengan memflip hair dengan kuat fuh bagaikan nak tercabut rambut palsu
i.n:"yang hyung tersengih sengih macam kerang busuk dah kenapa ?"
jimin:"well I have an idea"*flip hair*
hyunjin:"boleh tak hyung jangan nak flip hair sangat hyun cabut hyung punya rambut biar botak baru tahu apa beza nya kotak dan botak"
jimin:"yelah²"
lee know:"apa idea hyung"
jimin menggaru kepalanya yang tidak gatal itu
jimin:"alamak ! tak ingat"
tae:"itulah mengelamun je kerja memang lah dah tak ingat"
jimin:"weh cu semua orang cari kertas apa² ke kot² ahjussyi ada suruh kita guna untuk apa semua senapang ni"
mereka mengangguk dan terus mencari
selepas beberapa minit
hyunjin:"dah jumpa ! sini !"
hyunjin mengambil kertas note yang ditampal belakang pintu bilik itu
TO ; JIMIN AND THE GENG
FROM ; AHJUSSYI KWON ( KWON JIWOO )mereka memandang sesama dan hyunjin perlahan-lahan membukanya
• hye ! apa khabar ? sihat tak ? ini ahjussyi tau ! kamu semua dah jumpa kan ? bagus lah ! kalau kamu semua baca note ni bermaksud ahjussyi dah tiada lagi dalam bumi yang indah ini so ahjussyi sudah lama simpan senjata² ni semua tau . ahjussyi sebernanya memang nak bunuh makhluk tu tapi yelah kamu semua pun tahu kan macam mana perangai tempat ni kan and yeah ahjussyi tak tahu nak minta tolong sapa . kalau suruh minhao dan yoori memang boleh tapi takkan kami bertiga jer kan ? bila ahjussyi dapat tahu yang ada orang nak pindah ke sini iaitu kamu semua ahjussyi macam entahlah . tapi bila ahjussyi dapat tahu yang kamu semua ni sangat baik sanggup menolong yoori pergi ke makmal itu . ahjussyi bersyukur dan hargai sangat² . lagipun penduduk di sini bukan boleh diharap yang tahu hanya makan,minum,mandi, dan rehat itu jer . jadi ahjussyi nak minta satu permintaan boleh ? ahjussyi nak kamu semua bunuh makhluk itu boleh ? ini sahaja permintaan ahjussyi tapi kalau kamu semua berat hati tak apa lah yer . okay lah sampai di sini sahaja lah ye . jaga lah diri yer jangan sampai tak makan satu hari okay . bye !
my lovely friend muah hshshshshshshs
mereka mengelap air mata yang sekian jatuh dari lubang tandas di atas
jimin:"rupanya ini yang ahjussyi minta"
lee know:"so kita akan bunuh jugak kan makhluk tu ?"
tae:"kau gila ke nak mati !"
jungkook:"yah hyung ! hyung dah kenapa ni ? tiba-tiba marah ?"
tae:"bukan hyung marah tapi macam mana kalau nyawa kita akan melayang"
i.n mendekati dan memeluk tae
i.n:"hyung"
tae hanya mendiamkan diri
i.n:"walaupun kita bunuh atau tak bunuh kita tetap akan mati juga suatu hari nanti lagipun ini sahaja permintaan dari ahjussyi Kwon and ahjussyi dah banyak tolong kita kan.hyung dah tak ingat ke ?"
tae:"hyung bukan apa hiks tapi hyung takut akan kehilangan kawan yang hyung sayang"
i.n:"setiap manusia akan tinggalkan orang yang kita sayang jadi daripada berhuru-hara lagi tempat ni baik kita buat jer permintaan tu.lagi satu hyung sayang tak omma appa hyung ?"
tae mengangguk
i.n:"cuba hyung bayangkan permintaan ini omma dan appa yang beri.hyung buat atau tak ?"
tae memandang kawan-kawannya yang melihat tae dengan tatapan sayu dan tae mula menundukkan wajahnya ke lantai
tae:"hyung akan ikut permintaan itu"
i.n:"betul ?"
tae:"yep"
tae mengangkat semula wajahnya dengan senyuman kotak
all:"yeay !"
jisung,felix:"tapi kami berdua takut !"
hyunjin:"hyun dah agak dah yang ni diorang akan cakap macam tu"
jimin:"takut atau tak kita tetap kena beranikan diri ! faham semua ?!"
all:"aip aip kapten"
jimin:"jom kita berbincang buat srategi"
jungkook:"tapi kan takkan lah kita jer yang buat"
lee know:"haah kan"
jimin:"yelah kan takpelah nanti hyung beritahu yang lain sekarang ni jom kita berbincang !"
all:"kajja !"
•TBC•
>> DON'T TALK AT NIGHT <<
YOU ARE READING
Don't Talk At Night
Mystery / Thriller❬ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇ ❭ "That thing destroys everything" [1st book] Disebabkan makhluk itu, tempat ini tidak lagi aman seperti dahulu. Cast: Park Jimin, Kim Taehyung, Jeon Jungkook, Hwang Hyunjin, Han Jisung, Lee Felix & Yang Jeongin Storyline and cover by;- @...