Laatste dag vakantie

15 1 3
                                    

Het is zondag ochtend. Amy word die dag al heel vroeg wakker. He bah, precies op de laatste dag dat ik kan uitslapen ben ik vroeg wakker. Ze is een beetje chagerijnig. Morgen moet ze weer naar school. Joepie school denkt ze. Alleen al bij de gedachte is ze bang. Bang om opnieuw gepest te worden. Zo bang dat alles weer op nieuw begint. Ze denkt terug aan dat laatste school jaar. Aan die dag... Die ene dag. Het begon allemaal super! Ze kwam op school, en ging zoals elke morgen bij haar vriendinnen zitten. Een van de jongens uit hun klas kwam naar hun toe en zei: Zo meisjes. De meiden keken hem aan. En Tim zei wie mag ik vandaag is even lekker in elkaar meppen? Tim keek de meiden een voor een aan. Amy keek naar de grond en zei: Tim wat heb je opeens? Sinds die nieuwe jongen op school is doe je opeens heel anders tegen ons. Normaal kwam er altijd bij zitten. En nu... nu laat je ons stikken voor die klootzak van een Daan. Ten 1ste praat niet zo over Daan hij is wel een vriend van me! en ten 2de Lisa onderbrak hem en zei: Wij waren toch ook vriendinnen van je. Maar goed wat was je 2de punt zegt Amy. Nou mijn 2de punt was dus ik moet niet meer zo veel met meiden omgaan. We gaan volgend jaar naar klas 1! Ja en zegt Lizi een beetje boos. Het is toch raar als een jongen alleen maar met meiden omgaat zegt Tim. En hoezo is dat raar? Vraagt Amy. Nou gewoon zegt Tim een beetje kortaf, en zegt nou maar goed wie mag ik in elkaar slaan? Hij bleef Amy aankijken. Wat kijk je nou?! Zegt Amy een beetje boos. Zozo nog een grote mond ook? Amy slikt even. Tim zegt tegen de andere jongens, Zo jongens volgens mij hebben wij ons slachtoffer wel gevonden. Hij heeft de aandacht van de jongens en zegt: Amy hier had net een grote bek, en wat doen wij met meisjes die een grote bek hebben. Hij kijkt Amy aan. Weet ik veel! Roept Amy boos. Die gaan we eens even lekker in elkaar meppen hoort ze Daan zeggen. Ze sleuren haar mee, naar de andere kant van het school plein, en schoppen en slaan haar helemaal in elkaar. O, nee denkt Amy dat laat ik niet weer gebeuren. Nieuw jaar nieuwe kansen zeggen ze altijd, dus ik hoop dat het werkt. Ondertussen is het al 8 uur. Ze slaat haar deken open, en stapt uit haar bed. Als ze bij haar kleding kast staat denkt ze. Okee ik ga me nu aankleden, dan ga ik ontbijten, en dan heb ik tijd om naar Nikky te gaan. Net zoals ze had bedacht kleed ze zich aan. Ze gaat voor de spiegel staan en bekijkt haar zelf is goed. Vind je het logisch dat ze haar altijd moeten hebben denkt ze bij zich zelf. Die lelijke sproeten... dat stomme rode haar. Ja ik snap het best. Ze doet haar lange haar in een paardenstaart en doet haar make-up. Dan loopt ze de trap af. Ze gaat aan tafel zitten. Zeggen we niks meer zegt haar vader. O, goede morgen pap. Ik ga na het eten naar Nikki zegt Amy. Haar ouders vinden het goed en dus stapt ze na het ontbijten op haar fiets. Op haar fiets bedenkt ze nog is hoe het morgen zal gaan. Ze komt in een nieuwe klas, met nieuwe kinderen. Ja, oke Nikki zit dan wel bij haar in de klas. Maar wat nou als Nikki nieuwe vriendnnen krijgt? Ze wil er allemaal niet aan denken maar ondanks dat ze het niet wil, blijven de gedachten door haar hoofd spoken. Ze ziet in de verte al dat ze bijna bij het huis van haar beste vriendin Nikki is. Ze probeer alle gedachten even op zei te zetten en te bedenken wat ze vandaag kunnen doen. Misschien kunnen ze gaan zwemmen. Nee, laten we dat maar niet doen denkt Evi. Straks komen we die pestkoppen weer tegen. Amy komt bij Nikki's huis aan, en zet haar fiets tegen het hekje aan. Ze loopt naar de deur, en belt aan. Nikki's zus Michelle doet de deur open. Hoi Amy zegt Michelle vrolijk. Helemaal in gedachten, vergeet ze hoi terug te zeggen. Is er iets vroeg Michelle?

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 26, 2013 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

dit kan niet langerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu