"taehyung Awk nak bawa saya pergi mana ni! "
"Ikut je laa "
Pergelangan tangan hyorim ditarik agak kasar tiada lagi Kim Taehyung yang dulu.
"Tae sakit! "
"Haish!! Perempuan niii!! Aku cakap ikut , ikut je laa susah sangat Kee arghhhh!!"
Terhinjut kedua bahu hyorim , barang yang ada disitu semua taehyung hempas ke bawah, barang kaca ada yang pecah. Cermin ditumbuk sampai pecah. Bertitik titik darah jatuh ke atas lantai.
Hyorim peluk taehyung , belakang badan taehyung diusap supaya tenang. Dia terpaksa berbuat demikian dia tidak mahu dirinya pun nanti kena piasan Klau tidak mungkin dia mati
"Maafkan saya Tae , maafkan saya "
Degupan jantung taehyung mula senada , nafasnya mula tenang , hyorim mula mendongak melihat taehyung. Seorang pesakit mental yang kacak perangai seperti kebudakan. Sepanjang Harini hyorim mencari maklumat tentang pesakit mental, dan ini salah satu caranya.
Tapi jikalau tidak berjaya kemungkinan menghadap Tuhan lebih awal.
"Marah saya lagi ke Mian saya cuma nak tahu kita nak pergi mana , "
Taehyung diam . Hanya menunduk melihat hyorim. Hyorim pula risau dengan keadaan sekarang . Taehyung langsung tidak mahu membuka mulut.
Tangan taehyung yang luka dicapai
"Tengok Klau Awk bagitahu awal nak pergi mana perkara macam ni tak kan jadi , mari saya balut dulu luka Awk baru kita pergi ke tempat Awk nak pergi tu hmm"
Taehyung hanya mengikut rentak kaki hyorim menuju ke sofa . Taehyung duduk , hyorim mengambil first aid dan melulut didepan taehyung.
Taehyung ralit melihat hyorim yang merawat tangannya. Dia tersenyum. Tangan sebelah meletakkan di atas kepala hyorim.
"Tae suka sayang layan Tae macam ni "
Hyorim tersenyum tipis. Tangan taehyung dibalut kemas. First aid disusun rapi , dan dia bangun. Pinggang hyorim terus dipeluk. Muka taehyung di perutnya.
"Maafkan Tae pasal tadi , Tae dah buat sayang terkejut "
Hyorim usap rambut taehyung yang memanjang.
"Yerr laa saya maafkan. Dah lepaskan saya , saya nak letak ni "
Badan hyorim terus dicembung , cepat cepat hyorim pegang leher Taehyung bimbang jatuh.
"Taehyung apa awak buat nii, turunkan saya laa "
"Macam ni lagi bagus , cepat sikit "
Selesai di letak mereka menuju ke luar. Sampai di kereta pintu kereta ditarik dan hyorim selamat diletakkan dlm kereta . Taehyung menuju ke sebelah.
"Tae kita nak pergi mana?"
"Kita cari wedding dress , lagi 2 hari ni kita kawin dan yang paling penting kita keluar dari Seoul duduk outstation. Tae dah contract dekat sana "
Senyuman hyorim mengendur . Kawin ? Duduk luar negara? Habis eomma appa dia macam mana.
"Sayang dengar tak apa Tae cakap ni "
"Dengar "
" Oky good , saya tak sabar nak kawin dengan Awk, ada anak dengan Awk heee"
Tangannya bermain sendiri. Jikalau dia kawin dengan taehyung 100% dirinya akan dikawal sepenuhnya oleh taehyung.
...
"Baekhyun dah ready ? "
"Hyung.. baek rasa tak sedap hati "
" Hbis nak cancelkan plan Kee ?"
Baekhyun menggeleng. Cuma entah dia rasa ada yang berlaku nanti. Mungkin dia dijemput dulu ke tak sempat nak berbahagia dengan isterinya .
"Kita teruskan"
Suho mengangguk.
"Yang lain teruskan sementara taehyung balik settlekan anak buahnya dulu. "
"Baik Hyung "
Yang diluar hanya suho , Kai dan Baekhyun. Mereka memerhati keadaan diluar. Kai mengisi peluru dalam pistol. Begitu juga dengan suho. Satu pistol dah lengkap dibagi Baekhyun.
"Hyungg dalam settle "
"Oky good buat rumah tu macam biasa , jangan sampai ke tangkap "
"Baik Hyung "
Tetiba Satu cahaya kereta yang menyuluh kearah mereka dengan segera mereka menunduk. Kereta taehyung mula masuk ke dalam rumah , Baekhyun melihatnya geram. Kelibat isterinya juga ada dalam kereta tu.
"Sayang naik dulu , Tae nak call kawan kejap"
Hyorim mengangguk , barang dibawa masuk , diletakkan pada ruang tamu. Dia membawa diri ke dalam bilik. Pintu bilik dibuka dia segera masuk .
Tetiba saja dia diacu dengan pistol. Matanya membulat.
"Sia..siapa Awk ke..kenapa ada dalam bilik ni"
"Chan dia laa hyorim, isteri Baekhyun"
Chanyeol turunkan pistolnya. Belakang kepala yang tak gatal digaru.
"Mian saya tak kenal isteri seketul Baekhyun tu"
Nama suaminya disebut. Tapi apa kaitan dua orang manja dalam bilik dia ni. Lagi sorang menyerahkan telefon hyorim sambut. Sudah tersedia mendial hanya menunggu dijawab saja
" Hyung macam mana ada kantoi tak? Hyorim macam mana ?"
Air matanya mengalir. Suara ni laa yang di rindui selama Nih. Dia berdosa kerana meninggalkan rumah meninggalkan suaminya.
"Baek..Baekhyunnn"
"Hyo..hyorim sayangg Awk ke tu?"
"Awk masih hidup, saya ingatkan awk hisk "
"Nanti kita jumpa sayang , saya janji"
"Sayangggg. Turun kejap !"
Suara taehyung bergema . Hyorim serahkan balik telefon ke arah Chanyeol. Hyorim masuk ke dalam tandas , basuh muka supaya tak nampak sangat . Dia keluar.
"Sekejap Tae!"
Hyorim melihat ke arah Chanyeol.
"Kenapa awak berdua ada dekat sini? "
"Mission kami adalah awak hyorim , kami nak selamatkan awak. "
Hyorim mengangguk. Baru nak tanya pasal Baekhyun suara taehyung yang nyaring kedengaran lagi.
"Sayang!! Cepat laa turun "
"Tolong hati hati "
Hyorim keluar dari bilik. Sampai saja di ruang tamu wajah taehyung mula mencuka.
"Kenapa Tae? Ada masalah kee?"
"Sayang kenapa ? Baru nangis Kee?"
"Takk laa saya basuh muka tadi. Awk nak apa ?"
" Hmm teman saya dekat sini malam ni "
Hyorim ketawa kecil , ingatkan apa
"Tae Klau yeer pun mandi laa dulu dah malam kan saya nak masak saya pasti Awk pun lapar kan?"
"Tak payahlah masak duduk sini jee"
Taehyung tetap bertegas tidak mahu hyorim pergi mana mana selain dengannya. Seolah olah dia tahu Klau ada sesuatu yang berlaku , hyorim bergerak ke arah sofa . Taehyung turut sama duduk satu sofa . Taehyung baring beralaskan peha hyorim.
"Sayang andai terjadi sesuatu sayang nak benci Tae selama lamanya ke?"
"Sesuatu yang macam mana Tae?"
"Sesuatu yang buat sayang benci Tae laa "
Hyorim diam, taehyung bangun pipi hyorim dicekup ,
"Taehyung kenapa ni ?"
Taehyung tersenyum. Bibir hyorim disentuh
"Just i wanna say i love you so much "
YOU ARE READING
[ O-G ] Isteri Simpanan : 변백현
ФанфикBila kau dah jadi milik aku mksud nya tak dew siapa yang sentuh kau_Baekhyun Aku ibarat bidadari yang jatuh dari langit dan tanpa sengaja aku jatuh cinta pada insan bernama byun baekhyun. Tapi apa yang aku dapat, aku di seksa dan jadikan pemuas naf...