Hello geng!! ini adalah #FirstStory iaitu Encik Tengku & Cik Sky ....harap korang suka dan support Kami .... ohh kalau korang ade idea untuk tambah cerita ni boleh sangat dialukan TQ <3
Sinopsis :
Manis memandang pelik kepada Mia " Wei Mia kau buat ape tu ? dari tadi aku tengok kau tersengih-sengih macam kerang busuk je asl ? "
" Ish kau ni sibuk je ..aku tengah usha future husband aku ni hehe " jawap Mia tanpa memandang kearah classmatenye
cerita mengisahkan tentang gadis perwatakan boyish, Miara Razman yang sangat meminati Encik Tengku pujaan hatinya yang tidak pernah bertemu malah tidak pernah berbicara berdua sekalipun. Tapi pada suatu hari merubah segala-galanya
tut tut tut tut ... " wei setan! aku call banyak kali asal sekarang baru kau angkat ha ?? Lain kali phone tu kau buang je dalam jamban menyusahkan orang betul...." marah Mia apabila panggilan diangkat.
" eh kenapa ni ? maaf saya rasa awak salah orang ni ...." balas seseorang itu dengan sopan, sekaligus membuat Mia terdiam seribu bahasa . " ni bukan no zera ke ? kenapa suara lain ? Alamak salah no mati aku ..." bisik Mia dalam hati
Siapa tu ? Dapatkah Mia memperjuangkan Encik Crush yang ia pendam selama 5 tahun ?
Main Character :
Jeon Wonwoo as Tengku Huzaid
Dasha Tarran as Miara Razman
TENGKU HUZAID B TAN SRI TENGKU RAZIFTengku Huzaid siapa yang tidak kenal, CEO THR Corporation BHD dan anak kepada Tan Sri Tengku Razif. Anak kedua daripada 4 adik beradik. Seorang yang sangat komited dalam kerjayanya, terkenal dengan wajah beku 24 jam dan memilih kesibukan kerja dari mencari pasangan hidup. Umur hampir 30 tahun tapi tidak tertarik dalam percintaan atau menamatkan zaman bujangnya. Ramai wanita anak dato tan sri yang sama level dia cuba memikat Tengku Huzaid tapi beliau memilih abaikan (kesian >_<)
MIARA LEVIS RAZMAN
Miara Levis Razman atau gelaran manjanya Sky ialah gadis perwatakan kasar atau lebih kurang dipanggil boyish, tapi jangan salah sangka gadis ini masih memiliki didikan adab dari ibu bapanya. Miara Levis Razman gadis kacukan Rusia dan Melayu, Rusia daripada ibunya Monica Laura Abdullah dan Melayu daripada ayahnya Razman Mohammad, bekas pesara tentera. Mia berumur 20 tahun pelajar Universiti Putra Malaysia. Mia mempunyai lelaki idamannye yg tak pernah Mia jumpa atau berbicara iaitu Encik Tengku Huzaid, CEO THR Corporation. Bagaimana Mia boleh kenal Tengku Huzaid...??
hmm ...agak-agak Miara Razman dapat ke pujaan hatinya Encik Tengku Huzaid tu ?
ready ?
YOU ARE READING
Encik Tengku & Cik Sky
Romance#First Story - ENCIK TENGKU & CIK SKY - Manis memandang pelik kepada Mia " wei Mia kau buat ape tu ? dari tadi aku tengok kau asyik tersengih-sengih macam kerang busuk je.." kata Manis "Ish kau ni sibuk la, aku tengah usha future husband aku ni h...