Tak ada apa apa sangat pun selepas latihan mengejut dari Taufan. Badan diorang masih lagi sakit sakit akibat semua itu.
Bukan sahaja dari Taufan, tapi dari Hali jugak.
Diorang ingatkan yang Taufan tu baik, tapi rupanya sama sahaja agressif macam Hali.
Sekarang baru diorang betul betul faham kenapa budak sekor ni boleh jadi Mentor diorang walaupun umur diorang beza 2 tahun je.
Tahap kekuatan mereka berbeza. Well, tak pelik untuk salah satu ahli Ejen Muda pertama M.A.T.A.
Tapi, masih ada lagi yang berdendam dengan Boboiboy.
Korang mestilah tahu siapa kan?
Hari ini, tiada latihan dari Boboiboy. Jadi, mereka akan kembali ke Mentor mereka yang asal.
Boboiboy melihat apa yang mereka lakukan dari tepi. Boboiboy menggunakan hoodie penyamaran dia, membuatkan tiada sesiapa nampak dia, termasuklah para Mentor.
Ali : HIAHHHHHH!!!!!
Ali melepaskan kesemua gasingnya. Gasing gasing itu mula melanggar ke serata arah, dan mula menyerang Buster Droid di depannya itu. Ali mendarat di atas salah satu tiang yang dia kena panjat dulu tu, masa pertama kali tu, ingat kan? :v Author pun tak ingat AHAHAHAHA- ingat ingat lupa :v
Ali sedang cuba untuk tingkat kan lagi penguasaannya dalam menggunakan gasing itu, terutamanya bila gasing itu akan menjadi senjata tetapnya mulai saat ini.
Boboiboy kagum. Ianya hampir sempurna. Beberapa Buster Droid telah ditangkap oleh jaring yang dihasilkan daripada gasing itu apabila mereka melanggar satu sama lain. Malangnya, masih ada yang terlepas, dan mula menyerang Ali.
Ali : E-eh?!
Ali mula kehilangan keseimbangan, dan jatuh akibat mengelak serangan Buster Droid itu.
Tapi Ali pantas. Dengan cepat, dia aktifkan kasutnya, dan mula terbang ke atas kembali.
Masih di udara, Ali melemparkan Yoyonya ke arah Buster Droid yang serang dia tadi, dan Yoyo dia pun meletup. Boom. Buster Droid itu kalah dan jatuh ke bawah.
Ali turut menyerang Buster Droid yang lain sehingga tidak bersisa lagi.
Geetha : Bagus Ali! Kamu berjaya selesaikannya kurang daripada 1 minit kali ini! 52 saat!
Ejen Geetha memberi tepukkan tangan pada Ali selepas melihat result terbaru Ali kali ini.
Ali : Terima kasih Ejen Geetha!
Result yang tak terlalu baik. Tapi, itu dah buat Ali puas. Dia semakin lama semakin menguasai gasing Mamanya itu.
Bukan Ali sahaja, Boboiboy turut melihat yang lain.
Alicia hebat, sudah dipastikan dari anak angkat General.
Alicia : ERGH!!!
Alicia melastik kesemua Buster Droid di depannya, sehingga tidak bersisa.
Boboiboy tidak nafikan yang Alicia adalah salah satu Ejen Muda terhebat antara mereka. Dengan raw talent yang dia ada, kepekaan yang kuat dan ketepatan yang tinggi, Boboiboy boleh melihat masa depan Alicia sebagai Ejen yang hebat.
Alicia cuma kekurangan dua benda. Kelincahan dan stamina. Disebabkan Alicia perempuan, dia boleh nampak kenapa senjata Alicia adalah senjata jarak jauh. Dia juga berada dalam Neuro.
Tapi, Neuro sendiripun tidak boleh selamanya berada di belakang tabir selamanya. Mereka kena keluar dan bertarung dari jarak dekat. Dan dengan maksud jarak dekat, berlawan sambil mengelak serangan musuh.
YOU ARE READING
New Mentor-Boboiboy X Ejen Ali (New EAC)
FanfictionBoboiboy telah menjadi salah satu daripada ahli ejen muda terawal di M.A.T.A akibat kejadian ketika dia berumur 8 tahun. Tapi, ketika berusia 10 tahun, dia terpaksa berhenti dari M.A.T.A kerana terpaksa berpindah. Sejak itulah, dia terputus komunika...