Proloog

37 3 1
                                    

Written by Melissiebarteltje en  _xmaissa_

Melissa's POV

Ik word wakker en kijk op mijn wekker.
Ik zie dat het 10:22 is. Ik zucht en stap uit bed. Ik loop naar mijn kledingkast en pak er een wit kort broekje uit,een zwart hemdje,en een witte spijker jasje en nog ondergoed. Ik loop naar de badkamer en draai de kraan aan. Ik kleed me uit en wacht tot het water op het juiste temperatuur is. Als dat het geval stap ik de douche in en laat het water over mijn lichaam glijden. Ik was mijn lichaam en mijn haren en spoel me daarna af. Ik sla een handdoek om me heen en trek mijn ondergoed en kleren aan. Ik föhn eerst mijn haar en krul mijn bruine lange haren. Ik doe wat mascara,eyeliner en licht roze lipstick op en loop daarna naar beneden. Blijkbaar slaapt iedereen nog. Ik loop naar de keuken en pak wat melk en cornflakes en ga dan aan de keukentafel zitten en eer het stilletjes op. Als ik het op heb loop ik terug naar de keuken en was het af. Ik loop daarna weer naar de woonkamer en zet de tv aan op MTV. Niet veel later komt Maissa naar beneden gelopen { Maissa spreek je uit als Meesaa }.

"Heei zusje,lekker geslapen?" vraag ik. Maissa knikt en loopt naar de keuken. Niet veel later komt ze terug met wat Muesli en een flesje water en komt dan naast me zitten. We blijven stilletjes naar de tv kijken.

"Zullen we zo naar de stad?" vraag ik aan Maissa.

"Ja lijkt me leuk,ik ga me dan even omkleden,ben zo terug" Ik knik en Maissa loopt naar boven.

-Maissa p.o.v.-

Ik loop naar boven en open mijn kleding kast. Ik pak er een kort spijkerbroekje uit dat aan de boven kant blauw is en aan de onderkant steeds lichter. Ik pak nog een witte croptop en loop naar de badkamer. Ik doe daar de typische meiden dingen. Als ik daar mee klaar ben loop ik naar mijn schoenenkast en pak daar mijn korte witte all stars vandaan. Ik trek ze aan en loop dan naar beneden waar Melissa staat te swingen op 'No control'. Ik kijk haar raar aan en niet veel later doe ik ook mee. Als het liedje is afgelopen kijken we elkaar aan en barsten dan in lachen uit.

"Volgens mij zag dat er echt niet uit" lach ik. "Klopt".

"Wacht,ik schrijf nog even een briefje voor papa en mama om te zeggen dat we de stad in zijn" zegt Melissa. Ik knik en ga op de bank zitten en klooi wat met mijn telefoon.

"Oke,we kunnen gaan" zegt Melissa. Ik sta op van de bank en samen lopen we naar de bushalte. Ja we zijn beiden 18 jaar en hebben nog geen rijbewijs. Ik was gezakt omdat ik het oude manke vrouwtje niet zag en die misschien heel perongeluk aan reed...oeps!. Gelukkig is alles nog goed gekomen. Melissa is nu bezig met haar rijbewijs maar ik heb een rijverbod gekregen van 3 jaar -,-.
Niet veel later staat de bus voor ons stil en stappen we in.

~Aangekomen in de stad~

Melissa en ik lopen de H&M binnen en zien al gelijk een heleboel leuke dingen. We pakken wat we pakken kunnen en lopen richting de pashokjes. We kleden ons om en maken er een soort mode show van en maken gekke foto's. Ik plaats er 1 op twitter: 'Shopping time with sis❤️'. Ik vergrendel mijn telefoon en stop hem terug in mijn broek zak.
We gaan naar de kassa en rekenen af.
We gaan nog naar een paar winkeltjes en gaan dan terug naar huis.

~Thuis aangekomen~

-Melissa p.o.v-

"We zijn thuis!" schreeuw ik. Samen met Maissa loop ik naar de woonkamer waar ik mijn ouders tv zie kijken.

"Oke,even een vraagje. Sinds wanneer kijken jullie naar een interview van One Direction?" Zegt/Vraagt Maissa.

"Dat zien jullie binnenkort wel,maar ga jullie maar even omkleden want we gaan vanavond uit eten" zegt mijn vader. Wauw dat was raar. Ik negeer het verder en loop naar boven. Ik loop mijn kamer in en pak een leuk jurkje uit de kast. Ik doe mijn gewone leding uit en verwissel die met het jurkje Ik krul mijn haar en doe make-up op. Ik pak mijn hakschoenen en doe die ook aan. Ja we zijn een redelijk rijke familie. We gaan altijd uit eten in een duur restaurant dus moeten we er altijd netjes en chic uit zien. Ik loop mijn kamer uit en zie Maissa ook haar kamer uit komen lopen.

''Dat is toevallig precies op het zelfde moment klaar. Hey je hebt je nieuwe jurkje aan.  Hij staat je echt heel goed. '' Zegt ze.

''Bij jou ziet het er dus ook totaal niet verkeerd uit zussie. We zijn een echte tweeling.'' Zeg ik lachend.We lopen samen naar beneden en wachten tot onze ouders klaar zijn. Waarom gaan we eigenlijk uit eten? Dat weten we ook niet. Als pap en mam ook klaar zijn we vertrekken we met de auto.

''Waarom gaan we eigenlijk uiteten?''Vraagt Maissa.

''We hebben straks namelijk een mededeling en dat wouden we graag vieren.'' Zeg mam.

''Oke dan.'''Zeg ik. ik hoop dat het niks ernstigs is. als we bij het restaurant aankomen stappen we uit de auto en lopen naar binnen.

''We hebben gereserveerd.'' Zegt pap.

''Onder welke naam heeft u gereserveerd?'' Vraagt de gastheer.

''Onder de naam White.'' Zegt pap. De man knikt en leidt ons naar onze tafel. Als we allemaal zitten komt er een ober aan die vraagt wat we willen drinken.

''Doe maar een fles champagne met vier glazen.'' Zegt mam. Ik kijk Maissa raar aan en ze haalt verward haar schouders op. De ober komt terug met een fles champagne en vier glazen op een dienblad. Hij zet het allemaal neer en opent de fles champagne. Hij vult de glazen.

''Okay we moeten jullie iets vertellen. Wij vinden het goed nieuws en hopen dat jullie dat ook vinden.'' Zegt pap.

''Het nieuws is dat ik zwanger ben.'' Zegt mam. Ik kijk haar met open mond aan en kijk dan naar Maissa. Dit is wel hetlaatte wat ik had verwacht.Ons gezin is zo ook goed genoeg. We zijn te oud om er nu nog een broertje of zusje bij te krijgen. Ik zeg niks sta op en loop het restaurant uit. Ik loop naar een parkje verderop en plof op het bankje. Ik merk dat ik aan het huilen ben. Ineens komt er iemand naast me zitten.

''Gaat het?'' Vraagt hij. 

''Zie ik eruit alsof het gaat?'' Vraag ik bot.

'''Nee sory dat was niet mijn bedoeling.'' Zegt hij.

''Sorry. Ik had niet bot moeten reageren.'''Zeg ik als ik mijn tranen wegveeg.

''het maakt niet uit. Het was een domme vraag.'' Zegt hij.

''Ik ben Melissa.'' Zeg ik.

''Ik ben Niall.'' Zegt hij. Wacht Niall. Ik ken maar één Niall en die woont in London net als wij.

''Dé Niall?'' Vraag ik.

''jup. Dé Niall. Ben je een fan?'' Vraagt hij.

''Ja een grote fan.'' Zeg ik kalm. Ik kan niet geloven dat ik zo kalm ben.

''Waarom was je eigenlijk aan het huilen?'' Vraagt hij.

''Mijn ouders  vertelde mijn zus en mijn net dat mijn moeder weer zwanger is en toen werd ik boos en liep weg.'' Zeg ik.

''Hehe daar ben je. We hebben je overal gezocht.'' Zegt Maissa.  Als ze ziet wie er naast me zit kijkt ze verbaasd.

''is dat wie ik denk dat dat is?'' Vraagt ze? Ik knik.

'' Ja dat is het.'' Zeg ik droog.

''Hoi, ik ben Maissa en ik ben een grote fan.'' Zegt ze rustig'.

''Jij bent zeker haar zus, want jullie lijken wel heeel erg op elkaar.''Zegt hij. We knikken allebei.

''Maar ik moet gaan. Ik zal jullie heus nog wel vaker zien.'' Zegt Niall en staat dan op. Hij wil net weglopen maar draait zich dan om.

''Mag ik misschien je nummer?'' Vraagt hij. Ik knik en pak zijn telefoon aan. Ik zet mijn nummer erin en sta dan ook op. Ik geef zijn telefoon terug en hij geeft me een knuffel.

''Het komt wel goed.'' Zegt hij en loppt dan weg.

''Okay. Zullen we nu maar terug gaan dan?'' Stelt Maissa voor. Ik knik en we lopen terug.

Op naar een grote preek.

------------------------------------------------------------------

Heeey allemaal,

Hier is dan de proloog van ons boek. Geniet ervan en comment wat je ervan vind alsjeblieft.

XXX Melissa en Maissa

Life Changing Ft. One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu