Nama aku Aunie, Aunie Fathirah
Aku lahir dari keluarga yang kaya dan senang.
Parents aku orng yg berpengaruh dan berkuasa. Aku ade 1 orng abng dan 2 adik beradik perempuan. Abang aku namanye
Afiq Mikael or name korea dia Jeon Jungkook (24 thn). Aku pulak ade kembar x seiras. Name dia Aunie Athirah. Jadi umur kiteorng same aku kakak dan Athirah tu adik. Name korea aku Jeon Amna dan name korea adik kembar aku tu Jeon Imna Aku ade sorng lagi adik perempuan, name dia aunie humayraa .name korea dia Jeon Myraa (20 thn)2019(17 thn)
Aku dgn Athirah baru habis belajar kt malaysia.walaupun setahun je sekolah menengah kt malaysia sbb nk ambik smp. Sebernarnye kiteorng semua membesar kt korea. Aku start membesar kt korea mase umur aku 13 tahun. So, boleh kate aku sekolah tadika sampai sekolah rendah je kt malaysia.
Dh start menengah aku pindah korea sbb ayah aku kene kerja kt sane.Tahun ni aku dh habis belajar. Aku dh ambik results spm aku dan mendapat straight A+ dalm semua mata pelajarn yg aku ambil.
Aku pulang dgn hati yg gembira dan berjalan pulang dgn perasaan yg sngt2 gembira.'AKK DH BALIK;!!!'.
Ucap aku setelah sampai depan pintu rumah banglo 3 tingkat yg mewah itu.
" Ha, Fatirah ,sini .ucap ayah dan keluarga Encik Iqbal ,iaitu sahabat baik ayah ye serta keluargaku di bahagian ruang tamu rumah agam itu.
"Eh, encik Iqbal pun ade, ade ape ni semua berkumpul ? Ucapku sambil mengambil tempat duduk disebelah Humayraa."Eh, ayah kamu x bagitahu ke yg kamu nk kawin dgn Aiman bulan depan ? Ucapan Encik Iqbal tu membuatkan hati aku remuk seribu.
"A-aape ?. Kawin? Bulan depan? Dgn Aiman? Aku berdiri dan pandang tepat pada Aiman Ammar yg melihat aku dgn wajah yg seperti tiada ape2 yg terjadi.Ayah aku meletakkan surat khabar yg dibacanye tadi, dan berkata: "Ayah nk ko kawin dgn Aiman , ayah tahu ko nk sambung belajar. Jadi, ayah dh ckp kt encik iqbal yg ko kawin dgn Aiman ,lepastu ko sambung belajar kt Thailand ambik kos perubatan kt sane". Ucap ayah yg amat bersahaja tanpe melihat muka aku yg berubah 100 % dari gembira menjadi teramat sedih dan tanpe disedari, air mate berjujuran meleleh dipipi.
Aku memandang ayah dgn perasaan yg kecewa sngt2. Kenape mesti aku? Aku masih muda lagi kot nk kawin. Dgn orng yg aku x suka pulk tu ?. Adoii, penat lah macmni. "KENAPE MESTI KAKAK, KENAPE X ATHIRAH JE, DIA PUN DH HABIS BELAJAR DH DGN KAKAK ? Jawap aku dgn air mata yg dh x boleh ditahn lagi.
" Athirah kene sambung belajar kt korea sbb dia nnt nk ambik alih syarikat ayah !, Kamu tu kan nk sngt jadi doktor, pergi lah belajar kt thailand sane. Ayah x percaya kalu ko nk belajar kt sane sorng2. Ko kene kawin juga dgn Aiman kalu nk sambung belajar jadi doktor. Kalau x, ko kene duduk kt rumah ni je ,x payah sambung belajar kt korea, x yh jadi doktor. Senang cite.
Aku terduduk di atas lantai sambil termenung nasib sendiri. " Betul ke ni takdir hidup aku. Aku baru je nk mula hiduo baru, nk bebas sebentar. Dh ade nasib malang lagi. Aku bangun dari lamunan aku sebentar tadi.
"Ok, Fine. Akk kawin dgn Aiman, tapi satu syarat, ayah aku melihat muka aku dan berkata, ape syarat yg ko nk ?." AKK NK BERTUNANG JE DULU DGN AIMAN, LEPASTU AKK NK KENAL AIMAN DGN LEBIH RAPAT LAGI, DAN AKK X NK KAWIN SELAGI AKK DH BETUL2 RASE AIMAN BOLEH JADI SUAMI AKK . DAN SATU LAGI, AKK AKAN SAMBUNG BELAJAR KT SINI JER. KAT THAILAND X DE KOS PERUBATAN. KALU AIMAN NK KERJA GAK KT SANE , KITEORNG AKN JUMPE TIME DIA OR AKK YG CUTI; Ucap aku dgn semua mata memandang aku yg mengucap panjang berjela.
ayah dan Encik Iqbal memandang satu same lain dan menyuruh yg lain semua beredah dulu . Aku bangun dan semua keluar dari rumah tersebut sambil menunggu arahan ayah ku." Baiklah, boleh dgn syarat2 ko, tapi, ko kene kawin sebelum antara 3 tahun akn dtng;. Ucapan ayah membuat aku tersenyum bersyukur .
Ok, akk janji . Sebelum 3tahun akn dtng. Akk dgn Aiman kawin. Aku melihat Aiman dia seolah2 x gembira dgn khabar itu. Pakcik ,papa, aiman nk ckp dgn Fatirah kejap. Aiman menarik aku kedalam rumah . " Fatirah, kenape sebelum 3 tahun awak nk kawin dgn saya?. Aku terkejut melihat air muka aiman macam gelisah. "Saya pun x tahulh Aiman. Saya nk kenal dulu hati budi awkk, kalu x saya x boleh kawin dgn awkk. Kite tunang dulu,lepastu kite jumpe setiap hujung minggu dan waktu cuti je. Antara saya yg pergi Thailand or awak yg masuk malaysia. Nanti kite tetapkan balik. Ucap aku panjang lebar.
Aiman hanya anguk dan faham sahaja.". Dah lah Aiman saya nk masuk bilik dulu, nk bersihkan diri. Nnt 8 malam ni kite keluar ok ?. Ucap aku bagi nk tenangkan fikiran Aiman dan membuang serabut yg ade kt kepala aku dgn menguji diri Aiman . "Ok2, nnt saya chat awkk . Say balik dulu tau Fatirah. Aiman melambai aku dn terus pulang. Aku malas nk fikir2 panjang. Duduk kt bilik lagi bagus.
Continue_ *******
YOU ARE READING
Aku, Kau dan Korea
FanfictionAku ,kau dan korea: kim Doyoung(Treasure) Jeon Amna Yeonjun(TXT) : aiman ammar Haruto(Treasure):Haru @ Ruto Auni Fathirah seorng permpuan berusia 22 thn yg meminati negara hiburan dunia ,Korea Selatan. Setelah lulu...