bir kadın ve arkadaşı komik bir an yaşamışlar, o gün buna dakikalarca gülmüşler. aradan bir hafta geçmiş, kadın olayı hatırlatmış, yine gülmüşler. aradan iki hafta geçmiş, kadın olayı tekrar hatırlatmış, bu kez pek gülmemişler. aradan üç hafta geçmiş, kadın olayı bir kez daha hatırlatmış. artık ikisi de buna gülmüyorlarmış. ama üzücü bir olayı kaç kez tekrar etsek de çoğu sefer ağlarken buluyoruz kendimizi, kaç hafta geçerse geçsin.
hayatımızdaki olumsuz her şeyin etkisi kadim bir dost gibi görünüyor ancak elleri ellerimizi değil de yakamızı tutuyor, bu da kadim sıfatını tek başına bırakıyor. bizi sarsıp bir dolaba çarpıyor en olmadık anlarda; sonra kafamıza düşen tabak çanak mı dersiniz, kırılan; yoksa içimizde bir şeyler mi?olumlu şeyler neden etkisini tez yitirir bilmem, anlamam. bir başvuru yazısında bana hayatımdaki olumlu bir etkiyi yazmamı isteselerdi ve bunun tek bir kişi olması gerekseydi, o kişiyi gözlerim kapalı yazardım. ancak olumsuz bir etkiyi yazmamı isteselerdi kimi yazacağımı seçmek zor olurdu.
sadece olumsuz etki insanlara hayatta kalma içgüdüsü verir sanardım. sonra sordum,
olumlu etkimizi kaybedersek ne bok yeriz?
hiç.
geçmeyeceğini sanarız, perişan oluruz ama en nihayetinde her şey geçer. bir gün yeni bir olumlu etkimiz olur; ya da biz birinin hayatında olumlu etki oluruz. neticede bizi etkileyecek şeyler olur, olumlu veya olumsuz pek de önemli değildir, bizi hayatta tutarlar. ama gelen hiçbir etki, o olumlu etkinin yerini tutamaz. bazı insanlar özeldir, isteseniz de istemeseniz de sizdeki yeri farklı olur. misliyle daha iyi insanlara sahip olabilirsiniz ama onların yeri daima farklı olur. belki diptedirler belki zirvede; belki olumsuzlardır belki olumlu.umarım birilerinin hayatında olumlu etki olmuşumdur.
"En ufak bir olayı titizlikle incelediğimizde şunu görürüz: en iyi ihtimalde, olaya etki eden olumlu veya olumsuz unsurlar dengelidir; olan hallerde ise olumsuzlar hakimdir."
Parçalanma, Emil Michel Cioran."Yani, bazen yaşadığımız tatsız olaylar bile, üzerimizde olumlu etki yapar, bir motivatör, mücadele ruhunun doğmasına yardımcı olur."
Şelale Altında Durmak, Ahmet Çağan.