"Yanılmıyorsam beni yakın zamanda vefat eden babanızın cinayetiyle ilgilenmem için çağırdınız, bay Uzumaki?" dedi yirmili yaşlarında gözüken, ensesine kadar uzun siyah saçlı dedektif.
Hizmetçisinin elindeki kadehi doldurmasını bekliyordu sarışın genç, dolan kadehten bir yudum aldı ve yorgun mavi gözlerini karşısında bacak bacak üstüne atmış olan dedektife çevirdi.
"Doğrusunuz bayım."
Sarı saçlarında güneşin parlaklığını taşıyordu, yanık bir tene ve gök mavisi irislere sahipti. Doğal güzelliği ve iyi oyunculuğuyla erken yaşta ünlü olmuş bir jöndü. Babasının ölümünden sonra çöktüğü barizdi. Mavi gözlerine eşlik eden beyazlığa kırmızı damarlar yayılmış, göz altları da kızarmıştı. Elindeki içkiden ve cümlerini kurarken çıkan mayhoş sesinden şu sıralar içkiye fazla abandığı belliydi.
Hizmetçinin doldurduğu öbür kadehi Siyah saçlı dedektife uzattı. Dedektif kafasını reddeder bir şekilde sallayınca daha fazla ısrar etmeden kadehi önüne koydu.
Siyah paltosunun iç cebinden sigarasını çıkardı, ince dudaklarının arasına koyup aynı cebinden çıkarttığı çakmakla sigarasını tüttürdü dedektif.
"Bana olay hakkında bildiklerinizi tüm çıplaklığıyla anlatın." dedi sigarasını beyaz kemikli parmaklarının arasında aldığı sırada.
"Cumartesi günü yeni bir filmin afişi için fotoğraf çekimine gitmiştim, geri döndüğümde odama geçerken babama selam vermek için çalışma odasına gittim. Kapısını tıklattım. Defalarca kez tıklatmama rağmen içeriden ses gelmedi. Daha fazla beklemeden içeriye daldığımda.." duraksadı sarışın, gözleri dolmuştu.
"Anladım.." dedi dedektif.
"İzin verirseniz, çalışma odasına göz atmak isterim." Oturduğu siyah deri koltuktan kalktı.
"Tabii ki." diyip yerinden kalktı sarışın, içkisini ortadaki sehpaya bırakıp siyahlının önünden ilerledi.
Evin en üst katındaki çalışma odasına girdiler. Polislerin olay yerini incelemeyi anca bitirdiği yerlerin yeni temizlenmiş olduğunu belli eden paspas izlerinden anlaşılıyordu. Sarışın Sasuke'ye önden girmesi için yol vermişti. Sasuke içeriye birkaç adım attı ve odanın karşılıklı iki duvarını kaplayan kitaplıklarda gezdirdi gözlerini.
Odanın ortasında durdu ve kapının yakınlarında duran Naruto'ya döndü.
"Odayı biraz kurcalasam sorun olur mu?"
"Hayır."
İznini aldıktan sonra kitaplara daha yakından baktı. Çoğu psikoloji üzerine yapılmış bilimsel araştırmalarla ve akıl hastalıklarıyla ilgili kitaplardı.
Masanın üzerindeki kitaba baktı. Kişilik bozukluğu yaşayan insanlarla ilgiliydi. Anlaşılan ölmeden önce okuduğu son kitaptı. Kitabı biraz karıştırdı. Altı çizili cümlelerin olduğu sayfalar vardı.
"Anlaşılan buraya sık sık uğramam gerekecek, çok fazla kitap var." dedi önündeki kitabın sayfalarını hızlıca karıştırırken.
"Babamın ölümüyle okuduğu kitapların ne alakası olduğunu anlayamadım." dedi sarışın.
"Kitaplarla pek bir alakası olduğunu ben de sanmıyorum. Aslında yapmak istediğim şey kitapların arasında günlük, mektup, ufak bir not, herhangi bir ipucu bulmak." dedi siyahlı.
"Babanızın arasının bozuk olduğu biri var mı? Bir düşmanı, son zamanlarda tartıştığı biri?" diye ekledi.
Naruto kafasını salladı.
"Hayır, babam herkesle iyi geçinen biriydi.." İç çektikten sonra devam etti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
𝑐𝑎𝑟𝑚𝑒𝑛, 𝑠𝑎𝑠𝑢𝑛𝑎𝑟𝑢 𝑜𝑛𝑒𝑠ℎ𝑜𝑡.
Fanfiction|sasunaru oneshot| |angst| Naruto babasının cinayetini araştırması için bir dedektif tutar.