Teka Teki ( part 2 )

6 1 2
                                    

Hari demi hari perbualan mereka semakin rancak, sehinggalah shafiq bertanyakan soalan yang pelik kepada Nureen. Nureen pelik kerana Shafiq menujukan soalan tersebut , bukan je soalan dia bagi bahkan Shafiq sering menyampaikan pick up line buat Nureen.

Sampailah suatu hari Shafiq berkata ,

Shafiq : weh, nak tanya ni boleh ark
Nureen : ha apa dia
Shafiq : em aku nak tanya kau ni an , kau suka laki camne eh ?
Nureen : em baik , asal kau tanya
Shafiq : ouh saja

Nureen hanya mendiamkan diri.

Pada keesokkan hari , sekolah mengadakan latihan merentas desa. Jadi semua pelajar perlu berkumpul di dalam dewan. Maka, pembahagian nombor diberikan dan latihan merentas desa pun diadakan.

Pada awalnya , Nureen berlari bersama - sama rakan-rakannya. Tetapi memandangkan Nureen ni seorang atlet sekolah, dia telah meninggalkan rakannha terlebih dahulu.

Sepanjang larian, Nureen terjumpa dengan sekumpulan larian lelaki iaitu geng-geng Budi. Budi ni budak paling badboys dekat sekolah tapi hati tisu. Nureen ingin teruskan lariannya tetapi dihalang oleh Budi. Nureen berhenti dan takut kerana diganggu oleh Budi dan geng badutnya yang nakal lagi licik macam monyet.

Tetapi seseorang telah memerhatikan Nureen dari  jauh, dia dan rakannya terus berlari ke Nureen untuk menyelamatkan si Nureen yang kuat cengeng dan penakut itu dari Budi.

Nureen mengucapkan thanks , dan Nureen agak tercengang kerana yang menyelamatkannya ialah Shafiq. Nureen tahu Shafiq bukannya seorang yang peduli pasal orang , lagi lagi bila orang kena buli. Nureen berdetus dalam hati dan berkata " kenapa dia ni nak selamatkan aku tapi tak pelah nasib baik ada dia kalau tak dah lama aku mampus kena buli dengan si Budi tu ".

Sebaik sahaja Nureen ucapkan terima kasih, dia pun meneruskan lariannya. Shafiq hanya memandang telatah si Nureen dan hanya tertawa kecil. Maklumlah Nureen ni badan dia kecik je, pendek pula tu.

*Setelah selesai latihan merentas desa*

Nureen datang ke Shafiq dan memberikan air mineral sebagai tands terima kasih. Tetapi Shafiq menolah dan berkata " tak apalah , aku baru sampai checkpoint tu tadi nasib aku nampak kalau tak mesti kau dah nangis kena buli dengan si budi tu ". Nurin terdiam dan terus berlalu pergi.

* Hari persekolahan pun berakhir *

Pada malam itu ,  Nureen hanya mendiamkan diri dan terus memikirkan tentang Shafiq. Dia bermonolog sendiri " aku ni angau ke apa, kenapa aku nak fikir pasal dia pula ni! ish baik aku tidur esok dah lah ada hari merentas desa " kata Nureen dalam hati.

Tiba tiba , Nureen mendapat satu pesanan dari Shafiq. Nureen terkejut , dan membuatkan dirinya malu

Shafiq : Nureen aku jujurlah dengan kau, sebenarnya aku suka kau ? kau terima aku tak ?

** apakah jawapan yang akan Nureen berikan ? adakah Nureen akan menerima Shafiq atau ingin berkawan sahaja ? **

- to be continue -

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 23, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kisah Antara KitaWhere stories live. Discover now