"Så, hva skal vi gjøre i dag da Miski?", spurte jeg henne og hentet ned litt godbiter fra katteskapet.
"Mmrrrrmrrrrmmrrr", malte hun til svar
"Helt enig Miski. Kom", jeg løftet henne opp og tok henne med inn på rommet.
Jeg skrudde på pcen og logget meg inn. Samtidig som jeg tastet inn nettsiden matet jeg Miski med kattesnaksen.
"Hva syns du om dette?", sa jeg og pekte på et rosa halsbånd.
Hun hveste.
"Ikke det nei", lo jeg og klikket meg videre. "Hva med dette?"
Hun så på skjermet et øyeblikket, før hun malte samtykkende.
"Da blir det dette!", smilte jeg og klikket på kjøp knappen.
Siden begynte å laste, men da den ca hadde kommet halvveis stoppet det opp og vi hoppet videre til en popup reklame.
"TROR DU PÅ DJEVELEN?", stod det med store blodrøde bokstaver
"Tror du på djevelen Miski?", sa jeg og kysset henne på hodet
"Mjauuu", mjauet hun og dyttet til hånden min så jeg fikk trykket meg inn på siden.
"Miski da", sa jeg liksom strengt og klødde henne bak øret.
DEVILS X
- føler du deg utenfor og alene? Har du noen gang tenkt at du ikke passer inn?
Da er det stor sannsynlighet for at du vil føle deg hjemme hos oss
Klikk her for å se neste møte"Hva tror du Miski?", hvisket jeg til henne
Hun dyttet hånden min igjen og jeg trykket. Det kom opp en video av en mann med hvit kappe. Kappen dekket ansiktet hans, så jeg kunne ikke se hvordan han så ut.
"Velkommen til DEVILS X", sa den mørke stemmen. "Det er en grunn til at du ble ført hit til oss, du har fått et kall. Bli ned oss og dyrk djevel, gjør han fornøyd, og han vil belønne deg vel"
"Jeg vet ikke helt jeg Miski", sa jeg og skulle til å krysse ut fanen da hun freste til meg. "Neivel, vi hører på deg Miski, jeg skal se ferdig videoen"
"Kom til Devox Gate 51 neste mandag og bli med på det ville eventyret", han gikk nærmere kameraet. "Du kommer ikke til å angre", hvisket han før skjermen ble svart.
"Mjauuuu"
"Syns du jeg skal dra?", jeg strøk henne over ryggen og hun malte samtykkende. "Greit, jeg skal gi det en sjanse, jeg har jo ingenting å tape på det. Sant?"
***
"Da må jeg gå på butikken Miski, noe du vil jeg skal kjøpe med til deg?", sa jeg og klødde henne bak øret
Hun svarte meg ikke, så jeg tok det som et nei. Noen ganger så føler jeg den katta kan snakke og kommunisere med meg, jeg lover deg, det er sykt.
Jeg stappet lommebok og mobil i lomma og gikk til senteret. Vi bodde ganske sentralt, s så det var ikke langt å gå. Da jeg var på vei til tøybutikken gikk jeg forbi leketøysbutikken og i vinduet stod det en mannen med ljåen drakt.
Den er jo perfekt!
Jeg gikk inn i butikken for å se etter om de hadde størrelsen min. Flaks for meg at jeg ikke var så høy, så det fantes flere. Jeg tok den og gikk mot kassa for å betale da jeg skumpet borti Alexia. Typisk min flaks.
"Hva gjør du her? Loser", sa hun i den hånelige tonen sin
"Alexia. Fikk du ikke nok på skolen?", jeg visste ikke hvor jeg fikk motet ifra. "Hold deg unna meg ellers sprekker jeg de ballongpuppene dine"
Hun så fornærmet på meg og tok seg til puppene.
"Ja, best å holde godt fast så de ikke detter ut", gliste jeg og dyttet henne til siden
YOU ARE READING
Devils x
FantasyEn slags oppfølger til boken "Charlottes liv". Sabina Hennox er 16 år og skolens outsider. Tilfeldigheter fører til at hun oppdager djevel dyrkerne "devils x". For første gang i sitt liv føler hun seg inkludert og godtatt. Men bak masker og mørke ka...