THR Corporation Bhd
" Baiklah kita tamatkan meeting kita hari ini, i nak next meeting semua ade idea for our new product. So goodluck tq..." kata Huzaid kepada staffnya. Selesai meeting, Huzaid terus melangkah ke pejabatnya. Tiba di pejabatnya Huzaid melepaskan nafas kasar apabila dia berjumpa seorang gadis yang pernah mengajarnya apa erti jatuh cinta dan erti sakit dalam cinta.
"Hai sayang, miss me ?" Aleeya, cinta pertama Huzaid. Mereka berkawan sejak kecil bersama dengan Amir dan bercinta ketika mereka diusia remaja. Pada Huzaid Aleeya adalah segala-galanya bagu Huzaid yang ada waktu susah senang dan sentiasa memberi semangat ketika Huzaid jatuh .Huzaid juga mengambil keputusan mengikuti kekasihnya dan Amir belajar di Moscow. Tapi takdir mereka berpisah kerana kecurangan dan pengakuan Aleeya bahawa kekasihnya bersamanya hanya kerana populariti bercinta dengan anak tan sri. Akibat perbuatan Aleeya, Huzaid jatuh dan kecewa yang amat dalam sehingga dia menutup pintu hatinya kepada semua perempuan.
"No time and get out from here" balas Huzaid dengan datar. Aleeya tersenyum 'wow garangnya!'. "ala garang la you ni...i datang nak melawat you dah lama kita tak berjumpa kan.."manja Aleeya. kau tak tau ke dia dah tak sayang kau..eiyy gedik.
"No need just go " jawab Huzaid tanpa menghiraukan Aleeya yang menunjukkan wajah tidak suka. setelah itu, Aleeya keluar sambil mehentak kakinya dan menghempas pintu dengan kuat. "hentak-hentak aku potong kaki baru tahu heh " bisik Huzaid.
Rumah Tengku Huzaid
Selesai mandi, Huzaid membuka phone. ade 5 missed call dari nombor yang tidak dikenali. tanpa membuang masa, Huzaid call no tersebut. Mungkin client kan mana tahu. Panggilan diangkat, baru sahaja Huzaid dekatkan phone ditelinga
" Wei setan! aku call banyak kali asal sekarang baru nak angkat ha ??". '
'What??! setan dia panggil aku' Huzaid pelik tiba-tiba kene setan apahal?
"Lain kali phone tu better kau buang je dalam jamban meyusahkan orang betul la "
Terdiam ....
"woii apasal diam??! woii !!"
"ehh sorry, kenapa marah marah ni? " jawab Huzaid setelah seian lama menyepi
.............
"hello ?? okey maaf saya rasa awak salah orang ni hello ...??" balas lagi Huzaid. Ha sudah diam lagi ke minah ni.
"hello awak " amboii Huzaid berawak awak ye sekarang..
"em em awak sorry sorry sangat sangat ..maaf termaki awak termarah awak ter ter alaa awak sorrrryyyyy " balas gadis itu.
"ehhh takpe takpe..em awak nak tanye kenapa awak marah marah tadi? "tanya Huzaid tiba-tiba jadi prihatin aceyyyyy...
" ohh em senanya saya baru dapat no kawan saya ...saya ingat awak kawan saya ..call banyak kali tak angkat angkat bla bla bla bla bla bla bla.........................itu la kisahnya hmm "
"ohh macam tu sory tadi saya mandi tak dengar sorry tau " jawab Huzaid dengan lembut
"ehh ehh takpe bukan salah awak..ni sebab salah no saya yang patut mintak maaf "
"ohh takpe saya okey je cuma terkejut sikit tiba-tiba kene maki hahahhaa takde pelah " kata Huzaid. "em awak umur berapa ?" tanya Huzaid
"ohh 20 "
"ohh belajar or dah keje ?" tanya Huzaid lagi
"em belajar lagi "
"ohh belajar kat mana ? " tanya Huzaid lagi.. amboii interview nampak ???!
YOU ARE READING
Encik Tengku & Cik Sky
Romance#First Story - ENCIK TENGKU & CIK SKY - Manis memandang pelik kepada Mia " wei Mia kau buat ape tu ? dari tadi aku tengok kau asyik tersengih-sengih macam kerang busuk je.." kata Manis "Ish kau ni sibuk la, aku tengah usha future husband aku ni h...