A kapcsolatok lejárati ideje

3 0 0
                                    

Egy előre be nem jelentett dátum, ami csak a pároknál létezik, és azt az időpontot jelzi, ami után ok nélkül megromlik a kapcsolatuk. És onnantól kezdve ennyi volt. Semmi sem működik többé köztük úgy, mint előtte. Több és komolyabbak nézeteltéréseik vannak, minden elkezdi őket idegesíteni a másikban, a meglévő hibáik - amiket eddig nem láttak, hisz a szerelem elvakította mindkettőjüket - sorra kezdenek feltűnni, és már egyikőjük sem olyan boldog a másikkal, mint a legelején...

Létezik egyéltalán ez a bizonyos időpont?
Pontosan behatározva senkinek sincsen, de még körülbelülre sem lehet ezt megállapítani. 3 hónap...fél év...1 év...másfél év... Vagy 5 év...10 év...15 év.
Egy időpont, egy nap, amely mögött megbújik az a szintű változás, ami végül szakításba torkollik. Vagy lennének olyan párkapcsolatok, amiknek különleges módon nincsen ilyen? Ha így van, ők azok akik tényleg megérdemlik egymást. Lelki társak, mondhatnánk.

Ha tényleg létezik ez a láthatatlan dátum, mi lehet ennek a következményeinek az oka? Talán az, hogy elmúlt a varázs? Hisz az sem tarthat örökké. (Vagy mégis?) Az a varázs, ami egyben tartotta köztük a dolgokat. Például mikor bármilyen akadályról is van szó, legyen az kisebb, vagy akár nagyobb, de át tudják ugrani. Közösen, mint egy pár. Hol az egyik emeli ki a másikat a kalamajkából, hol pedig Ő segíti túlvészelni a párjának egy számára nehéz időszakot. Kiegészítik egymást, hisz ezért vannak együtt.
Elvileg egy kapcsolat a szeretetről, egymás megértéséről és az őszinteségről szól.
De akkor miért van az, hogy egycsapásra és minden ok nélkül megváltozik köztük minden? Hogy Ők is megváltoznak. Lehet, hogy csak túl sok időt töltöttek együtt és hirtelen egymás agyára mentek? Van ilyen egyáltalán?
Sok házaspár válik el 10 éven belül és még több tinédzser megy szét 1 év határában. Ez lenne az a lejárati idő? Amikor elég volt a másikból és inkább külön válna útjaik.

Természetesen nem általánosítva, hisz ott a másik véglet is. Akik -a házasok esetében - több évtizeden keresztül, fiatalok esetében pedig jó pár évig együtt maradnak. Néha vannak összezörrenéseik, de összességében teljesen jól megvannak - legalábbis így kívülről nézve.

Mi a titkuk? Vagy nincs ilyenjük, csak szimplán...szeretik és elfogadják egymást?

Pont ez lehet a kulcs az egészhez. A feltétel nélküli elfogadás és tiszta szívből jövő szeretet lehet mindennek az alapja.
Mi történik, ha lejár ez a bizonyos időkorlát?

Tételezzük fel, hogy megtörténik. Hogy nem működik, hogy sokat vitáztok és végül szétmentek. Meg lehet-e még menteni azt a kapcsolatot valahogy? Hisz hibázunk, nem egyszer. Azért hibázunk, hogy tanuljunk belőle, emberek vagyunk, ez így működik. De vajon megéri-e az a sok veszekedés és egymás vérének szívása, hogy végül sajnálkozva fussunk a másik karjába? Ha végül úgyis minden jól alakul.

Utószó: Úgy vélem, ha még el is jön ez a lejárati idő, bármikor helyre lehet még hozni a történteket. Két dolog kell hozzá. Hogy mindketten akarjátok, és a legalapvetőbb; a szeretet.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 15, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐌ú𝐥ó 𝐬𝐳𝐞𝐬𝐳é𝐥𝐲Where stories live. Discover now