Chapter1:First Day

39 1 1
                                    

Eunha,rindunya kat kau!,Soojoon memeluk kawan baiknya itu.Macam mana dengan holiday kau?,tanya Soojoon yang excited apabila berjumpa dengan rakan-rakannya.Holiday aku ...wow,handsomenye!,perbualan Eunha tergantung apabila melihat ke arah pintu masuk kelas.Soojoon turut memandang ke arah pintu masuk kelas. Mwo?!!,sentak Soojoon apabila melihat pelajar tersebut.

*Flashback*
Hujan renyai pada hari itu.
Arghhhhhhh!!!. Soojoon jatuh terjelepuk di kawasan lopak. Hyahhh!,herdik Soojoon ke arah lelaki yang telah menyebabkan dia terjatuh.Mwonde?Kau tengok skateboard aku dah rosak!,marah lelaki itu. Mworagu?Kau yang main skateboard tu apesal pulak salah aku?,lancang Soojoon tidak puas hati. Kalau kau tak lalu kat sini takdenye skateboard aku ni rosak!,balas lelaki itu pula. Kau pula punca baju aku jadi kotor macam ni!,jawab Soojoon sambil mengcekak pinggang.Alahai baju buruk kau tu,fikir aku kesah!,sindir lelaki itu.Bo?Hyahhh nappeun namja!!,Soojoon bertambah geram dan mula membuka langkah untuk mendekati lelaki tersebut.Whe?Tak puas hati?,lelaki itu tangkas memegang tangan Soojoon yang cuba menamparnya.OMG!Gerunnya aku dengan dia ni!,bisik hati Soojoon.Soojoon melepaskan tangannya dan berlari pulang ke rumahnya.Lelaki itu hanya tersengih melihat Soojoon yang lintang-pukang berlari meninggalkan dia sendiri di situ.

*End of Flashback*
Geramnya aku dengan dia!Macam manalah boleh satu kelas dengan aku?!!,bicara Soojoon sendiri.Eah..Cikgu Yeri dah sampai!,Eunha dan Soojoon bergegas ke tempat duduk mereka.Setelah memberi salam hormat,Cikgu Yeri memanggil pelajar baru itu untuk memperkenalkan dirinya.Pelajar baru itu menarik nafas bagi menghilangkan gentarnya.Handsomelah dia!Comellah dia!Aku nak dia!,ramai pelajar perempuan kelas itu sudah mula gilakan pelajar baru itu kecuali Soojoon.Annyeonghaseyo!Joneun Kim Taehyungimnida.Awak semua boleh panggil saya V.Selamat berkenalan dan sila beri tunjuk ajar.,V menunduk hormat kepada rakan-rakan barunya.Gumawo,Vssi.Sila duduk di tempat awak semula.,Cikgu Yeri mempelawa V duduk dan matanya melilau-lilau melihat pelajar-pelajar kelas itu.Semua bangun dan angkat beg kamu juga lalu berdiri di belakang kelas..,arah Cikgu Yeri.Cikgu nak buat ape?,tanya salah seorang pelajar kelas itu.Pertukaran tempat duduk.,jawab Cikgu Yeri.Ige bwoya?!!Shireoyo!!,Soojoon merungut perlahan.Naneun kwenchana..saya harap saya dapat duduk dengan V!,malah berlainan pula dengan Eunha yang teruja dengan pertukaran tempat duduk ini.

Truthly,I Like YouWhere stories live. Discover now