Sorgen

17 0 1
                                    

Mimmi blir stel i hela kroppen. Vad sa mamma nyss? Ska Mimmis familj flytta? Men vem ska bli Sachas bästis då? Och...vem ska bli Mimmis bästis? Tankarna snurrar runt.
- Ja, säger mamma. Mimmi springer fram till mamma och kramar henne. Hon andas in. Hennes lukt får Mimmi att må lite bättre. Hon gråter och gråter. Gråtet tar aldrig slut. Vi sätter oss på sängen tills Mimmi inte gråter mer.
- Jag blev också ledsen när pappa berättade att vi inte hade råd att bo kvar, säger mamma ledset.
- Så det är inte så att ni ska skiljas? Frågar Mimmi.
- Nej nej svarar mamma. Mimmi pustar ut. Men hon är ändå ledsen.
Men det värsta är att Mimmi förlorar sin bästa vän. Till slut kommer pappa in. Han säger att det är mat. Mimmi går långsamt ner för trappan med en klump i halsen. Mimmi tänker att 'nu har Sacha roligt med Leonora. Fast egentligen så har Sacha roligast med mig'. Så nu ska det flytta. En dag kommer mamma in till Mimmis rum.
- Har du berättat om att vi ska flytta för Sacha, frågar mamma. Mimmi skakar på huvudet. Mamma suckar.
- Fast jag ska, säger Mimmi och försöker låta glad. Mamma går ut ur rummet med snabba steg. Mimmi ringer till Sacha. Hon svarar. Mimmi berättar att de ska flytta..... Det blir tyst i luren. Sen frågar Sacha vart dom ska flytta.
- det vet jag inte, säger Mimmi. ' okej ' svarar Sacha. Mimmi frågar Sacha om hon inte blev ledsen. ' det är klart att jag blev ledsen ' säger Sacha. ' Hejdå jag måste äta' säger hon sedan. Mimmi lägger på.
- tänk att jag vågade berätta, tänker hon.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 14, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bästa vännerWhere stories live. Discover now