Salmi dan Fatima pulang minggu berikutnya dengan membawa ribuan borang dan kertas yang telah siap diisi oleh responden. Aku melihat keempat-empat mereka sangat sibuk mengasingkan data-data berkenaan mengikut kategori yang telah ditetapkan. Mereka memohon bantuanku untuk kemasukan dan pemprosesan data dan kuberitahu komputer di bilik bacaan mampu melakukan kerja-kerja berkenaan kerana di dalamnya telah siap dengan program statistik yang diperlukan.
Memandangkan Salmi yang lebih cekap menggendalikan komputer ia telah diminta untuk memasuk dan memproses data sedangkan yang lain-lain akan melakukan analisis serta rujukan. Ini memyebabkan Salmi sering berseorangan di dalam bilik bacaan yang bersebelahan dengan bilik tidurku.
Isteriku memberitahu yang dia akan ke Sarawak selama dua minggu untuk merangka satu program seminar antarabangsa yang akan berlangsung di sana tidak berapa lama lagi dan ia akan tinggal di Majestic Hotel, bagaimanapun setiap hujung minggu ia akan berada di Santubung untuk berehat dan meminta aku turun membawa anak-anak bersama. Sudah menjadi kebiasaan kami kalau membawa anak-anak kesemua anak-anak akan turut serta kecuali mereka yang terlibat dengan program persekolahan. Aku kata tengok dululah mungkin aku ada kerja dan tak dapat berbuat demikian tapi aku boleh minta along bawakan adik-adiknya ke sana dan isteriku boleh menyambut mereka di Airport.
Marlina dan Zaharah memberitahuku kalau berminat aku boleh mencuba dengan Fatima dulu kerana Sherry (panggilan untuk Salmi) payah sikit. Aku kata mana-manapun boleh. Tapi disebabkan Fatima ni yang paling tua di antara mereka Marlina berkata akulah yang terpaksa memulakannya, aku jawab baiklah. Malam tu secara sengaja mereka bertiga Zaharah, Marlina dan Sherry keluar tapi sebelum tu aku meminta mereka membawa anak-anakku sekali untuk makan ayam goreng, aku cuma berpesan supaya membawa pulang sikit untuk aku dan Fatima yang terpaksa menyiapkan kerja-kerja projek mereka.
Selepas semuanya keluar aku menjenguk ke bilik study tapi tak ada orang lalu aku terus ke bilik tidur anak, aku membuka pintu dan ternampak Fatima sedang tekun berkerja, aku terus menyapanya kenapa tak buat kerja di bilik study ia jawab tak apalah kerana dia orang akan balik lewat malam ni sebab nak tengok wayang jadi kalau ia mengantuk boleh terus tidur.
Aku kata baiklah lalu ke dapur untuk membuat dua cawan kopi kemudian aku datang semula, aku meletakkan cawan berkenaan sambil Fatima berkata yang aku ni susah-susah sahaja patutnya dia yang buatkan kopi untukku bukan sebaliknya. Fatima ni berkulit agak gelap maklumlah dia ada darah campurun sikit, hidung mancung, rambut panjang melepasi bahu dan berbulu kening lebat. Aku dapat bayangkan kalau bulu-bulu dilengannya jelas kelihatan tentu bulu cipapnya lebih-lebih lagi.
Perlahan-perlahan aku memulakan bicara dengan bertanyakan apakah cita-citanya selepas menamatkan pengajian bla.. Bla.. Bla hinggalah kepada soal boy friend. Dia kata dulu dia ada boy friend tapi dah break sebab dia gila study jadi boy friend dia give up tak dapat nak merende' selalu. Aku kata jadi dah pernahlah romance-romance, cium-cuim dan sebagainya, ia jawab ringan-ringan tu adalah adat orang bercinta tapi yang heavy-heavy tu belum pernah buat.
Aku rasa inilah peluang terbaik aku menawan kuang di rimba ini. Abang lihat bulu-bulu di lengan Fatim (nama manjanya) agak kasar adakah memang semuanya begitu, ia tersentak lalu memandangku kemudian cuba menutup lengannya, sambil tersenyum ia berkata dah keturunan nak buat macam mana inipun dah baik dulu masa di sekolah menengah misaipun ada, boleh abang tengok bulu di kaki adakah seperti bulu kaki abang sambil aku memperlihatkan bulu kaki dan pehaku.
Tak adalah macam abang punya, ia memberikan kakinya kepadaku, aku terus menyelak kain labuh yang dipakainya hingga menampakkan betisnya. Aku lihat memang bulu-bulunya banyak dan kasar, disebabkan ia tak melarangnya aku terus selak lagi hingga menampakkan pangkal peha dengan panties berwarna hijau muda jelas kelihantan. Cukuplah abang Fatim malu katanya, aku cakap agaknya yang di celah kangkang tu lagi lebat ya tak, entahlah tapi kalau abang berminat sangat check sendirilah.