Kini usia kandungan Aera mencecah 8 bulan. Yoongi pula selalu sibuk dekat pejabat mendiang appa Aera. Katanya ada hal yang nak diselesaikan. Balik rumah kadang ii lewat.
"Chagi oppa balik lewat malam ni, jangan tunggu oppa" kata Yoongi.
"Nae oppa" kata Aera membetulkan tali leher Yoongi.
"Okay done" kata Aera yang beransur pergi, namun ditahan Yoongi. Dia menolak badan Aera kebelakang.
"Op..oppa apa ni?" tanya Aera tergagap.
"Morning kiss please" kata Yoongi menunjukkan bibirnya.
"Oppa, Aera nak turun pergi dapur ni" kata Aera.
"Kiss dulu" kata Yoongi.
"Yela ii. Oppa tunduk sikit boleh? Aera tak sampai la" kata Aera.
Yoongi menundukkan sedikit kepalanya. Lalu Aera kiss bibir Yoongi. Beberapa minit kemudian Aera melepaskan bibirnya.
"Dah oppa, kesian dekat aegi nak makan" kata Aera. Mereka berdua turun ke dapur.
******
Bilik Yoongi diketuk."Masuk" arah Yoongi.
"Hyung" kata Jimin.
"Wae?" tanya Yoongi.
"Hyung dapat jejak lagi Sehun?" soal Jimin.
Yoongi melihat Jimin. "Aku belum dapat jejak dia lagi. Tapi hati aku kuat cakap yang dia ada dekat sekeliling rumah aku ja" kata Yoongi risau.
"Jimin rasa hyung kena ketatkan sikit kawalan dekat rumah hyung" cadang Jimin.
Yoongi mengangguk. Kemudian jimin memecahkan suasana yang sunyi.
"Hyung, Jimin tanya sikit boleh?" tanya Jimin.
"Hurmm" kata Yoongi.
"Hyung dah bagitahu dekat Aera yang hyung ni mafia and fasal kematian appa dia?" soal Jimin.
"Belum. Aku tak sure bila nak bagitahu dia" kata Yoongi risau.
"Hyung, Jimin rasa better bagitahu cepat. Sebab Sehun sekarang ada dekat dengan kita. Kalau Aera dapat tahu dari orang lain lagi susah nanti hyung tambah ii dia pulak mengandung sekarang" terang Jimin.
Yoongi termenung. Kemudian dia membuka mulutnya.
"Aku cuba bagitahu dia nanti" kata Yoongi mengeluh.
******
Yoongi membuka pintu rumahnya, dia melihat Aera yang sedang asyik menonton tv. Yoongi melihat kearah jam. 11:00 malam. Haih Aera ni degil betul."Chagi kenapa belum tidur?" soal Yoongi.
"Eo, oppa bila sampai? Saja ja Aera nak tengok cerita ni jap" kata Aera.
Yoongi duduk disebelah Aera. Namun tidak lama Aera memecahkan kesunyian. Dia memegang hidungnya.
"Oppa pakai apa ni?" soal Aera.
"Minyak wangi la" kata Yoongi yang mencium badannya.
"Tapi busuk sangat n..." belum sempat Aera menghabiskan ayatnya dia terus berlari kearah sinki di dapur.
Uweckkk. Kedengaran bunyi muntah dari dapur.
"Chagi wae?" tanya Yoongi risau.
"Ani, bau minyak wangi oppa busuk" kata Aera menutup hidungnya.
"Oppa naik mandi dulu la. Chagi duduk dekat sofa dulu, jangan pergi mana ii" arah Yoongi sebelum berlari menuju ke biliknya.
Selesai membersihkan dirinya, dia turun semula ke ruang tamu. Dia melihat Aera yang dah tidur. Yoongi bercangkung dihadapan Aera, tangganya mengusap perut Aera.
YOU ARE READING
Mafia - MYG
Romance"Please jaga anak uncle Yoongi" - Encik Kim "Aera dengar apa yang oppa nak cakap" - Yoongi "No. Sampai sini saja hubungan kita" - Aera