BAB 8

7.8K 157 8
                                    

selepas kami bersiap-siap untuk ke dewan makan dan kami duduk di meja yang sama tiba2 sahaja aqil nak ke tandas."guys teman aku weyh gi toilet aku takut laaa"..semua hanya buat2 tak tahu sahaja dan aqil memandang zairil dan terus sahaja menarik tangannya

"nak gi toilet pum nak berteman ke"kata zairil yang menunggu di luar toilet.."eleh kalau rasa tak iklas nak teman tak payah blahh ahh"kata aqil yang marah.."serius ni nak aku blah..okayh lahh babyee nanti ape2 jerit jee okay"kata aqil dan buat2 pergi dari situ dan menyorok di belakang sebuah pokok berhampiran situ..

selepas membuang segala mak nenek aqil membuka pintu dan melihat kawasan toilet yang sunyi dan gelap hanya cahaya bula yang menerangi jalan yang samar2..."ishh mangkuk ni bukan nak tunggu aku..ape pulak aku yang marah dye tadi sian dye..hurmm aku tak patut marah buah hati aku tadi" bebelnyaa seorang diri dan tidak memyedari ade telinga yang sedang mendengar..

zairil mendengar setiap perkataan yang kuar dari mulut haziq dan berasa seronok kerana dia tidak bertepuk sebelah tangan.."dye pun ade hati kat aku rupanya" tiba2 niat jahat muncul di fikirannya untuk mengacau si aqil bergerak ke belakang untuk memeluk aqil dari belakang

aqil merasakan ade sesuatu yang mengikutinya dari belakangdan tidak berani untuk menoleh...tetiba sahaja dirinya dipeluk dari belakang.."tolong!!jangan peluk aku..tlongg aku tak kawin lagi...aku..aku.."tergagap aqil untuk meneruskan.."aku apa tak dapat zairil iskandar yang hensem lagi timggi dari aqil haziq yang tinggi paras ketiak ni..HAHAHAHAHAH" zairil seronok kenekan aqil macam tu

aqil memusingkan badanya dan memamdang zairil yang sedang gelak dan dye tidak perasan yang air mata sudah hampir jatuh.."kau niee tak baik tauuu" tanpa dapat menahan maka pecah lah empangan air aqill...zairil berhenti ketawa dan merasa bersalah kerana telah membuat aqil sedemikian.."weyh aku tak sengaja weyh..aku nak kacau kau jee..aku nak kau ckp yang kau suka aku sebb tadi aku terdengar kau cakap"zairil memeluk aqil dan cuba memujuknyaa..

aqil malu dengan apa yang zairil kata dan dia hanya mengeratkan lagi pelukan dan meletakkan mukanya di dada zairil dan rasa tidak ingin memandang muka zairil kerana malu.."haihh dah habis bau badan aku"..zairil memegang pipi aqil dan melihat hidungnya yang sudah merah dan mata sembabnyaa..

"Aqil nak tahu satu rahsia tak..aku tak pernah citer kat sesiapa tapi aku rasa kau patut tahu" katanya dan aqil mengangguk ingin tahu a0a rahsianya.."aku kan sebenarnya suka kat kau...aku tak tahu kenapa tapi bila aku tengok kau senyum..aku tengok kau gelak aku rasa bahagia...dan bila aku tengok kau nangis tadi aku rasa apa yang kau rasa"kata zairil dengan memandang mata aqil..aqil nampak yang zairil ni betul2 ikhlas nak dye..

"aku...aku..aa..ku pun suka kau tapi aku takut nak luahkan sebab aku takut kau tolak aku..."katanya dan tidak berani untuk memandang muka zairil..zairil rasa kebahagiaan dia sudah datang dan terus memeluk aqil.."i love u sayang"katanya dan aqil membalas pelukan zairil "i love u" selepas dramantersebut habis mereka pergi ke dewan makan tadi..

Shafiq yang perasan sesuatu tidak kene pada kawannya "beb kau nangis ke..asal hidung n  mata kau merah n sembab...Zairil Iskandar what telah happen antara korang..kau takutkan dye eaaa"soal shafiq dengan muka seperti singa ingin membaham mangsanya.."sikit jee"jawab zairil pendek dan menendang kaki Rafiw di bawah meja memberi isyarat untuk tenangkan buat hatinya tetapi Rafiq mengangkay kedua tanganya isyarat menandakan dia tidak ingin masuk campur..

"dah laa shafiq dye usik aku sikit jee..aku ingat dia tinggalkan aku rupanya dye menyorok kat belakang pokok"kata aqil...mereka sambung makan dan perbualan mereka dan Rafiq bersuara " guys macam korang tahu i have a patner right now" katanya seronok.."eleh kau ingat kau je ke aku pun ade kan syg"kata Danial dan memandang fariz..fariz hanya mengangguk sahaja dan tersenyum..

tetiba aqil bersuara "aku pun ade" mereka memandang aqil dan ingin mengetahui siapa yang dimaksudkan tanpa mereka sangka tetiba sahaja Zairil mencium pipi aqil dan berkata "jangan sesiapa usik sayang aku ni"katanya sebagai amaran...mereka terkejut dan tidak sangka mereka akan bersama "serius weyh bilaaa masa ketikanyaa"kata Rafiq

"tadi" itu sahaja jawapan ringkas dari aqil..."ouhh i see tu yang menangis bagai tu...Drama sangat "kata shafiq.. yang lain hanya gelak ketawa dan selepas itu semua menandang ke arah 2 orang lagi kawan mereka iaitu ..shahrizal dengan khairul...mereka berdua terkejut dengan pandangan tersebut "wo wo wo pandang2 ape"kata shahrizal kepada mereka..."korang bila lagi"kata mereka serentak...

mereka berdua hanya ketawa.."kitaorang sebenarnya dah lama couple korang je tak tahu.."kata  shahrizal..mereka semua pelik dan tertanya2 dengan ayat "dah lama couple"....dan menanti jawapan darinsalah seorang daripada mereka..khairul bersuara "macam ni cerita dye...korang ingat tak kejadian yang shafiq hilang tu..kan kita berpecah sebb nak cari shafiq n masa tu aku dengan shahrizal so aku teringat crush aku masa tahun 5 dulu dan untuk kepastian aku tanya la dye depan2.."katanya

Bersambung...

***************

SORRY SEBAB TAKE LONG TIME NAK UPDATE N TENTIU KEPADA MANA YANG MEMBACA DAN SABAR MENUNGGU UPDATE..SAYA SANGAT2 HARGAI ANDA SEMUA...

My Sexy TwinWhere stories live. Discover now