wróć do domu

731 86 8
                                    

          — Nie rozumiesz, prawda?

          Cisza. Skrobanie pióra po pergaminie zatrzymało się, a czekoladowe oczy spojrzały na niego ze zmieszaniem.

          — Oczywiście, że rozumiem — odpowiedział prostując ramiona i przez chwilę, tylko chwilę, przypominał mu starego Toma. Tego, przy którego boku spacerował pod gwieździstym niebem w bezimiennej wsi na drugim końcu świata, bo przeczytał o tym miejscu w tanim romansidle i chciał je zobaczyć. Tego, z którym rządził Wielką Brytanią.

          Ale to już nie był jego Tom. Teraz siedział sam na tronie, pogrążony w rozpaczy, udając, że ta sytuacja nigdy się nie wydarzyła. Upadły król z buntującym się królestwem. Harry wiedział, że to tylko kwestia czasu aż ktoś zabierze mu koronę i widział też, że Tom w głębi duszy też to rozumiał. 

          Ale udawał, że nie. 

          Powinien wiedzieć lepiej niż polegać na tak dziecinnej praktyce. Ignorowane problemy w końcu nie znikają, a zamiast tego robią się coraz większe i większe i przygniatają cię łamiąc wszystkie kości aż będziesz błagać o litość. 

          Czy on sam nie był tego najlepszym przykładem?

          — Naprawdę tego nie rozumiesz — oznajmił bez głębszych emocji. Dawno już zniknęły. — Nic, co było martwe, nie może wrócić do żywych. Nigdy.

          — Harry...

          — Tom, proszę. Daj mi odejść. Moja śmierć nigdy nie była twoją winą. Proszę.

          Kamień wskrzeszenia błysnął raz, potem drugi, ale zostało to niezauważone.

          — Czy nie czytałeś baśni? Moja połowiczna obecność tutaj doprowadzi cię do samobójstwa, przecież wiesz. Nie ignoruj rzeczywistości.

          — Harry, rozmawialiśmy już o tym.

          — Nie, Tom. Musisz pozwolić mi odejść. Nie należę tutaj. Proszę, nie każ mi tego robić.

          Ktoś krzyknął, okno pękło. Kryształ upadł na podłogę.

          — Kocham cię — powiedział złamanym tonem. 

          Jaka szkoda, że przeszło mu to przez gardło dopiero kiedy serce jego miłości przestało bić.

fall of the kingdom ; tomarryOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz