EPILOG

9 1 0
                                    

🤍"Your existence complete me."🤍

Kelahiran seorang insan di muka bumi ini seharusnya membawa kedamaian.Namun tidak bagi dia.Lahirnya dia di dunia ini awal-awal dikelilingi oleh kebencian.Kehadirannya langsung tidak diingini.Seakan dirinya merupakan satu malapetaka bagi keluarga itu.

"Bawa dia pergi."

"Tapi bayi ini baru lahir puan.Dia memerlukan kasih sayang daripada ibunya."

"Aku tak peduli!Aku tak nak nampak muka budak ni depan aku.Bawa dia pergi."

Ironik bukan?Seorang ibu yang telah mengandungkan anaknya sendiri selama 9 bulan,langsung tidak ingin melihat wajah anaknya itu.Sadis.

Lelaki yang menggendong anak kecil itu masih tercegat di situ.Tiada tanda-tanda dia ingin berganjak dari situ.Akalnya masih belum dapat mentafsir kata-kata yang dilontarkan oleh wanita tersebut.

"Kau tak faham bahasa ke Malik!Aku bilang bawa pergi budak tu!Dia bukan anak aku.Dia hanya membawa malapetaka dalam hidup aku." Ujar wanita itu.

"Tapi puan, dia-"

"Kalau bukan disebabkan budak ni,Amsyar masih cintakan aku engkau faham tak Malik!"

Kepalanya digeleng perlahan-lahan.Kesal dengan sikap majikannya.

"Baik puan saya akan bawa dia pergi dari sini."Ujar Malik.Apa lagi pilihan yang dia ada?

"Bagus.Esok aku tak nak budak tu masih dalam rumah ni.Faham?"

"Faham puan."

Setelah figura majikannya hilang dari pandangan mata.Dia bergerak menuju ke keretanya bersama dengan bayi tersebut.

"Assalamualaikum Putri Emily Kasha anak ayah."

CINDERELLA:AWAY FROM DARKNESSWhere stories live. Discover now