Cansu'nun doğum gününden bir hafta geçti, Derinin morali çok bozuktu
Cansu: Neyin var?
Derin: bir şeyim yok.
Cansu: neyin var dedim.
Derin: ya gene benimle üğraşıyorlar, ben biraz resim çizeceğim.
Derin artık Cansu'ya mutlu görünüyormuş gibi yapmıyordu çünkü onun dalga geçmeyeceğini biliyordu. Artık ailesinin verdiği para yetişmiyordu çalışmaları gerekiyordu okuldan çıktıktan sonra iş arıyorlar ama iş bulamıyorlardı. Cansu'nun aklına bir fikir geliyordu Derin resim yapacak Cansu da satacaktı. yavaş yavaş başladılar, derinin zevk için yaptığı şeyleri paraya çevirmek hoşlarına gitmişti. Bir gün cafe sahibi olan bir adam gelip bunları cafede resim yapıp satmalarını istedi. güzel bir para vereceklerini söylediler, artık Derinin ailesi'nin verdiği paraya bile ihtiyaçları yoktu, ilk aldıkları maaşla eve bir şeyler aldılar ve kaldıkları günden belli en güzel yemekleriydi çünkü hep hazır yeyip içiyorlardı. Eee artık geldi çattı şu yazılalılar ve Cansu'nun eksikleri vardı Derin okulun birincisi olduğu için Cansuyu çalıştırmaya söz vermişti işten geldikten sonra birlikte oturup çalışmaya başladılar. Cansu o konuyu önceden belli pek bilmiyordu fakat Derin anlattıktan sonra çok mutlu oldu çünkü artık hiç unutmayacaktı. ilk sınava girdiler ve çok güzel geçmişti derinin zaten hep güzel geçiyordu fakat Cansu'nun en güzel geçen sınavlarından biri olmuştu okuldan sonra sınav hakkında konuşurlarken aynı zamanda Derinin aklında birşey vardı, iş yerlerine gelmişler ve başlamışlardı artık satışlar arttı Derinin kafasında farklı bir düşünce vardı fakat daha kimseye söylememişti. Cansu tabloları Derinin çalışma yaptığı odadan resimleri almaya gitmişti Cansu artık Derini çok iyi tanıyordu, Derini dalgın görünce sordu...
Cansu: Huhu dünyadan derine, ne yapıyorsun dalıp gitmişsin?
Derin: Aklımda bir şey vardı bir şey mi oldu?
Cansu:yok bir şey olmadı resimleri almaya geldim, aklın neredeydi bu kadar daldığına göre.
Derin: şurda resimler, önemsiz dalmışım öyle.
Cansu: tamam ama akşam konuşacağız ben gider.
diyip derinin burnuna boya sürüp gitti. Derin gün boyunca 11 tane resim yapmıştı 2 tanesini satamadılar sadece. Eve geldiler üstündekileri değiştirip salona geçtiler.Derin Cansu'nun unutmuş olduğunu düşünüp biraz üzülmüştü fakat Cansu unutmamıştı, unuttuğumu sanıyorsan yanılıyorsun tabii'ki unutmadım söyle bakıyım.
Derin: ya biz resim yaparak büyüdük ve büyüyeceğiz bence...
Cansu: ne demek istiyorsun anlamıyorum daha açıklayıcı konuş.
Derin: diyorum ki ilk önce kapının önünde satmaya başladık sonra bir cafe'de ve belki daha fazla yerde, diyorum ki ilerlemeliyim...