2016
"Wey Nayla, kau tau tak yang crush kau tu sebernanya couple dengan budak tu.." kata Lea sambil menunjukkan ke arah one couple itu.
"Terlepas doh kau Nayla. Patut la aku tengok diaorang rapat semacam je rupanya dalam diam-" tidak sempat Lea mahu habiskan kata, Nayla sudah blah dari situ.
"Lantak la, kisah apa aku and kau ni boleh senyap tak rimas!" kata Nayla sambil berjalan ke arah dewan sekolah untuk perhimpuanan pagi.
Lea tahu, Nayla mesti tidak puas hati sebab sudah lama juga dia had crush dekat senior atas tu. Tapi malang, sudah bersama dengan orang lain.. sama batch pula tu. Lea terus mengambil beg galasnya dan berlari ke arah Nayla.
"Wei Nayla, apa kata kau cuba try tanya member kelas dia ke or sesiapa je la for kepastian. Mana tahu kita salah faham ke kan-"
"Aduh kau ni pergi la duduk sana buat kerja as pengawas! Kau borak lagi pasal ni aku tak layan kau satu hari ni bye!" Nayla terus duduk di barisan kelasnya untuk perhimpunan pagi.
"Eleh, dah jelaous lepastu nak marah aku, huh gedik!" kata Lea dan dia terus berdiri di belakang barisan kelasnya itu.
-.Perhimpunan.-
Sambil mendengar ucapan dari cikgu-cikgu yang panjang lebar itu, Nayla tidak fokus pada satu pun selepas dia melihat kejadian tadi. Otaknya penuh dengan tanda tanya..
Couple ke?
Kawan je kot..
Takyah fikir la Nayla !
"Woi! dengar tak aku panggil ni-" Nayla terus bangun dari lamunan selepas ditegur oleh kawan di sebelah kelasnya itu.
"Sorry doh, aku ngantuk tadi. Hah, kenapa asal panggil"
"Kejap lagi ada perjumpaan untuk Form 3, kena tunggu hm pasal exam kot."
"Hah.. I see. Thanks doh Iman." Katanya. Nayla mahu menanyakan sesuatu kepada Iman memandangkan dia ini satu kelas dengan perempuan yang dikatakan girlfriend 's crush dia itu. Tapi, dia masih ragu-ragu, yelah takut orang salah faham.
"Eh btw Nayla, kau tau si Aina tu dah couple dengan mamat senior Putra tu. Gila la wei, tup tap dah couple kecoh siot tadi-" Nayla tercengang. Jadi betullah sangkaan Lea dan dia tadi. Punah harapan.
Untuk menyedapkan hati, Nayla hanya mengangguk dan pura-pura sambung tidur saja. Yelah, frust.. crush sudah diterkam dengan perempuan lain.
"BAIKLAH SEMUA PELAJAR FORM 3 SILA MASUK KE DEWAN SERBAGUNA KERANA ADA TAKLIMAT UNTUK PEPERIKSAAN PT3 NANTI. SILA MASUK KE DEWAN SERBAGUNA SEKARANG UNTUK PELAJAR FORM 3.. SAYA ULANG SEKRANG YE SEMUA PELAJAR-"
Selepas announcement itu dibuat, terjadilah rutin seharian Nayla seperti biasa sehingga la pulang ke rumah.
YOU ARE READING
Boundaries
Teen Fiction{ONGOING} "We can't be together..' "cause we are best friend' WARNING : Not all story end up with the good ending. Who knows.. :)