Ep1:Daisy Orphanage

74 13 17
                                    

-Daisy Orphanage-

Mata terbeliak melihat beg galasnya yang seperti diselongkar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mata terbeliak melihat beg galasnya yang seperti diselongkar.Barang barang di dalamnya bersepah sampai ke luar.Laci sebelah katil double dacker itu terbuka luas.Dipandangnya sekumpulan kawan perempuan hampir sebaya dengannya yang sedang rancak bersembang.Ekor matanya boleh menangkap renungan mereka yang seperti ketawa melihatnya.

Jihyo:(dalam hati:cis!!mana telefon aku?!ni mesti budak budak lilia punya kerja!dah agak bila aku balik,mesti macam macam hal akan berlaku.tak guna betul lah!)

Jihyo mengengggam tangannya dan cuba bertenang seketika.Tetapi kemarahannya tidak dapat dikawal.Dia laju berdiri dan menuju ke arah lilia dan kawan yang lain.

Jihyo:mana telefon aku?bagi balik sebelum muka satu satu aku pecahkan.aku tahu yang kau semua yang selongkar beg aku.Kalau tak macam mana boleh bersepah teruk macam tu!

Lilia:easy..easy..kau tengah cari telefon buruk tu ke?tak payah lah nak simpan lama lama.dah buruk pastu orang miskin je yang mampu beli.

Lilia membalas sambil bercekak pinggang.Kawan yang lain sudah tergelak besar sambil menutup mulut.Arianna yang berada di sebelah Lilia sudah memandang baju Jihyo dari atas sampai bawah.Dia menutup hidungnya sambil menghayunkan tangannya.

Arianna:kau pergi lagi ke kandang kuda tu?bau dah menyelusup masuk satu bilik ni!kalau kau masih nak kerja situ lagi..pastikan bawa baju lebih!

Jihyo:aku pergi situ untuk kerja!telefon yang kau cakap buruk tu..bukan untuk simpan semata mata!Itu pemberian dari mendiang ibu aku!

Kayla:jadi?senang senang je nak tuduh kami ni yang curi telefon kau yang sebijik dalam tong sampah tu?come on..kau buta ke apa?kami takkan pakai barang barang yang low class sebegitu.

Jihyo memegang leher kayla dan mengetap giginya.

Jihyo:kalau bukan kau dengan kawan kawan kau..siapa lagi yang ade dalam ruangan bilik ni?jangan ingat aku baru kenal kau semua.setiap hari aku kene dengan warden disebabkan rancangan terkutuk kau semua!

Jihyo menolak Kayla sampai jatuh.Lilia menolak jihyo balik dan menarik rambut dengan kuat.Jihyo tidak mengalah lalu menumbuk muka Lilia sehingga berdarah.Yang lain sudah menjerit melihat darah pekat mengalir di hidung Lilia itu.Secara tiba tiba warden masuk ke dalam bilik itu selepas mendengar kekecohan yang melanda.

Warden menarik jihyo ke belakang dan menolong Lilia untuk berdiri.

Puan Grace:cepat seseorang telefon doktor!pergaduhan apa yang sampai cedera ni hah?!

Arianna menampar jihyo sekuat hati.

.________________.

"Disebabkan kamu dah buat kesalahan besar harini,jangan harap untuk sertai makan malam hari ini!Gaji di kandang kuda tu dipotong selama tiga hari!Ruang utama perlu disapu dan dimop selama satu minggu!Dan sekarang,berjanji

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Disebabkan kamu dah buat kesalahan besar harini,jangan harap untuk sertai makan malam hari ini!Gaji di kandang kuda tu dipotong selama tiga hari!Ruang utama perlu disapu dan dimop selama satu minggu!Dan sekarang,berjanji..berjanji yang kamu takkan terjebak dalam situasi sebegini lagi.Lafazkan sekarang!"

Jihyo:Saya berjanji takkan terjebak lagi situasi sebegini lagi.

Puan Grace:apa hukuman yang saya bagi?

Jihyo:tiada makan malam.tiada gaji selama tiga hari.Ruang utama perlu disapu dan dimop selama satu minggu.

Puan Grace beredar dari situ dan membiarkan jihyo seorang diri dalam gelap di ruangan utama.Jihyo bersila dan memikirkan segala masalah yang akan berlaku selepas ini.Dia melihat tangannya yang baru sahaja menumbuk Lilia tadi.

Jihyo:kau memang terbaik lah tangan.

Bersambung....

FIERY HANDSWhere stories live. Discover now