Jeg sitter med musikk i ørene. Alle de kommentarene som ble slengt rundt satt fortsatt. Jeg dro hetta over hodet og så ut av vinduet. Tiden gikk veldig sakte. Jeg lukket øynene og prøvde og sovne. Men det gikk ikke. En gutt satt bak meg og sparket i setet hele tiden.
"Tenk om de ikke liker meg? Tenk om de nye foreldrene er like slemme som de andre? Tenk om jeg ikke får noen venner og blir mobbet på nytt? Det er ikke noe jeg vil gjennom gå igjen."
Jeg savner ikke de gamle foreldrene mine så veldig mye. Men jeg savner broren min veldig mye. De sa at vi måtte kutte kontakten. Jeg vet ikke hvor han er heller.
Kofferten min er nesten tom. Hadde ikke så mye. Men jeg hadde litt klær. Men de var arvet. De er fillete og hullete. Jeg kjøpte meg en mp3 spiller så jeg kunne høre på musikk. De gamle foreldrene mine visste ikke at jeg har kjøpt den. Telefon har jeg heller ikke.
Jeg satt og tenkte og klarte å sovne. Men våknet ganske fort igjen.
Jeg hørte en stemme breie seg over hele flyet. "Fest setebeltene . Vi er klare for landing. Tusen takk for at dere valgte SAS .håper du har hatt en fornøyelig tur. Vi ligger i Espoo om 10 minutter. Takk"
Ja. Da er vi snart fremme da. De lovte at de skulle møte meg ved inngangen.
Flyet landet og flyet ble sakte men sikkert tomt. Jeg var den siste som gikk ut. Jeg tok ut håndbagasjen og begynte og gå. Jeg gikk ned trappen og mot inngangen. Jeg så en høy mann og en passe høy dame stå og vinke spent på meg. Jeg løp mot dem. De ga meg en klem.
- det er du som er DN ? Hyggelig og hilse på deg. Velkommen til Espoo! Jeg heter Lina og dette er Tom. Sa damen
-ja velkommen til Finland! Vi har gledet oss kjempe mye til og møte deg. Sa Tom og smilte. Vi gikk og hentet kofferten min . Det var mange folk rundt. Jeg tok den opp og trillet den ut . Vi gikk bort til bilen .
Det var en lang taus stillhet. Skal jeg prøve og si noe? Næh...
-ehh...mmm har dere noen kjæledyr ? Sa jeg
-ja. En hund som heter Bolla. Du er vel ikke allergisk ?! Sa Tom bekymret
-nei nei. Bolla? Sa jeg
-ja . Nå skal vi fortelle deg noe morsomt. Når vi fikk hunden så ante vi virkelig ikke hva den skulle hete. Den var liten og tjukk. Han var utrolig søt som valp . En dag så hadde vi niesen min på besøk, som da var 2 år. Henne elsket og leke med Bolla . En dag bare gikk hun rundt og kalte ham Bolla . Da ble det Bolla han skulle hete. Sa Lina og begynte og le.
-jeg gleder meg til og møte Bolla . Sa jeg til Dem. De begynte og le.
Vi kjørte inn i et nabolag. Dem stoppet forran et stort hus. Jeg gikk ut døren og sto og så på det.
-utrolig fint hus dere har! Sa jeg og hentet kofferten.
-tusen takk. Sa Tom og tok kofferten for meg.
Vi sto forran en stor dør. De låste opp og en liten klump kom rullende i full fart mot meg. Bolla begynte og hoppe.
-Bolla! Ikke hopp! Sa Lina irritert.
-det går helt fint . Sa jeg sjenert . De lot meg gå inn først.jeg tok av meg skoene og jakken. Oi. Det er helt sykt fint her!
-likte du det? Spurte Tom og smilte stort
-veldig. Tusen takk for at dere hjelper meg så mye. Sa jeg og ga han en klem. Han smilte til og og de ga meg en liten omvisning i huset. Det siste rommet vi gikk innom var mitt.
-dette er rommet er ditt. Vi har pusset opp og litt sånt. Det pleide og være et gjesterom. Sa Lina. Jeg tok på håndtaket . Trakk det ned. Wow! Det var utrolig fint . En dobbelseng,sminkebord med litt ting på,en tv,et stort klesskap,nattbord.
-tusen takk! For alt dette her! Dere trengte ikke det! Sa jeg og klarte ikke og slutte og smile
-alt for deg. Sa Lina
Jeg åpnet vinduet og fikk øye på en gutt som gikk tur med en hund.
-hvem er den gutten? Sa jeg
Lina lente seg mot vinduet.
-det er Isac. Naboen vår. Ser ut som om han går en litt tur med Lasse? Sa Lina og smilte.
-kan jeg ta meg en tur med Bolla? Se meg litt rundt og sånn? Spurte jeg
-såklart. Men vi må gi deg en ting først. Sa Tom og Lina tok frem en eske.
Jeg åpnet den.
-en telefon! iPhone 5S! Tusen takk ! Dere er så snille mot meg! Sa jeg og ga dem en til klem.
-bare hyggelig . Nummerene våres er lagt inn. Så bare ring hvis det er noe.
-tusen takk igjen! Hva er båndet til Bolla? Spurte jeg
-det henger i gangen. Ringer ved middag sa Tom og gikk ned
-ok . Sa jeg å slang på meg skoa.
YOU ARE READING
Forever us
Teen FictionDN har gått igjennom mye. Hun har blitt mobbet i mange år og har ikke hatt noen snille foreldre. Henne satser på et nytt liv i Finland . DN får nye foreldre og flytter til Finland. Det er veldig vanskelig for DN og bli kjent med noen på skolen. Men...