Kompleks Sukan
" So kita dah sampai. Now you go Warm up with Dane . " arah Coach.
" siap bos " jawab aku serentak dengan Dane.
....
A few day before
Aku dengan Dane ikut warden ke pekan dengan alasan membeli barang keperluan asrama.
Nasib baik lah warden kami ni sporting. So takde lah masalah.
Round punya round kedai and jumpa juga lah barang yang kami tercari-carikan. Teddy bear yang tak seberapa teddy. eh apakan.
Kebetulan , jumpa beg kertas untuk simpan teddy tu.
Siap tu, kami gerak p tealive.
then balik.
........
Back to kompleks.
" oi jam berapa gf kau datang ? " tanya Dane sambil buat strectching.
" entah, jap aku check chat jap " jawab ku sambil berlari anak-anak ke beg sandangku.
Aku check notification aku satu-satu and yes. Dia dah reply
issa
hey , i dah nak sampai dah ni. Tunggu i tau. Oh ya, i bawa kawan i. Okay kan ?Me
laaa yeke ?
mana dah?
ohh okay jee.. i pun ada kawan sini.Then aku simpan balik fon dekat beg.
" dah nak sampai dah. Maybe dah masuk simpang kot. " Kataku pada Dane.
" ohh yela, jom teman aku naik atas jap, aku nak tengo acara dekat balapan sekarang. " balas Dane.
" okay , jom ".
Kemudian aku dan Dane berlari ke astaka sebab takut ketinggalan untuk melihat acara yang sebentar lagi akan berlangsung. Sambil-sambil tu , aku sambung strectch kan kaki aku .
* bang !*
dan acara lumba lari 80mh lelaki 12tkb pun berlangsung. Semuanya masih dalam pusingan saringan. " Dah banyak sangat peserta, memang lambat lagi lah giliran kita kan? " kata Dane sambil menongkat dagunya.
" haah, laju kan budak tadi tu. dah lah besar badan. Silap silap dah f1 tapi kena projek" balasku.
" maybe. eh dah la jom turun, manatau dah sampai gf kau tu " katanya sambil menggulingkan biji bola matanya.
" eh kau ni. Aku cucuk kang mata kau tu . kau jaga mulut kau eh nanti. Jangan nak malukan aku. Behave sikit. " pintaku memberi amaran. Sebab Dane ni memang sengal haih.
Setiap anak tangga kami turuni dengan satu-persatu. Aku singgah beg aku dan dengar voicemote yang si Dia beri.
" weyh, i dah sampai dah.. dekat hujung sini. "
Pada masa yang sama aku dengar suara orang yang sama juga bercakap di seberapa jauh dari tempat aku berdiri.
" weyh Dane , dia sampai dah laaaaaa.. aku taktau aku excited or what " kataku pada Dane dengan tanganku yang terketar-ketar .
" weyh siyes ah? ngam la tu. Jap yang muka kau tu pucat kenapa? tak kan nervous kott.. Dah muka macam sotong kering tu kenapa.. kau nak takutkan gf kau ke ape siak" ejek Dane.
YOU ARE READING
Secret Stalker ( Slow update )
Fantasistatus : ongoing Kamu percaya ka dengan cinta pandang pertama? Saya langsung tia percaya oh 😂 tapi lepas ni kejadian , saya betul-betul terkena dengan saya pnya batang hidung sendiri 🙂 . . . sebenarnya kejadian ni terjadi selang beberapa bulan s...