2

6 2 3
                                    

/1994/

Awal tahun 1994, kandungan Hyesung sudah mencecah 34 minggu. Hidupnya setelah berkahwin dengan Rowoon sangat bahagia walaupun hidup bersederhana.

" Yeobo..  "

Rowoon segera mendapatkan isteri kesayangannya.

" Ye chagi.. Nak apa? "

" Yeobo.. Jom pergi check up baby, kita tengok perkembangan baby macam mana "

Rowoon mengusap rambut isterinya. Pada awal isterinya sarat mengandung bayi dalam 5 bulan, doktor mengesahkan perkembangan bayi berkemungkinan tidak sempurna.

" Baby sihat je sayang, cuma dia kekurangan satu je, kita tak tahu apa yang dia kurang, doktor kata kaki tangan kepala badan semuanya ok tetapi ada yang kurang doktor tidak pasti "

" Sebab tu ajak yeobo pergi check baby mana tau kita dapat tau apa yang baby kurang "

Hyesung meyakinkan Rowoon.

" oklah kita pergi klink "

~~~~~~~~

" Aku nak kau bunuh laki bini tu "

" Baik tuan "

Pn Choi memandang Hyesung dan Rowoon yang sedang menunggu bas.

" Kau ingat kau boleh bahagia, lepas apa yang kau dah buat dekat laki aku, memang tak kau nak merasa bahagia. "

~~~~~

Setelah mereka turun dari bas, sebiji kereta memecut laju ke arah mereka. Rowoon panic, cepat - cepat dia menolak isterinya ke belakangan Dan menyebabkan Hyesung terjatuh.

Namun begitu, Rowoon tidak dapat mengelak dan dia dilanggar oleh kereta tersebut. Kereta itu terus memecut laju meninggalkan mereka.

Hyesung mengalami kesakitan di celah pehanya. Namun hatinya meronta melihat suaminya terbaring di tengah tengah jalan.

Hyesung tahu kereta itu milik eommanya. Orang ramai mula mengerumuni mereka.

~~~~~~

Hyesung bertarung nyawa melahirkan anaknya akibat hentakan kuat sebentar tadi.

Dalam masa yang sama dia berfikirkan keadaan suaminya yang sedang nazak.

" Pn push!! "

"DOKTOR! " Hyesung memanggil doktor yang merawatnya untuk mendekatinya.

"Doktor saya nak mintak tolong doktor, kalau jadi apa apa dekat saya mahupun suami saya, doktor tolong bawak anak saya lari jauh daripada sini, jangan bagi dia dekat dengan sesiapa pon termasuk nenek dia "

"Tapi puan.. "

"Doktor please.. "

Doktor yang bernama Min Ah berasa kesian dengan raut wajah Hyesung, sepertinya ada sesuatu yang terjadi antara Hyesung dgn keluarganya.

" Baiklah.. "

Doktor Min Ah terus menyambung kerjanya. Setelah beberapa minit bertarung nyawa mengeluarkan baby akhirnya berjaya.

" Baby berjaya keluar, tapi kenapa dia tak nangis " tanya nurse yang berada di situ.

" Nampaknya suara baby ini yang tiada, baby ni tiada keupayaan bersuara " Dr Min ah berasa sedih melihat bayi itu.

" Dok.. Doktor.. "

Salah seorang nurse disitu menegur Dr Minah supaya melihat tubuh Hyesung yang sudah tidak bernyawa.

Selang beberapa minit kemudian, Dr Min Ah dikhabarkan suami Hyesung turut meninggal dunia.



My Lifeless [MYG]Where stories live. Discover now