Chapter3:Jealous?What's going on with me?

9 2 0
                                    

*Keesokan hari*
Soojoon,nak oppa hantar tak?,tanya Sungyeol yang sedang berdandan sakan.Em,kwenchana oppa kereugu oppa nak pergi mana?,tanya Soojoon yang pelik melihat abangnya.Emm,takde pergi mana-mana..,jawab Sungyeol seperti menyembunyikan sesuatu.Soojoon memandang tajam oppanya.Janganlah tengok macam tu,pagi-pagi dah buat oppa seram dengan filem horror kamu tuh :P,Sungyeol sengaja menyindir adiknya itu.Dahlah malas nak layan oppa ni,ggalke!,Soojoon terus keluar dari rumah.Annyeong Soojoonah!,tegur Jin rakan sekelasnya.Ohh,Jinssi..Awak dari mana?,tanya Soojoon yang terkejut dengan Jin yang muncul secara tiba-tiba.Saya dari rumahlah..,jawab Jin sambil tersenyum.Laa,awak duduk kawasan ni jugak?Baru saya tahu hahahaha...,Soojoon mengakhiri kata-katanya dengan gelak tawa.Jin juga turut ketawa melihat Soojoon yang kebudak-budakan itu.Apa yang kau tengok tu,V?,tanya Suga sepupunya yang hairan melihat V asyik melihat ke luar tingkap kereta.Soojoon dengan Jin memang rapat ke?,tanya V tanpa menjawab soalan Suga.Em,molla..Whe geurae?,tanya Suga namun V hanya menggelengkan kepala.Setibanya di sekolah,Suga dan V turun dari kereta mewah tersebut.Ohh,Jin!!,panggil Suga setelah terserempak dengan Jin bersama Soojoon.Eunha!,Soojoon pula memanggil Eunha yang baru sampai.Soojoon amat geram dengan Eunha yang tidak mengendahkannya malah pergi bersama V.Soojoon,kaja!,Jin menarik tangan Soojoon dan bergerak ke dewan besar untuk berhimpun.Pelajar-pelajar masuk ke kelas masing-masing.Baru sahaja Soojoon hendak melabuhkan punggungnya di atas kerusi,Eunha datang dan minta Soojoon duduk di tempat duduknya.Keugeneun...nanti cikgu..kwenchana hari ni takde Cikgu Yeri..,Eunha dengan pantas memotong percakapan V dan terus duduk tanpa mengendahkan Soojoon yang masih berdiri di situ.Jin yang dari tadi memerhatikan Soojoon serta Eunha terus pergi mendapatkan Soojoon.Kaja!,Jin mengambil buku yang berada pada tangan Soojoon dan meletakkannya di tempat duduk Eunha.V sakit hati melihat Jin yang terlalu mengambil berat tentang Soojoon.Vssi,whe geurae?,tanya Eunha.Emm,takda apa..,jawab V.Kenapa dengan kau ni,V?Apasal kau tiba-tiba sensitif sangat pasal Soojoon dengan Jin!!,V cuba melepaskan geramnya di dalam hati.Eunha,kau sanggup lupa kawan demi lelaki dan kenapa V?!!Arghh apa yang kau merepek ni,Soojoon!!!,teriak Soojoon dalam hati sambil menekup wajahnya menggunakan buku.

Truthly,I Like YouWhere stories live. Discover now