Citez Matei 4:1"Atunci Isus a fost dus de Duhul in pustiu, ca sa fie ispitit de diavolul."
"A fost dus de DUHUL" - Dumnezeu ingaduie sa fim ispititi, dar ii pasa de noi si in acelasi timp ne pune la dispozitie armele cu care sa luptam impotriva celui rau (vom vedea in cele ce urmeaza care sunt aceste arme)
Intr-o alta Evangelie, mai exact Evanghelia dupa Luca, in capitolul 4 cu versetul 1, gasim o informatie foarte importanta:
"Isus, plin de Duhul Sfant, S-a intors de la Iordan (dupa ce a fost botezat) si a fost dus de Duhul in pustiu..."
Isus, cand a fost ispitit, a fost PLIN DE DUHUL SFANT => ca sa fii biruitor in ispita, trebuie sa fii plin de Duhul Sfant.
•Acum hai sa gasim armele cu care trebuie sa luptam impotriva diavolului
pentru a-l birui.Ne intoarcem la Matei 4
❤️ . "Acolo a postit 40 de zile si 40 de nopti;..."
"A postit" - Iata prima arma cu care trebuie sa lupti impotriva ispititorului: POSTUL.
- Isus este singurul (+Moise si Ilie) care a postit atat de mult. Noua ne-ar fi imposibil, dar Dumnezeu primeste si posturile mai scurte (12 ore, o zi, doua, trei). Important este sa avem inima curata si o atitudine corespunzatoare in timpul postului, iar postul va fi primit >>si nu numai atunci<< (vezi Isaia 58)
- Postiti pentru biruinta in ispite!
- Poti sa rezervi 2 zile (sau chiar mai mult) din saptamana pentru a posti.
- Postul "eficient" este postul negru: nu mananci nu bei nimic. Scopul este de a ne infrana corpul, firea si de a capata forta spirituala. Nu hranesti carnea, dar hranesti duhul (duhul tau). Astfel, nuananci, nu bei nimic, te rogi pentru o anume cauza, dorinta (aceasta sa fie dupa voia Domnului, altfel degeaba postesti) si astepti ajutorul Domnului.
- De obicei postul se tine pentru a cere binecuvantari spirituale de la Domnul, pentru biruinta in luptele tale spirituale, poate pentru putere spirituala, poate pentru mantuirea unei persoane, poate pentru sufletul tau, poate pt bolnavi etc. Ce e important e sa postesti dupa voia Domnului si vei vedea ca El iti va da biruinta. Din experienta personala pot sa spun ca postul este intr-adevar o arma impotriva celui rau.❤️ . "Drept raspuns Isus i-a zis: «Este scris...»"
"Este scris" - Iata a2 a arma cu care sa lupti impotriva ispititorului: CUVANTUL (sau Biblia)
- Isus se impotriveste diavolului prin Cuvant. Este foarte important ca noi sa citim si sa studiem Biblia.
- Ce este foarte interesant este ca diavolul a venit la Isus sa-L amageasca tot prin Biblie, insa a rastalmacit cuvintele. Un alt aspect foarte important este sa cunoastem exact Biblia si cuvintele spuse de Duhul Sfant, ca sa nu ne amageasca cel rau. El este foarte siret si de multe ori vine cu cuvinte din Scriptura ca sa ne convinga sa pacatuim, insa noi trebuie sa o cunoastem atat de bine, incat sa identificam faptul ca el a rastalmacit cuvintele si ceea ce ne spune nu are relevanta
- Hristos cunostea Cuvantul, astfel l-a barat pe diavol tot cu Cuvantul, iar in urma, diavolul L-a lasat❤️. Revenind la prima arma, postul, trebuie sa stim ca acesta trebuie sa fie insotit de RUGACIUNE => o alta arma impotriva diavolului. Cu siguranta Isus, in cele 40 de zile s-a rugat lui Dumnezeu. Stim ca rugaciunea este sigurul mod prin care poti comunica cu Dumnezeu. El poate comunica cu oamenii prin multe moduri: oameni, vise, vedenii, prorocii, insa noi putem comunica cu el doar prin RUGACIUNE.
Cand ai o problema in familie, comunici cu cei din familia ta si rezolvati problema. Tot asa, cand ai o problema spirituala, cand cel rau te ispiteste, comunici cu Dumnezeu, iar El va interveni.❤️. «"Pleaca Satano", i-a raspuns Isus» - Iata o a4 a arma impotriva ispititorului: PLINATATEA CU DUHUL SFANT.
- Isus a fost plin de Duhul Sfant, El a fost Dumnezeu. El a poruncit cu autoritate Satanei sa plece.
- Noi ca oameni, avem nevoie de autoritate de la Duhul Sfant ca sa poruncim ispititorului si demonilor sa plece. Dar oare vom putea sa facem asta fara sa fim plini de Duh? In Luca 4:1 spune ca Isus a fost plin de Duhul Sfant. Asadar, ca sa biruim pe ispititorul, avem nevoie de autoritatea si puterea care se capata atunci cand suntem plini de Duhul Sfant (poate voi scrie un capitol si despre plinatatea cu Duhul Sfant, cum se capata, cum se pastreaza etc)Iata cele 4 arme pe care eu le-am gasit in Scriptura, arme de care Isus s-a folosit pentru a-l birui pe Satan:
1. POSTUL
2. CUVANTUL (Biblia)
3. RUGACIUNEA
4. PLINATATEA DUHULUI SFANT
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••*Dupa multa vreme, m am gandit sa mai piblic la aceasta carte capitole. Cred ca este de folos acest lucru. Cred ca si pe wattpad si peste tot trebuie sa fie raspandite invataturi din Sfanta Scriptura
*Materialul scris mai sus este cules chiar din "jurnalul" meu cu notite crestine. Am de gand sa mai postez in continuare si sper sa fie de folos macar unei persoane
*Daca exista nelamuriri sau intrebari cu privire la ce am scris mai sus, astept cu drag intrebarile voastre 🤗
*God bless you all! ❤️
CITEȘTI
Hrană pentru suflet
SpiritualVrei sa te apropii mai mult de Dumnezeu si sa-L cunosti? Ai dat peste cartea potrivita. M-am hotarat sa fac publice paginile jurnalului meu personal de notite si invataturi Biblice. Am studiat Biblia timp de un an, iar in acest timp am reusit sa sco...