p.o.v Helena
"Triing!"mijn wekker gaat af en ik spring uit mijn bed. Ik loop snel naar de badkamer zodat ik als eerst kan doucheen niet mijn broer. Ik doe mijn kleren uit en stap in de douche. Als ik klaar ben pak in een handdoek en droog me af. Als ik ook mijn haren gedroogd heb doe ik snel een handdoek om mijn lichaam en loop de badkamer uit. Het is vandaag de eerste schooldag dus ik besluit om mijn haren los te laten en gewoon een simpele jeans met een witte bloes en witte all stars aan te doen. Als ik beneden kom zitten mijn broer, Thomas, en mijn ouders al aan tafel. Ik pak snel een boterham, smeer er wat nutella op en neem een glas water. Als ik klaar pak ik mijn fiets en ga buiten wachten op Lauren, een van mijn drie beste vriendinnen die maar 2 huizen verder woont."Heej" roept Lauren blij als ze mij ziet, en we geven elkaar een knuffel.
Op de fiets vertelt Lauren hoe haar vakantie was en ik hoe de mijne was.
Ik en Laura wonen helemaal niet zo ver van onze school en al snel zien we hem naderen. We zetten onze fietsen in de fietsenstalling en lopen de speelplaats op. Richting Annelore en Lieselot, mijn andere 2 besties. Wij vieren zitten allebei in het derde jaar, zijn 15 en doen allemaal Latijnse. Nu zal je zeggen "latijn bah dat is alleen voor strever" maar zo zijn wij helemaal niet, nee wij doen dit alleen omdat we moeten van onze ouders. Als de bel gaat lopen we naar de sporthal waar we ons moeten melden en onze rooster krijgen.
"In welke klas zitten jullie?" vraag ik hopend dat we met zen viertjes samen zitten. "3LAA." Zegt Annelore. "Ik ook!" roepen Lieselot, Lauren en ik blij in koor. "Ik kijk even naar welk lokaal we moeten gaan, en wie onze klastitularis is." Zegt Lauren. "Is goed!" Zeg ik. Ik kijk ook even. "Yees!!" Roept Lauren "we zitten bij meneer Ravens!" "Dat wordt dan een heel jaar kwijlen" antwoord ik wetend dat Lauren een crush heeft op deze leerkracht. Meneer Ravens is de knapste leraar op deze school, hij is net afgestudeerd en is iet rond de 22 jaar. Ieder meisje op deze school hoopt hem te hebben als leraar.
Als we het lokaal binnengaan zien we dat er amper iemand is. "Dag dames, ga al maar zitten de rest komt zo, hoop ik." Zegt meneer Ravens. We lachen en gaan snel ergens vanachter zitten. 5 minuten later is onze klas compleet. (We zijn met 16, 9 meisjes en 7 jongens.) En meneer Ravens begint aan de lange lijst regels op deze school.Na 2 saaie lesuren luisteren naar de regels is het eindelijk pauze. We lopen naar de cafetaria en gaan aan onze vaste tafel zitten. Niet veel laten komen Sophie en Charlotte eraan. "In welke klas zitten jullie?" Vraag ik geïnteresseerd aan hen. "Ik zit bij Charlotte in de klas." Antwoord Sophie. "En jullie?" Vraagt Charlotte. "Wij zitten ook allemaal samen." Zegt Annelore vrolijk. Annelore is altijd vrolijk, in het begin wat verlegen maar als je haar beter kent is ze echt superleuk en maakt ze je altijd aan het lachen. Lieselot en Lauren zijn net hetzelfde en met zen vieren kunnen we altijd wel iets beleven. Al vanaf het eerste leerjaar zijn wij vieren onafscheidelijk. Sophie en Charlotte zijn eerder wat rustiger tegenover ons ( ik, Lauren, Annelore en Lieselot) en kennen wij nog niet zo lang, pas vanaf vorig jaar dus onze band is ook iets minder. We praten nog wat over onze vakantie en horen Sophie helemaal uit over haar vakantie liefde. Sophie heeft elke vakantie wel een vakantieliefde. Ze is geen slet maar - "Kom Helena! De bel is gegaan."
Zegt Lieselot en we gaan terug naar onze klas om nogmaals regels enzo aan te horen. Gelukkige voor ons is het vandaag maar een halve dag school hebben we de hele middag vrij.Als de bel gaat ruim ik snel op en loop naar buiten. Vandaag gaan we naar de welnes. Heerlijk ontspannen in de sauna, met een massage of in het bubbelbad met eens glaasje champagne. We pakken onze fiets en rijden snel naar het frietkot op de makt zodat we nog snel iets kunnen eten voordat we aan onze meiden middag beginnen.
JE LEEST
Kostschool
Teen FictionAls Helena hoort dat ze voor een uitwisselingsproject op haar school naar Londen mag met haar beste Lauren kan haar dag niet meer stuk. 3 maanden Londen hujj! ~veel meer kan ik niet zeggen~ Hope you like it!