"......"أتولدت فى أوائل التسعينيات , فتحت عينى لاقيتنى فى دار أيتام , كان شكلى شبه أى طفل عادى لكنى مكنتش طبيعى .
من بداية أدراكى للحياة وأنا حاسس أنى فى جسد غير جسدى !! بحلم بحيوات تانية فى عصور مختلفة، فى أجساد مختلفة .
كنت هادى جدا لكن مريب للى حواليا خاصة بالليل !
زمايلى فى العنبر كانوا كل ليلة بيصحوا مفزوعين على صوت صراخى وانا نايم بحلم .
مشرفين الدار عرضونى على شيوخ ودكاتره وكلهم أكدوا أنى طبيعى ومفيش حاجة فيا او عليا .
وبالرغم من كده كل اللى فى الملجأ أطفال والمشرفين خدوا قرار بينهم وبين نفسهم أنهم يعزلونى عنهم , لكن مشرفة واحدة رفضت الفكرة وقررت تخرج الجنى اللى لابسنى على حسب أعتقادها .
كانت بتحبسنى وبتنهال عليا بالضرب اما ( بالخرزانة ) أو بالحزام , أوقات كتير كانت بتجوعنى و فى أيام الشتاء القارصة كانت توقفنى عريان فى عز البرد , أما فى الصيف كانت بتوقفنى على رجل واحدة فوق سطح الملجأ لحد ريقى ينشف وأترجاها تشربنى .
عذبتنى سنة ونص كاملين بلا نتيجة , برضه كنت بشوف الاحلام ويصرخ كل ليلة وانا نايم ، بالعكس الاحلام كانت بتزيد أكتر وبيزيد معاها كرهى للناس والعالم اللى موجود فيه ...
وفى ليلة من الليالى كنت بصرخ وانا نايم , الملجأ كله أتلم كالعادة , فيه اللى كان بيصوت وهو مرعوب وفيه اللى حلف انه ماهينام فى العنبر بتاعى تانى لما شافوني متشعلق فى الهوا وأنا نائم
دخلت المشرفة فأترزعت على السرير ، فوقت وفتحت عينى لاقيتها فى وشى ...
أنهالت عليا بالضرب , جرجرتنى من شعرى ودخلتنى الأوضة
اللى بتعذبنى فيها.وهى بتضربنى سمعت صوت فى ودنى بيقولى :
أقتلها !!
صرخت من الألم ورديت على الصوت اللى فى ودنى وقولتله بصوت عالى :
أقتلها أزاى ؟!!
المشرفة سمعتنى , وقفت ضرب شوية وقالت :
أنت قولت أيه يابن الكلب ياملبوس ؟!! عايز تقتلنى , طيب خد
ونزلت بعزم مافيها بالخرزانة على جسمى ...
غمضت عينى وأنا بصرخ ..
الصوت اللى بسمعه فى ودانى سيطر عليا و صورلى أنى بقتل المشرفة ..
فجأة الضرب وقف ..
فتحت عينى لاقيت المشرفة واقعه على الأرض بتصرخ وبتفرفص .
كل المشرفين اللى فى الملجأ أتلموا على صريخها ووقفوا مذهولين لما شافوا عروقها الزرقاء وهى بتتضخم , عروقها فضلت تتضخم وتتضخم ,لحد ما أنفجرت ،اتنطور الدم فى كل حتة على الجدران وعلى هدوم المشرفين و نضارتهم وعلى هدومى ...
أنت تقرأ
ميراث نور الجزء الثامن " سر ناير "
Fantasyالجزء الثامن من سلسلة الفانتازيا والإثارة ميراث نور