Öncelikle sebze fakirdir, meyve zengin… İçerik olarak mineral vs bakınca da meyveler daha zengin. Sokakta çocuklardan zengin olanlar ellerinde muzlarla sokağa oynamaya giderken diğerleri domates ekmekle...
Meyveler şeker deposu, renk deposu, lezzet deposu, hepsi tasarım harikası… Yararlı olan hangisi? sorsalar belgesel izleyen diziseverler gibi sebzeler diyeceğiz tabiki ama meyveyi öncelikli götüreceğiz…
Hiçbir sebzeyi yıkamadan yemeyiz ama meyveleri susuz götürdüğümüz çok olmuştur.
Sebzeleri yerken veya adlarını bile söylerken suratımızda tuhaf ifade ile söyleriz, neden meyve isimlerini söylerken daha canlı daha şehvetli bir şekilde söyleriz de sebzelerin isimlerini söylerken bir aşağılama...
Bitkilerle organlarımız arasındaki ilişkiler konusu pek meşhur... Meyveler organlarımıza benzerken sebzeler organlarımızın işleyişlerini mi gösteriyor..
Meyveleri dahiliye sebzeleri hariciye gibi görebilir miyiz?Maymundan değil belki sebze meyveden geldik pırasa saçlı, lahana kafalı, kiraz dudaklı, elma yanaklı brokosefali bir neandertal atamızın fosilini bulsalar darwincilerin suratı neye benzerdi acaba? Adnan Oktar’a da iş çıkardı! bitkiden gelmediğimizi ikna etmekle uğraşacaktı toplumu.
Meyveler fotojeniktir, tam sayfa poz verirler renkleri fiziksel biçimleri magazine yatkındır, star ışığı vardır hepsinde, ekrana yakışır, her pozu başka bir manken, başka bir fotomodelle verebilecek kadar da ‘cool’durlar. Hep en güzel mankenlerde resim çektirirler, hep el üstündedirler, dudak dudağadırlar. Meyve salatası artık natürmort ötesidir, canlıdır. Sebzelerle resim çektiren manken gördünüz mü? Kabzımalın konu mankeni olduğu bir reklam çalışması değilse tabii...
Madem meyve değerli neden ıspanak belirliyor kabzımal piyasasını, neden protestoların hedefi ıspanak oluyor. Ispanak ne HALlere düşüyor tarladan eve gelene kadar bileniniz var mı?
Ispanak dökmek kolay, gelin denize dökelim çileği.. dökmeyiz. Neden bir kasa muz çıkıp “atın beni denizlere” demiyor?
Neden denize dökülenler hep sebzelerdir, ıspanağın denize döküldüğü çok görülmüştür ama bir muzun, elmanın gördünüz mü, onu geçtik denize dökülen çilek gördünüz mü?
Ispanak denize dökülmüşken neden yazın gelip gelmediğini karpuz kabuğundan anlıyoruz..
Sebzeler hep ucuz meyveler hep pahalı...
Yani neden koca koca firmaları meyvelerden isim, marka, model, ürün yapar da sebzelerden yapmaz? Elma, Nar, Çilek, Armut güzel marka olur da ıspanak, pırasa, lahana, balcan, soğandan marka olmaz mı? SPANA, PRASSA, LA HANNA yada SOVANI. italyanlardan esinlendiğimiz bir çok dandik markadan daha sahici değil mi? Sebze sözde de meyve özde mi?Bu kadar mı sebze meyve ilişkisi...
Meyveler hep komik çizilir, karikatürleri kartonları hep komik.
Sebze yemeğine suratını buruşturan çocuk neden meyveleri iştahla yer...Sebzenin yemeği yapılırken meyvelerin yemeği olmaz, reçeli olur kompostosu olur, kim karar vermiş buna... Doğadan ilk koparılan bitkinin sebze mi meyve mi olduğuna, yemeğinin yapılıp yapılamayacağına kim karar vermiş...
Meyveler çok güzel ambalajlar içerisinde satılır, ama sebzeler öyleee tezgaha yayılır.
En fazla çürükler arkaya güzeller öne...